2017'yi etkileyecek en güçlü 5 e-ticaret trendi

Güncelleme Tarihi:

2017yi etkileyecek en güçlü 5 e-ticaret trendi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 27, 2017 17:00

Gelişimini her geçen gün devam ettiren e-ticaret 2017'de yeni trendlerle popülerliğini sürdürmeye devam edecek. İşte öne çıkan trendler...

Haberin Devamı

Zaman ve mekandan bağımsız olması ile hızlı bir şekilde ilerleyen e-ticaret sektörü geleneksel ticaret anlayışı ile arasındaki farkı da açmaya devam ediyor. Şekillenen ihtiyaçlara göre kendine yeni strateji ve yöntemler belirleyen e-ticaret 2017 yılında da yeni trendler ile kullanıcıların beklentilerini karşılaştırmaya çalışıyor. Yeni teknoloji araçlarının kullanılmasıyla birlikte daha etkili bir kullanım sunan e-ticaret bu yılda da popülerliğini sürdürmeyi hedefliyor. 2017 e-ticaret trendleri neler?

1. Çok kanallı pazarlama stratejileri

2017 yılında da e-ticaret girişimleri çok kanallı pazarlama stratejileri ile müşterileri ile etkili iletişimini sürdürmeye kararlı. E-ticaret sitesinin trafiğini artırmak için blog yazıları, dijital pazarlama ve e-mail pazarlaması gibi çoklu kanallardan yürütülen pazarlama stratejileri 2017 yılının da en gözde pazarlama yöntemlerinden biri olmaya devam ediyor.

Haberin Devamı

2. Kişiye özel pazarlama

Kişiye özel pazarlama stratejileri son dönemlerde e-ticaret firmalarının en fazla önem verdiği stratejiler arasında bulunuyor. Amazon gibi dev e-ticaret şirketlerinin açtığı bu yolda e-ticaret firmaları da kendi payına düşeni kullanıcıları ile buluşturmayı hedefliyor. Müşterilere özel açılış sayfalarından, kişisel ilgi alanlarına hitap eden e-mail pazarlama içeriklerine kadar geniş bir alanda etkili olan kişisel pazarlama stratejileri müşterilerin önceki alışveriş geçmişi incelenerek oluşturulan analiz verilerine dayanıyor ve tavsiyeler içeriyor.

3. Fırsat ve kampanyalar

E-ticaret sitelerinin müşterilerine sunduğu kısa süreli kampanya ve fırsatlar daha kişisel hale getirilerek etkili bir pazarlama aracı haline dönüşüyor. Geçici süreli fırsatlar artık tüm müşterilere uygulanmak yerine müşterilere özel kampanyalar ile daha kolay satış hacmi yakalanması planlanıyor.

4. Mobil alışveriş

Mobil cihazların gün geçtikte yaygınlaşması ile mobil alışveriş hacmi de artış gösteriyor. Mobil internet hızlarının artması da mobil cihazların daha sık ve rahat kullanılmasında önemli etkenler. Bu teknoloji furyasına ayak uydurarak e-ticaret sitelerinin mobil adaptasyonunu gerçekleştirenler mobil satışlarını da giderek artırıyor.

Haberin Devamı

5. Aynı gün teslimat opsiyonu

E-ticaret süreçlerinin belki de en önemlisi teslimat süreci. Günler alan teslimat süreci e-ticaretin en olumsuz taraflarından biri. Yeni e-ticaret trendleri ise bu süreci iyileştirmeye kararlı. 'Mağazadan gel al' veya aynı şehirde aynı gün teslimat gibi hızlı teslimat seçenekleri e-ticaret şirketleri arasında önemli bir rekabet ortamına zemin hazırlıyor. Müşteri teslimat süreçlerini iyi yöneten şirketlerin marka algılarını üst seviyeye taşıyacakları belli.

BAKMADAN GEÇME!