Hepsiburada’dan ’Pazaryeri’ atağı

Güncelleme Tarihi:

Hepsiburada’dan ’Pazaryeri’ atağı
Oluşturulma Tarihi: Mart 24, 2016 09:36

Türkiye’nin lider alışveriş platformu Hepsiburada.com 1.5 yıl süren altyapı yatırımının ardından Pazaryeri uygulamasını yürürlüğe soktu. 2 binin üzerinde mağaza sayısına ulaşan Pazaryeri’nde dileyen satıcı Hepsiburada.com’un altyapısını kullanıp dilediği ürünü satabiliyor. Müşteriler ise satın alacakları ürünü onlarca ayrı mağazadan kıyaslayıp Hepsiburada.com güvencesiyle temin edebiliyor.

Haberin Devamı

Türkiye’de hızla gelişip büyüyen sektörlerden biri de e-ticaret. Avrupa ülkeleriyle kıyasla daha gidecek yolumuz olsa da, Türkiye’de e-ticaret sektörü birçok sektöre göre heyecan verici bir büyüme potansiyeli taşıyor.. 

E-ticaret işlemleri Türkiye’de ancak toplam perakende satışlarının yüzde 2’sine bile ulaşmamış durumda. İngiltere’de bu oranın yüzde 15-16’ya, kıta Avrupa’sında ise yüzde 7-8’e ulaştığını göz önüne alırsak sektördeki büyüme potansiyelinin ne kadar büyük olduğu daha iyi anlaşılıyor. Türkiye’de e-ticaret denilince akla gelen ilk şirket hepsiburada.com. Hepsiburada.com deterjandan saate, hafıza kartından giysiye binlerce ürünün satıldığı dev bir e-perakende platformuna dönüşmüş durumda. Hepsiburada.com’daki son gelişmeleri şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner ile konuştuk...

Haberin Devamı

Hepsiburada’dan ’Pazaryeri’ atağı



DEV BİR ALIŞVERİŞ MERKEZİ
* Hepsiburada.com’u tanımlayın desem nasıl tanımlarsınız, e-ticaret sitesi doğru bir tanım mı?
- Hepsiburada.com yalnızca bir e-ticaret sitesi değil... Alış-veriş alışkanlıklarımızı kökünden değiştiren yeni bir yaşam tarzı. Sadece perakende de değil; ödeme sistemlerinden kargoya birçok sektörü dönüştüren bir platform.

* Peki nasıl yapıyorsunuz bunu, detay verebilir misiniz?
- Türkiye’nin neresinden olursa olsun, mekandan ya da zamandan bağımsız olarak, alıcıyı ve satıcıyı bir bilgisayar ya da akıllı telefon ekranına sığan dev bir alışveriş merkezinde buluşturarak. İddiamız, Türkiye’de satılan her ürünün bu platformda bulunabilmesi. Bunun için hepsiburada.com ürün alıyor, stokluyor ve o ürünleri satıyor. Ama bunun dışında, bir ensaf ya da bir marka da bizde mağaza açabiliyor, hepsiburada.com güvencesiyle ürünlerini satabiliyor. Türkiye’nin en gelişmiş, en kolay alışveriş yapılan Pazaryeri olarak düşünebilirsiniz burayı.

* Her dileyen hepsiburada.com üzerinden ürün satabilir mi?
- Tek kriterimiz sözkonusu marka ya da esnafın bizim güvenirlilik kriterlerimize uyması. Çünkü o malın ve müşterinin arkasında biz duruyoruz. Bizim platformumuzda, isterseniz Pazaryeri’ndeki bir mağazadan alışveriş yapın, isterseniz hepsiburada.com’un direkt deposundan gönderdiği bir ürünü satın alın hiç fark etmez. O ürünün de müşterinin arkasında da hepsiburada.com duruyor.

* Güvenirlilik kriterleriniz neler?
- Ürünün iadesi kolay olmalı. Sahte, kötü, bozuk ürün olmamak zorunda. Ayrıca söz verildiği tarihte ürünün teslim edilmesi de çok önemli. Müşteri vaadinin arkasında durulması zorunluluk bizde. Bu süreci arkada sanal olarak takip ediyoruz. Müşteri ödemesini yaptıktan kaç saat sonra ürün yola çıktı, kargo şirketinde ne kadar bekledi, ne zaman şubeye geldi. Mağazaya ilk ziyaretten siparişe, oradan teslimata kadar tüm süreci A’dan Z’ye takip eden entegre bir sisteme sahibiz.

