Öğretmenlere 'her çocuğu fark etmek' için eğitim

Güncelleme Tarihi:

Öğretmenlere her çocuğu fark etmek için eğitim
Oluşturulma Tarihi: Ekim 16, 2022 10:32

Millî Eğitim Bakanlığı ve UNICEF iş birliğinde gerçekleştirilen 'Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirmesi Üzerine Öğretmen Eğitimi' projesi kapsamında yaklaşık 190 bin öğretmene ulaşıldı. 'Her çocuğu fark etmek' temasıyla yapılan eğitimler, Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden tüm okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin erişimine açıldı.

Haberin Devamı

Öğretmenlerle öğrencilerin gelişim ve öğrenmelerini değerlendirme uygulamalarına yönelik bilgi ve beceri gelişimlerine katkı sunmak amacıyla, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü ve UNICEF iş birliğinde hayata geçen “Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi Üzerine Öğretmen Eğitimi” projesinde yaklaşık 190 bin öğretmene ulaşıldı. Projeyle, 2 bin 30 sınıf ve okul öncesi öğretmenine eğitici eğitimi verildi, ardından geliştirilen eğitim içerikleri ile toplam 139 bin sınıf ve 46 bin okul öncesi öğretmenine yönelik eğitimler gerçekleştirildi.

BÜTÜNLEŞİK VE UYUMLU BİR ANLAYIŞ
Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, yaşanan çağda öğretmenlerden öğrencilerin öğrenme ve gelişim süreçlerini bütüncül bir anlayışla izlemesi ve değerlendirmesinin beklendiğini kaydetti. Bakan Özer, “Her çocuğu fark etmek için öğretmenlerimizin eğitsel değerlendirme ve karar alma süreçlerine çocuğu ve ebeveynleri de dâhil etmesi önem arz ediyor” dedi ve sözlerine şöyle devam etti:

Haberin Devamı

“Günümüzde çocuklarımızın ilerlemelerini, bireysel ilgi ve ihtiyaçlarını, gelişim ve öğrenme alanlarını etkili bir şekilde gözlemlemek ve değerlendirmek önemli sorumluluklarımız arasındadır. Bu sorumluluğun eğitsel süreçlere sağlayacağı ivme şüphesiz çocuklarımızı farklı disiplinlerde ve gelişim alanlarında nitelikli bir şekilde değerlendirmemizi ve en nihayetinde bu değerlendirmeden yola çıkarak karar alma süreçlerimizi etkileyecektir.”

ÖĞRENCİLERİN SİSTEMATİK DEĞERLENDİRİLMESİ
Proje kapsamında öğretmenlerin, öğrencilerini sistematik olarak değerlendirebilmesi, öğretme öğrenme ortamını ve öğretim yaklaşımını nasıl düzenleyeceğine karar verebilmesi gibi becerilerini geliştirmeleri hedefleniyor. Çalışmayla ayrıca öğretmenlerin sistematik gözlem yapabilme, bilgi toplama yöntemlerini kullanabilme, gözlem verisi kaydedebilme, kaydedilen veriyi analiz edebilme ve sentezleyebilme yaklaşımları destekleniyor.

 İÇERİKLER UZMANLAR TARAFINDAN GELİŞTİRİLDİ

Gelinen aşamada tüm okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin bu eğitimlerden faydalanabilmesi için eğitim süreci devam ediyor. Bu çerçevede, ilgili alan uzmanlarının katılımıyla içerikler geliştirildi. Söz konusu içeriklerle “Okul Öncesi Eğitimde Gelişim ve Öğrenmenin Değerlendirilmesi Öğretmen Kılavuzu” ile “İlkokulda Gelişim Öğrenmenin ve Değerlendirilmesi Öğretmen Kılavuzu” hazırlandı.

Haberin Devamı

Eğitimler, Öğretmen Bilişim Ağı ÖBA üzerinden tüm okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin erişimine açıldı.

ÇOCUKLAR ARASINDA KARŞILAŞTIRMA YAPMAYIN
Okul öncesine yönelik düzenlenen öğretmen kılavuzunda yer alan sistematik gözlem ile ilgili bilgilerden bazıları şöyle:

 Gözlemde Yapılması Gerekenler
- Tarih, saat, öğrenme ortamı gibi bilgileri not almak
- Sadece görülenlere ve duyulanlara odaklanmak
- Öğrencilerin ifadelerini not almak
- Gelişim ve öğrenme anlarına duyarlı olmak
- Öğrencinin yapabildiğine odaklanmak
- Gözlemlenen duruma ve yoruma ayrı ayrı yer vermek
- Her öğrenciyi eşit bir şekilde gözlemlemek

 Gözlemde Yapılmaması Gerekenler
- Gözlem notu alabilmek için çocuğa bir beceriyi sergilemesi için ısrarcı olmak
- Aynı anda tüm öğrencilerin aynı beceriyi sergilemesini beklemek
- Öğrencinin yapabildiğine değil, kazanıma veya hedeflenen beceriye odaklanmak
- Çocuklar arasında karşılaştırma yapmak
- Kendi görüşlerini gözlem notuna eklemek
- Her gün tüm çocuklara ait not almaya çalışmak

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!