Türkiye, lüks pazarında Avrupa ile arayı kapattı

Güncelleme Tarihi:

Türkiye, lüks pazarında Avrupa ile arayı kapattı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 15, 2011 21:06

Bazı özel tasarım kalemleri 500 bin Euro’ya kadar çıkan Montblanc’nın Başkanı Karl-Heinz Handke, lüksün sonsuza kadar var olacağını belirterek, “Japonya’da zor birkaç günden sonra normale dönüldü. Kuzey Afrika’daki olaylar önemli ama Tunus dünya lüks pazarı için ne ifade ediyor ki? Tunus’u unuta-bilirsiniz. Türkiye hızlı ilerledi, lükste Avrupa ile arayı kapattı” dedi.

LÜKS kalemde 105 yılı geride bırakan Alman Montblanc, deri aksesuvarlardan saatlere, kol düğmelerinden gözlüğe geniş bir alanda faaliyet gösteriyor. Koca bir lüks imparatorluğu yaratan Montblanc, kişiye özel tasarlanmış 500 bin Euro gibi rekor fiyatlara satılan kalemler, kol düğmeleriyle de dikkat çekiyor. Montblanc Başkanı Karl-Heinz Handke ile lüks endüstrisini ve Türkiye’deki gelişmeleri konuştuk. Krizden herkes etkilendi*   Dünyada lüks nereye gidiyor?-  Krizlerde, ekranlar yaygınlaştı, insanlar kalemle yazmak istemiyorlar. Ama görüyorsunuz ki lüks pazarı hâlâ burada. Her geçen gün lüks butikler açılıyor. İnsan doğası ve isteği lüks ürünleri almak. İnsanlar lükse düşkündür, kendini ödüllendirmek ister.*  Son kriz sektörü etkiledi ama... -  Krizde 2008-2009’da tabii ki lüks pazarı daraldı. Etkilenmedik diyen yalan söyler. Ama 2008 rakamlarını yakaladık ve aştık. Kriz bitti ve pozitif trend giderek büyüyecek. Değişen şey, kriz dolayısıyla bugün insanlar kendilerine özel bir değer sunan markaları tercih ediyorlar. İnsanlar artık bir süre sonra modası geçecek ürün istemiyorlar. Pazara yeni giren markaların işi zor. İnsanlar lüksün ne olduğunu sorgulamaya başladı. Biz kazanan markalardan biri olduk.Lüks kargaşayı takmıyor*   Ortadoğu ve Kuzey Afrika’daki karışıklıklar, Japonya’daki felaket lüks işini nasıl etkiliyor?-  Kuzey Afrika’daki olaylar öneli ama şu soruyu sormak lazım. Tunus dünya lüks pazarı için ne ifade ediyor ki? Tunus’u unutabilirsiniz ve lüks pazarı için değişen bir şey olmaz. Tamam orada olanlar üzücü ama lüks pazarı ile ilgili hiçbir ilgili yok. Japonya’da bir kaç zor günümüz oldu. Ama geçen hafta her şey normale döndü.  *   Avrupa’daki finansal sıkıntılar. İrlanda örneğin?-  İrlanda’yı da unutabilirsiniz. O da önemli değil. 89 ülkeden sorumluyum ve her zaman birkaç ülkede sorun vardır. 30 yıl önce ırak önemli bir pazardı. Sonra kaynadı. Afrika önem kazandı, sonra orada kavgalar başladı. Arjantin’de, rusya’da krizler oldu. Bazı ülkeler girer, bazılar çıkar. Kaba olmak istemem ama hiçbir kaygımız yok. Evet bu butik kapanabilir ama günün sonunda başka biri açılır.Lükste arayı kapattınız*    Ya Türkiye? Tüketici tercihinde fark var mı?-  Dünyadaki lüks tüketiciler birbirinden çok farklı değil. Tabi sıra dışı örnekleri alırsanız çin, Şili farklı olabilir. rusya bile eskisi kadar gösterişli şeylerden hoşlanmıyor. Giderek stil sahibi şeyler önem kazanıyor. Ve Türkiye için özel bir ürün üretmeyi düşünmüyoruz. *    Buradaki faaliyetleriniz nasıl gidiyor?