Öğretmen Eğitimi haberleri sayfasında Öğretmen Eğitimi hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 8757 Öğretmen Eğitimi haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Milli Eğitim Bakanlığı, yurt dışında görevlendirilen öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarını desteklemek ve mesleki gelişimlerine katkı sunmak amacıyla ilk kez ölçme değerlendirme mesleki gelişim programı düzenledi. “31 ülkede görevli 1.644 meslektaşımıza yönelik gerçekleştirdiğimiz eğitimler, farklı içeriklerle sürekli olarak devam edecek.” diyen Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, önümüzdeki dönemde Türkçe ve Türk Kültürü öğretmenleri için eğitim programları da düzenleneceğini duyurdu.
#Milli Eğitim BakanlığıMEB'in, eğitim fakülteleri dışındaki üniversite mezunlarının öğretmen olabilmeleri için pedagojik formasyon alması zorunluluğunun kaldırılması yönündeki kararlığı çok yerinde. Pedagojik formasyon eğitimi, zaten uygulamada pek çok hata barındırıyor. Çoğu yerde, öncelikle öğretim üyelerine ek bir gelir kaynağına dönen, öğretmen yetiştirme kalitesine önemli ölçüde zararlar veren bir uygulama. Öğretmen yetiştirmede en akıllı çözümün, okullarda oluşturulacak ‘Öğretim liderleri’ mekanizması olacağı inancındayım.
#ÖğretmenMilli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, "Öğretmen niteliğini artırmak bütün dünyanın ihtiyacı, bu sadece Türkiye'nin ihtiyacı değil. Bu konuda çalışmalar yapacağız ve bu süreç içinde ortaya çıkan gelişmeleri de kamuoyuyla paylaşacağız. Hiçbir eğitim sisteminin kalitesi, öğretmeninin kalitesini aşamaz. Öğretmen kalitemizle ilgili biraz daha çalışmaya ihtiyacımız var. Yükseköğretime geçiş meselesini YÖK ve ÖSYM ile değerlendirip, gereken yolu birlikte çizeceğiz. Çünkü bu, 'ben yaptım oldu' diyerek yapılacak bir iş değil. Bu bütün toplum için bir ödev. Bu bir ülke ödevi" dedi.
#Milli Eğitim BakanlığıHareketin ABC’si olarak tanımlanan motor beceriler okul öncesi dönemde kazandırılması gereken temel becerilerdir. Bu beceriler yer değiştirme becerileri, nesne kontrolü gerektiren beceriler ve denge becerileri olarak sınıflandırılır. Koşma, sekme ve galop yer değiştirme becerisi olarak sınıflandırılırken, nesne fırlatma, top sektirme veya topa ayakla vurma nesne kontrolü gerektiren becerilerdir.
#Konuk YazarOkul, çocuğun ev dışındaki hayatında en önemli yerdir. Dolayısıyla okul ortamındaki tüm deneyimler ister istemez, çocuğun hayatında akademik, sosyal ve mesleki geleceğin şekillenmesi konularında hayati bir role sahip. Yapılan uluslararası araştırmaların sonuçları; ilkokul birinci sınıfta öğrencinin kaydettiği ilerleme ve başarı ile ortaokul kademesinde gösterdiği başarı ve ilerleme arasında bağlantı olduğunu gösteriyor.
#Konuk YazarArama motorunun istatistiklerini incelediğimizde 4-17 Ağustos tarihleri arasında yüzde 100 oranında “okullar ne zaman açılıyor” anahtar cümlesinin tarandığını görmek mümkün. Bu aramanın, veliler tarafından mı yoksa öğrenciler tarafından mı yoğunlukla yapıldığını ne yazık ki kestiremeyiz. Ancak görülen o ki, okul açılıyor ve arama yapan birileri, bu durum için hazırlanmaları gerektiğini biliyor.