50 MİLYON ZİYARETÇİ
* Perakende sektörüne rakip misiniz?
- Perakendenin rakibi değiliz. Aksine konvansiyonel perakendeyi tamamlıyoruz. Sektörün daha fazla büyümesi ve gelişmesi için çalışıyoruz. Kaçınılmaz dijital dönüşüme öncülük ediyoruz. Biz yerleşik perakende sektörünün kullanabileceği, yararlanabileceği bir platformuz. Hepsiburada.com bir satış kanalı olmasının yanısıra aynı zamanda çok çok önemli bir tanıtım mecrası. Buraya her ay 50 milyon ziyaretçi geliyor. Bundan daha büyük bir tanıtım mecrası olabilir mi? Mesela bir markanın ürünlerine bakan tüketiciler başka hangi markalara bakıyor, fiyatta ne kadar hassaslar, ne tür yorumlar yapmışlar... Platformda yer alan şirketlerle bu bilgileri paylaşarak, markalarını doğru konumlamalarına yardımcı oluyoruz.

* Tüketici açısından bakıldığında da kıyaslama için fırsat değil mi?
- Tüketiciye de “Bizden almak zorunda değilsin ama gelip tavsiyelere, fiyatlara bak” diyoruz. Fiziksel bir mağazaya girdiğiniz zaman sadece bir satış temsilcisinden görüş ve yönlendirme almak mümkün oluyor. Halbuki hepsiburada.com’da ürünleri karşılaştırmak, fiyat bilgilerini araştırmak ve binlerce müşterinin bağımsız yorumlarını okuyarak satın alma kararını daha sağlıklı vermek olası. Bizim platformumuz aynı zamanda bir doğrulama platformu.

* Pazaryeri hepsiburada.com’a ne kattı?
- Hepsiburada.com’u Türkiye’de ticaretin döndüğü bir platform olarak görüyoruz. Bu platformun kaldıracı olan kargo, ödeme, pazarlama, mağaza açma hizmetlerini bütün sektöre, tüm perakendeye açıyoruz. Orada yaklaşımımız da çok net. Odağımızda tüketici var. Örneğin hepsiburada.com’un telefon kategorisi belki 5 bin tane telefonu stoğuna koydu. Ancak Türkiye’de herhangi bir mağaza, bizim platformumuzda yer alıp o ürünü daha ucuza daha hızlı sunuyorsa müşteriye onu öne çıkartıp sunuyoruz.

2 BİNDEN FAZLA MAĞAZA
* 2015’ten bu yana Pazaryeri’nde neler yaşandı?
- 2015’te testlere başladık. Ancak tam anlamıyla 2016 başında faaliyete geçtik. Şu anda 2 binin üzerinde kayıtlı mağazamız var. Bu rakam katlanarak büyüyor.

* Cironun içerisinde ne kadarlık bir büyüklüğe ulaştı Pazaryeri?
- Pazaryeri’nin hepsiburada.com cirosunun içerisindeki payı bugün itibarıyla yüzde 30’larda. Bazi kategorilerde büyümemiz ise yüzde 100’ün üzerinde.

* Hepsiburada.com nasıl gelir sağlıyor Pazaryeri’nden?
- Hepsiburada.com cirodan pay alıyor. Perakendeki dijital dönüşümde yol aldıkça e-perakendenin toplam perakende sektörü içerisinde alacağı payın ve gelirlerin, dolayısıyla hem iş ortağımız olan marka ve mağazaların hem de bizim karlılığımızın artması kaçınılmaz. Bu gelişmeden herkesin kazançlı çıkacağı bir modelimiz var.

