Alman beyaz eşya devi BSH’nin lüks markası Gaggenau’nun CEO’su Peter Goetz, Türkiye’nin kurdaki dalgalanmadan etkilense de kendileri için her zaman ‘Top10’ listesinde olacağını belirterek, “Gelişmeler Türkiye’ye güvenimizi sarsmıyor. Çok kısa sürede toparlanmasını bekliyoruz. O yüzden global stratejimizi belirlerken Türkiye’yi ilk 10’da sayıyoruz” dedi.
#GazetehaberleriToyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, aralık ayına çok agresif girdiklerini belirterek, “Bu ay zarar da etsek 10 bin araç satmayı hedefledik. Bizim için özel bir ay. 2018’e temiz başlangıç yapacağız. Rakiplerimiz zam yaparken biz kur artışını fiyatlarımıza yansıtmadık. Tüm araçlarda MTV’yi karşıladık. Ayrıca hibrit modellerimizde 3 bin TL indirim yaptık. Bir daha bu fiyatları göremeyeceğimizi düşünüyoruz” dedi.
#GazetehaberleriÇatısı altında 150’den fazla yabancı markayı ve Türkiye’nin önde gelen markalarını barındıran Tescilli Markalar Derneği (TMD) terör olaylarına rağmen 2016 hedeflerini değiştirmedi. TMD Başkanı Füsun Kuran, yaşanan olumsuzluklar ve özellikle terör olaylarının tüketicileri daha temkinli davranmaya ittiğini belirterek, “Ancak tüm olumsuzluklara rağmen 2016‘da büyümenin devam edeceğini düşünüyorum” dedi.
#LüksKopenhag’ın efsanevi şöhretinin birkaç boyutu var, bunlardan en önemlisi mutfağı. Yeni İskandinav mutfağı akımının beşiği olan başkentte yerel malzemelerle yeni lezzetler yaratan genç aşçılar toplum tarafından destekleniyor. Geniş parkları, yaratıcı sanatçılara ayrılan alanları, bisiklet parkurlarıyla da örnek bir şehir. Eski mezbaha gibi hiç beklenmedik yerlerde sanat galerileri karşınıza çıkabiliyor.
#SeyahatKadınların Davos’u olarak adlandırılan Küresel Kadın Zirvesi’nin 21. toplantısı, 5-7 Mayıs 2011 tarihlerinde İstanbul’da gerçekleşti. 6 kıtadan, 81 ülkeden, bini aşkın kadın İstanbul’a geldi. Sung Joo Kim ilk bakışta, gelen kadınlardan sadece biriydi. Ama rahatlıkla bir film senaryosu olabilecek hayat hikâyesini dinlediğimiz an bizim için bir numaraya yükseldi.
Lüks dünyasının Amerikan oyuncularından Polo Ralph Lauren’in Avrupa ve Ortadoğu Başkanı Brian Duffy, “Türkiye’ye gelmemiz için çok talep vardı. Türkiye’de müthiş bir potansiyel var” dedi. Duffy, erkekleri kadınlardan daha tutucu bulduğunu söyledi.
İtalyan tekstil ve hazır giyim markası Loro Piana’nın CEO’su Pier Luigi Loro Piana, Türkiye’de yüzde 8’ler oranında büyüme yaşanırken, İtalya’da düz bir büyüme olduğunu vurgulayarak, “Biz yüzde 2 büyüdük. Siz yüzde 8. Bu işleri yapmayı biliyorsunuz. Demek ki bunları biz sizden öğrenmeliyiz, siz bizden değil” diye konuştu.
Bazı özel tasarım kalemleri 500 bin Euro’ya kadar çıkan Montblanc’nın Başkanı Karl-Heinz Handke, lüksün sonsuza kadar var olacağını belirterek, “Japonya’da zor birkaç günden sonra normale dönüldü. Kuzey Afrika’daki olaylar önemli ama Tunus dünya lüks pazarı için ne ifade ediyor ki? Tunus’u unuta-bilirsiniz. Türkiye hızlı ilerledi, lükste Avrupa ile arayı kapattı” dedi.
2006 yılında aldığı kararla, dünyaca ünlü parfüm ve kozmetik markalarının daha yüksek olan fiyatlarını Avrupa ile aynı seviyeye çeken Tekin Acar Cosmetics’in Yönetim Kurulu Başkanı Tekin Acar, "Fiyatlar düşünce, 2 milyar YTL’lik pazarda lüks ürünlerin payı 200 milyon YTL’ye ulaştı" dedi.
Calvin Klein Jeans ve Spor Giyim Avrupa ve Asya Başkanı Gaetano Sallorenzo, Türkiye'de lüks pazarın gittikçe büyüdüğünü, bu yıl lüks ürünlere 500 milyon dolar harcandığını belirterek, gelecek yıllarda 1 milyar dolarlık lüks ürün satılmasının beklendiğini, kendilerinin de bu pazarda yer alacağını kaydetti.