#Konuk YazarEğitim, bir değer kazandırma süreci olarak tanımlanabilir. Değer, insanın hem kendisi hem de çevresiyle ilişkilerinde düşünce, duygu ve davranışlarını biçimlendiren bir olgu. Bireylere şahsiyet, yani kişilik, karakter, kimlik kazandırdığı gibi toplumsal yapının da önemli belirleyicisi. Davranış bilimciler ve sosyal psikologlar değerlerin bir yandan bireysel tutum ve davranışları, bilişsel süreçleri etkilediğini, diğer yandan toplumun kültürel kalıplarıyla etkileşimde bulunduğunu ve onları yansıttığını belirttiler. Onun için değer, bir kişi ya da bir topluluğun ideal kabul ettiği var olma ya da hareket etme tarzıdır.
#Konuk YazarEğitim, herhangi bir toplumun temel taşıdır, vatandaşlarının geleceğini şekillendirir ve ilerlemesini sağlar. Türkiye’de, dünyanın birçok yerinde olduğu gibi, öğretimde kullanılan yöntemler ve yaklaşımlar-pedagojiler olarak bilinir, eğitimin kalitesini ve etkinliğini belirlemede önemli bir rol oynar.
#Ebru DoğduÇocuğun formal öğrenim hayatında önemli bir dönüm noktası olan ve bu yolculuğuna zemin hazırlayan ilkokul basamağına geçiş, hem çocuklar hem de ebeveynler için heyecan verici ama bir o kadar da tedirgin edici bir deneyim olabilir. Çünkü bir ilkokul öğrencisinin yaşamı, okul öncesi öğrencisinin yaşamından neredeyse tamamen farklıdır. Dolayısıyla ebeveynler, çocuğun bu değişikliklerle başa çıkmasında yardım etme sorumluluğuna hazırlıklı olmalı.
#Konuk YazarFen bilimleri derslerin amacı öğrencileri günlük ve iş hayatına hazırlamaya çalışmak. Öğrencilerin bu süreçte kazanması gerektiği düşünülen yetkinlikler fen okuryazarlığı olarak tanımlanıyor. Öğrenciler fen bilimlerindeki bilgi, beceri ve duyuşsal özellikleri günlük yaşamda karşılaşılan durumlarda kullanabiliyorsa fen bilimleri eğitimi açısından günlük ve iş hayatına hazır demektir. Fen okuryazarı öğrenciler; temel fen bilimleri konu ve kavramlarını bilir, bilimin ve araştırma sorgulamanın doğasıyla ilgili doğru bir anlayış geliştirip bilimsel yöntemleri, düşünme ve süreç becerilerini günlük hayatta karşılaştıkları sorunların çözümünde kullanabilir. Ayrıca bu öğrenciler fen bilimleri hakkında olumlu duygu ve düşüncelere sahiptir.
#Konuk YazarMilli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci “Yeni müfredat beceri örgüsü temelli olacak. Ne bilimden vazgeçeriz ne milli manevi değerlerimizden. Bu ikisi beraber işleyecek. Yeni müfredatta da bunu göreceğiz” dedi. Bakan Yardımcısı Yelkenci yaz tatillerinin kısalması, okulların açık olduğu gün sayısının artırılması ile ilgili çıkan haberlere de “O konuyla ilgili verilmiş bir karar yok, mevcut durum devam ediyor. Konuşulanlar spekülasyon” ifadelerini kullandı.
#Milli Eğitim Bakanlığı Bakan YardımcısıYabancı dil öğretimindeki etkenleri ‘öğrenen’, ‘öğreten’, ‘öğrenme-öğretme araçları’ ve ‘öğrenme-öğretme ortamı’ olarak dört temel başlık altında toplayabiliriz. Dolayısıyla da karşılaşılan sorunları bu dört başlık alında belirleyebilir ve çözüm önerilerini de buna göre sıralayabiliriz.
#Konuk Yazar'Eğitimde Bir Adım Ötesi Zirvesi'ne katılan Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, "Eğitimde temel amaç bireylerin bilgi, beceri, değer ve davranışlarını geliştirmek, onları topluma ve hayata hazırlamaktır. Kişisel potansiyellerini en üst düzeye çıkarmaktır. Bu amaçla da eğitim bireylerin hayatları boyunca süren bir öğrenme süreci olarak belirleyicidir. Eğitim insan yetiştirme düzeninin en dominant parçasıdır. Her toplum varlığını, gündelik yaşamının rutin geçmişini ve gelecek tasarrufunu eğitim sayesinde şekillendirmek, temellendirmek ve hayata geçirmek zorundadır" dedi.