* Bu fikir nereden çıktı?
- Hepsiburada.com adından da anlaşılabileceği gibi “Türkiye’de satılan her ürünün bulunabileceği bir platform” olma iddiasını taşıyor. Bir diğer vaadi de tabii ki fiyat/performans açısından en iyi müşteri deneyimini sunmak. Bu da müşteriye seçenek sunmak demek. Bütün bu vaatlerimizi tek başımıza gerçekleştirmenin neredeyse imkansız olduğunun bilincinde olarak, çok uzun zamandır platformumuzu, diğer satıcılara da açmayı istiyorduk. Ama teknolojik olarak bu ölçekte bir Pazaryeri platformu oluşturmanın zor olacağını da biliyorduk. Sadece altyapıyı 1.5 yılda tamamlayabildik. Tekil Katalog olarak adlandırdığımız ve sadece hepsiburada.com’da olan özel bir altyapımız var. Hepsiburada.com’da ürünler tekildir. Iphone yazıldığında tek bir iPhone karşına çıkar ve bu tek iPhone cihazına hangi satıcının ne fiyat verdiğini görebilirsin. Ürünleri tekilleştiriyoruz. 1.5 milyon üründe barkod eşleştirmesi yapıyoruz. Bu anlamda müşteri deneyimini mükemmelleştimek adına markalarla entegrasyon sürecimiz devam ediyor.

TEDARİKÇİ MERKEZİ
* Pazaryeri’nde sorun çıkarsa nasıl çözüyorsunuz?
Müşteri direkt bize ulaşıyor. Biz hangi mağazanın ürününü veremediğini görüyoruz. Tedarikçi merkezimiz hemen o mazağayı arıyor ve gerekli uyarılarda bulunuyor.

* Pazaryeri mağazalara nasıl fırsatlar sunuyor?
- Tek bir mağazaya sahip bir girişimci olduğunuzu düşünün. Fiziksel olarak satış yapabileceğiniz alan, sizin coğrafi konumunuzla sınırlı. O tek mağazayı hepsiburada.com’un Pazaryeri’nde açtığınızda ise hedef kitleniz bir anda tüm Türkiye oluyor. Bir diğer deyişle Hepsiburada.com olarak herhangi bir mağazaya ya da markaya, tek bir tuşla milyonlarla ifade edilen potansiyel bir ziyaretçi ve müşteri kitlesine erişme olanağı sunuyoruz. Sadece bununla da sınırlı kalmıyoruz. Satış cirolarını artırmalarına ve işlerini büyütmelerine yardımcı olmak adına iş zekası anlamında da destek olmaya çalışıyoruz. Ürünlerini daha iyi pazarlamak ve satmak için gerekli olan analitik datamızı üye mağazalarımıza açarak, müşteri davranış biçimlerine dair yönlendirmelerde bulunuyoruz.

* Alışveriş sitesinden yola çıkıp büyük bir platforma dönüştünüz. Bu sistemi yabancı ülkelere taşımayı planlıyor musunuz?
- Bölgesel açılımları değerlendiriyoruz. Türkiye’de daha gidecek çok yolumuz var. Türkiye önceliğimiz. Şu anda “Şu ülkeye şu tarihte gireceğiz” diye net bir şey yok. Biraz izleme dönemindeyiz. Fırsatları önümüzdeki dönemde değerlendireceğiz.

Haberin Devamı

35 MİLYON DOLARA LOJİSTİK MERKEZİ

* 35 milyon dolar yatırımla Gebze’deki lojistik merkezi hizmete girdi. Ne sağladı size bu yatırım?
- Bu yatırımı inşaat ve arsaya değil tamamını operasyon merkezinin teknolojisine, otomasyona ve raf sistemlerine yaptık. Gebze’ye taşındık ama tam olarak bitmesi Mayıs ayını bulacak. 150 binden fazla farklı ürün gamı var. 1.2 milyon adet ürün depolanmış durumda. Masayla kalemi aynı anda sipariş verince, Gebze’deki sistem aynı anda çıkışlarını yapıyor.
Gebze’yi de sadece kendimiz için yapmadık. Burayı hizmet almak isteyen tüm markalara ve mağazalara açıyoruz. Çünkü teker teker ürün paketlemek kolay değil. Bazı mağazalar “Ben müşterinin istediği hızda yapamıyorum, sizde depolayalım diyor”. Bunu da yapıyoruz.

