Koronavirüs nedeniyle çok sayıda tüketici online marketlere yönelince bu uygulamalar üzerinde büyük bir yoğunluk oluştu. Teslimat süreleri 4-5 güne çıktı. Online marketler de tüketicilere cevap vermek adına organizasyonlarını büyütürken yeni işbirlikleri yapıp müşterine ‘mağazadan teslimat’ gibi seçenekler sunuyor.
#Gazetehaberleriİnternetten yapılan alışverişlerde çok yaygın olan kargoyla iade döneminin sonu gözüktü. Artan maliyetler, online yapılan alışverişlerde ürünlerin mağazaya iade edilmesi olarak adlandırılan ‘BORIS’ sistemine geçiş sürecini hızlandırdı. Öyle ki H&M, Zara, Abercrombie&Fitch gibi perakende devleri mağaza dışındaki iadelerden ücret talep etmeye başladı. Sektör temsilcileri, trendlerin yakından izlendiği ve Türkiye’de de bu sistemin yakında hızla gelişeceği öngörüsünde bulundu.
#İnternetGeri bildirim ve geri besleme olarak da bilinen feedback, hem kurumsal alanda hem de eğitimde sıklıkla kullanılmaktadır. Türkçesi "dönüt" olan feedback, performans değerlendirmesi ve eleştiri anlamına gelir. Bu kelime bilgi vermek ve yorum yapmak anlamında da kullanılmaktadır. Feedback türlerini ve geri bildirimleri ayrıntıları ile derledik.
#FeedbackSanal market uygulamaları özellikle son zamanlarda oldukça fazla tercih edilmektedir. Özellikle Migros sanal market uygulamasından alışveriş yapacak olan kişilerde ödeyecekleri kargo ücreti hakkında bilgi sahibi olmak istemektedir. Bu bakımdan kargo ücretini öğrenebilir ve rahatlıkla sipariş verebilirsiniz. Migros sanal market kargo ücreti ne kadar ve kaç TL üzeri ücretsiz? Migros gönderim ücretleri nelerdir detayları ile derledik.
Deloitte’un Dijital Tüketici Trendleri 2021 Araştırması’nın sonuçları kullanıcıların hayatla bağını elektronik cihazlar üzerinden kurduğunu gösteriyor. Araştırmaya göre akıllı saat ve fitness bilekliği altın çağını yaşıyor, hızlı internet ve 5G’ye talep artıyor. Türkler akıllı TV, robot süpürge ve akıllı ev aletleri sahipliğinde global ortalamanın hayli üstünde. Akıllı cihazları en fazla kullananlar 25-34 yaş aralığında.
#AraştırmaPerakende sektörü son yıllarda her açıdan pek çok zorlukla mücadele etmek durumunda kaldı. COVID-19'un süregelen etkileri, iş gücü sıkıntısı, tedarik zinciri problemleri, tüketicilerin dijital deneyimlere yönelik artan beklentileri arasında; son dönemlerde bir de “metaverse”, sektör açısından adapte olunması gereken yepyeni bir konsept olarak öne çıkıyor.
#HürriyetHer sektör gibi perakende de dijitalleşmenin etkisi ile ciddi bir dönüşümden geçiyor. Müşterilerin alışveriş alışkanlıklarının değişmekte olduğu ve sürekli yeni dijital kanalların devreye girdiği bu dönemde, perakendecilerin tüketicilerle etkileşim ve bağ kurma yeteneği her zamankinden daha önemli hale geliyor. Yapay zekâ, blokzinciri, metaverse gibi teknolojilerin perakendedeki uygulamaları; son araştırmalar ve öne çıkan yeni müşteri trendleri doğrultusunda yeni nesil perakendeyi tüm detaylarıyla analiz ettim.
#Ergi ŞenerHatay’a Adana’ya, Gaziantep’e gidenler bilir, kasaptan aldığınız eti, kıymayı yan taraftaki fırına verip, fırın onları bir güzel tepsiye dizer, siz sonrasında tepsiyle pişen kebabı alırsınız, ister eve götürür ister oracıkta yersiniz. Coğrafyamızda pek çok yerde şahit olduğumuz bu güzel uygulamayı uluslararası markalar yapınca mı ‘değerli ‘oluyor?
#BursaElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, kurbanlık hayvanların seçim, kesim, paketleme ve teslimat hizmetinin yapıldığı paket hizmetlere yüzde 200'ün üzerinde talep artışı yaşandığını belirterek, "İnternet'in her alanda getirdiği kolaylığı, kurban bayramında da kurban kesme konusuna getirmiş olduğunu gördük." dedi.
#Elektronik Ticaret İşletmecileri DerneğiElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, "Türkiye’de ciddi bir büyüme potansiyeli taşıyan e-ticaretin, 2018 yılındaki büyüklüğünün 50 milyar TL’ye ulaşmasını hedefliyoruz." dedi.
#Elektronik Ticaret İşletmecileri DerneğiPerakende markalarına e-ticaret platformları ve omnichannel çözümler sağlayan Positive A Digital Approach, 2005 yılından bu yana hizmet veriyor. Positive’in Kurucu Ortağı Caner Istı ile e-ticaret ve geleneksel perakendeciliğin nasıl bir araya geldiğini, iki sektörün birbirini nasıl tamamladığını konuştuk.
#Positive A Digital ApproachTürkiye’nin lider alışveriş platformu Hepsiburada.com 1.5 yıl süren altyapı yatırımının ardından Pazaryeri uygulamasını yürürlüğe soktu. 2 binin üzerinde mağaza sayısına ulaşan Pazaryeri’nde dileyen satıcı Hepsiburada.com’un altyapısını kullanıp dilediği ürünü satabiliyor. Müşteriler ise satın alacakları ürünü onlarca ayrı mağazadan kıyaslayıp Hepsiburada.com güvencesiyle temin edebiliyor.
#Handaze Doğan Boyner