#Bakan TekinUygar toplum sosyal yaşamını sürdürmek için çeşitli kurumlar oluşturuldu, eğitimin kurumsallaşması için de okullar kuruldu. Ancak eğitimi okulla sınırlandırmak mümkün değil. Çünkü eğitim, çocuk okula başlamadan önce okulöncesinde ailede, okul içinde ve okula paralel olarak okul dışında da devam eder.
#Okul Aile İşbirliğiEğitim geçmişten bu yana insan hayatının içindeki en önemli olgulardan biri oldu. Ancak 1980’li yıllar öncesine kadar yöntem, öğretmen, öğretim materyali gibi konulara odaklanan eğitim kavramında, bu dönemden sonra öğrenen odaklı yaklaşım önem kazandı.
#Konuk YazarÇocuklar… Ebeveynlerin, eğitimcilerin, okulların, toplumun doğrudan ya da dolaylı en temel meselesi. Neslin devamı, kültürün aktarımı, geleceğin inşası ve daha pek çok rol biçtiğimiz, haklarında hayaller kurduğumuz çocuklarımızı hazırlıyoruz. Peki ne için? Bilmediğimiz, tanımlamakta hatta tahmin etmekte zorlandığımız bir gelecek için.
#Konuk YazarEğitim ve öğretimin temel amaçlarından biri nitelikli bireyler yetiştirmektir. 21’inci yüzyıl becerileri olarak da bilinen bu becerilere göre; günümüzde nitelikli bir bireyin sahip olması gerektiği düşünülen temel becerilerden bazıları öğrenmeyi öğrenme, günlük yaşamda karşılaşılan problemleri çözme, etkili bir iletişim kurma ve bilimsel düşünme becerileridir.
#Konuk YazarKocaeli'nde okul idarecileri ile bir araya gelen Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, "Siz ne istiyorsanız, öğretmenleriniz ne istiyorsa, hangi eğitimi istiyorsa onun bütçesini okula gönderdik ama okullarımız henüz paraları kullanamadı. Lütfen o paraları kullanın, öğretmenlerimiz için kullanın, öğretmenlerimizin istediği eğitimi alması için kullanın ki, 2023 yılında daha fazla bütçe gönderelim. Geldiğimiz noktaya bakın. Normalde sizin para istemeniz, bizim ise 'Para yok' dememiz lazım. Okula bütçe gönderiyoruz, 5.5 milyar bütçe gönderdik hala 1.5-2 milyar kullanılmadı" dedi.
#BakanKocaeli'nde okul idarecileri ile bir araya gelen Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, "Siz ne istiyorsanız, öğretmenleriniz ne istiyorsa, hangi eğitimi istiyorsa onun bütçesini okula gönderdik ama okullarımız henüz paraları kullanamadı. Lütfen o paraları kullanın, öğretmenlerimiz için kullanın, öğretmenlerimizin istediği eğitimi alması için kullanın ki, 2023 yılında daha fazla bütçe gönderelim. Geldiğimiz noktaya bakın. Normalde sizin para istemeniz, bizim ise 'Para yok' dememiz lazım. Okula bütçe gönderiyoruz, 5.5 milyar bütçe gönderdik hala 1.5-2 milyar kullanılmadı" dedi.
#Mahmut ÖzerMillî Eğitim Bakanlığı ve UNICEF iş birliğinde gerçekleştirilen 'Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirmesi Üzerine Öğretmen Eğitimi' projesi kapsamında yaklaşık 190 bin öğretmene ulaşıldı. 'Her çocuğu fark etmek' temasıyla yapılan eğitimler, Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden tüm okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin erişimine açıldı.
#MebOkul öncesi dönem, çocukların çok hızlı bir değişim, gelişim ve zihinsel yapılanma gösterdiği bir süreçtir. Bu süreçte çocukların gelişimi, bütün duyularıyla doğaya hassas dokunuşlar gerektirir. Nesnelere dokundukça çocuğun duyuları gelişir ve her yeni dokunuşta aynı nesneden daha çok şey algılamaya başlar. Bu algılar çoğaldıkça, çocuklar için doğa ve yaşam daha anlamlı olur.
#Konuk Yazır