Haberin Devamı

‘ÖDEME VE KARGO  ŞİRKETLERİ KURDUK’

* Hanzade Hanım, yaptığınız işte ödeme ve teslimat çok önemli. Burada sizi diğer şirketlerden ayrıştıran özellikler neler?
- Bahsettiğin iki adım da çok önemli.. E-alışverişte en sıkıntılı şey, her defasında kredi kartı numarası girmek. Zor bir iş ve insanları bezdiriyor. Tüketicilere online alışverişlerinde ‘tek tuşla ödeme’ kolaylığı sağlamak için yeni bir şirket kurduk ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’ndan elektronik para lisansını alan tek platform olduk. Yeni ürünümüzle birlikte, e-ticaret kullanıcıları kayıtlarını yaptırdıktan sonra tek tuşla ödeme yapabilecekler.
Üstelik bu hizmeti sadece kendimiz için değil, isteyen tüm perakende şirketleri ile de paylaşabiliyoruz. Böylelikle diğer şirketler de 10 bankayla anlaşma yapmak zorunda kalmıyor. Müşterilerinin her seferinde kredi kartı bilgilerini almak zorunda değiller. O süreçlerin hepsini biz hizmet olarak verebiliyoruz.

Teslimata gelince… Bu adım, en kritik noktalardan biri. Hepsiburada.com olarak bir kargo şirketi kurduk. Peki neden yaptık bunu? Türkiye’de kargo sektörü gelişmiş bir sektör. Ama e-ticarette müşteri için hız çok önemli. Ürün söylendiği tarihte orada olmalı. Katma değerli hizmet istiyor. Müşteri benim istediğim saatte gel diyor, aynı gün içinde teslimat istiyor. Bütün bu müşteri beklentilerine cevap verebilmek için yerleşik kargo şirketlerinin sistemlerinde büyük değişiklikler yapması gerekiyordu. Dolayısıyla biz kendi yatırımızı yapmaya karar verdik. 2016’nın sonlarında İstanbul içi dağıtımlarımızı kendimiz yapacağız. Bu servisi isteyen bütün şirketlere de vereceğiz.

Haberin Devamı

‘HEPSİBURADA EN KEYİFLİ İŞİM’

* Hepsiburada.com kişisel anlamda sizin yüzünüzü en çok güldüren keyif aldığınız iş mi?
- İş hayatında en çok heyecanlandığım şirket hepsiburada.com’dur. Öncelikle benim hayatımı kolaylaştırıyor. Çünkü iş-güç derken alışverişe çıkmam çok zor. Ben çocuklarımın kıyafet ihtiyacını 30 dakikada hallediyorum. Böylece dışarda alışverişe ayıracağım zamanı, evde çocuklarıma ayırabiliyorum. Hepsiburada.com’un benim gibi herkesin hayatını kolaylaştıracak bir platform olduğuna inanıyorum . İş hayatında çok şirketin içinde yer aldım. Hâlâ da yer almaya devam ediyorum. Ama hiç hepsiburada.com’daki kadar heyecanlanmadım.

Hepsiburada’dan ’Pazaryeri’ atağı

Haberin Devamı

‘YENİ YÜZ  GÜLBEN ERGEN’

 

* Hepsiburada.com giyim sektöründe de iddialı mı olacak?
- Perakende sektöründe gıdadan sonra en büyük payı hazır giyim ve ayakkabı alıyor. Müşterilerimize bu alanda da en geniş ürün gamını, bizim servis kalitemizle vereceğiz.

Çok büyük bir moda lansmanı yapıyoruz. Gülben Ergen yüzümüz oldu. Sloganımız ise “Hepsi moda, hepsiburada”. Türkiye’deki hazır giyim sektöründeki önde gelen tüm markalar platformumuzda yer alacak. LC Waikiki, Defacto, Colin’s, Eren Holding, Collezione, Aydınlar, U.S. Polo gibi sektörün lider ve yenilikçi markaları şimdiden moda platformumuzda yerlerini aldılar. Bundan çok mutluyuz.

Bugün itibarıyla ciro ve adetsel olarak kanal çeşitlemesi açısından alternatif bir kanal olarak görülsek de, zaman içerisinde bu markalar için önemli bir satış kanalı olacağımıza hiç kuşkum yok.

HEPSİBURADA’DA EN ÇOK SATILAN İLK 10 ÜRÜN

1- Bebek bezi
2- Cep telefonu
3- Kitap
4- Deterjan ve temizlik ürünleri
5- Telefon kılıfı
6- Parfüm
7- Mutfak gereçleri
8- Kol saati
9- Spor ayakkabı
10- Hafıza kartı

BAKMADAN GEÇME!