-  İlk kez 30 yıl önce geldim Türkiye’ye. Türkiye gelişmiş bir yer değildi ve lüks ürünleri satabilecek alışveriş merkezleri, caddeler yoktu. Birkaç kuyumcu vardı. Son 10 yılda Türkiye lüks pazarı çok gelişti. Avrupa yavaş ilerledi, Türkiye arayı kapattı. Şu anda biri Arkara’da 2 butiğimiz var. 2015 yılına kadar bu butiklere 5 tane daha eklenecek. Başka lüksüm yok kalem düşkünüyüm*  Sizin kaç kaleminiz var?- Çok fazla var ama ben bir spor araba sürmüyorum, golf oynamıyorum ama tipik bir Montblanc müşterisiyim. Giyindiğimde her şeyi biriyle uyumlu olmasını severim. Kalemimin kıyafetimle uyumlu olmasını severim. *  Siyasi liderler arasında da kalemleriniz popüler. - Pek çok devlet başkanı Montblanc kullanır. Kalemin tepesindeki yıldızdan tanırız. 500 resim var duvarımızda. Herkesin Montblanc kalemi var.  Koleksiyonerler her yerde olmayan parçaların peşine düşüyor. 4810 serimiz var. Limitli serilere talep fazla. 500 bin Euro’luk kalemle insan kendini özel hisseder*   Çok özel parçalar yapıyorsunuz. Fiyatlar nereye kadar çıkabilir?-  Şu anda en pahalı kalem 500 bin Euro civarında. *   İnsan bir otomobil, bir ev, bir yazlık parasını neden bir kaleme verir?-  Ferrari neden alıyorlar? Çünkü kendilerini ödüllendirmek istiyorlar. 100 bin Euro pek çok kişi için büyük para ama kimisinin bir günlük kazancı bu. Bu kalem 5 günlük kazancının karşılığı. Herkeste olanı istemiyorlar. Dünyada kimsenin sahip olamayacağı bir şeye sahip olma fırsatını garanti ediyoruz. Her yıl bir çift kol düğmesi verdiğimiz bir çift var. Tanesi 250 bin Euro.  Bazıları özel ziyaretlerle, sadece kendisinde olan ve asla açıklamadığımız ürünler alır. 250 bin Euro’ya kalem aldığını açıklamayacağız diye imza atarız.Online satış lüks ürüne hakarettir*  Online satışa bakışınız nedir? Artık lüks markalar bile karşı duramıyor...-  Lükste bir butiğe gitmek ve ürünü test etmek başlı başına bir deneyimdir. Böyle şeyleri online olarak yapmak neredeyse ürüne hakarettir. Aptalcadır. İnsanların nasıl yazdığını, yazarken kaleme uyguladığı basıncı bilimsel olarak ölçen bir araç geliştirdik ve kişiye özel kalemleri sunuyoruz. Bu lükstür! Şu anda sadece Almanya’da var. Türkiye’ye de getireceğiz. Online satışlara başlamadık ama düşünüyoruz. Sahte ürünlerde asıl düşmanımız Asya’dır*   Sahte ürünlerle nasıl savaşıyorsunuz?-  Devam eden bir savaş gibi. Bir kafayı kesiyorsunuz öbür gün yenisi çıkıyor. Özel bir departmanımız sadece bu konuyla ilgileniyor. Birçok ülkenin gümrükleriyle anlaşmamız var ellerine gelir gelmez el koyuyorlar. Her yıl milyonlarca ürün yok ediliyor. Bazı ülkeler çok yardımcı oluyor. Limana nereden yükleniyorlarsa oradaki gümrük görevlilerini eğitiyoruz ve farkı anlıyorlar. Bugün 15 yıl önceki gibi değil bu pazarlar. çin bile sizinle işbirliği yapıyor. Eskiden bu işin büyüklüğünden dolayı yapmazlardı. Çünkü artık onlarda dünyada saygın bir ekonomik partner olmak istiyorlar. Eskiden ucuz ve sahteyse al deniyordu. Şimdi bu değişti. Herkes orijinal ürün istiyor. Sahte ürünlerde benim düşmanım Asya, Türkiye değil.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!