Demet CENGİZ BİLGİN
Oluşturulma Tarihi: Kasım 22, 2007 00:00
6 milyar dolar cirolu Calvin Klein Jeans ve Spor Giyim Avrupa ve Asya Başkanı ve CEO’su Gaetano Sallorenzo, lüksün yaygınlaştığını tüketimin marketten makarna satın almaya döndüğünü söyledi.
Sallorenzo, yuvaya giden çocuklarının bile marka hastası olduklarını belirterek, "Onlara sorarsanız lüks gerekli olmayandır ama hepimizin içinde lükse karşı istek var" dedi.
CİROSU 6 milyar doları aşan önde gelen lük markalardan Calvin Klein Jeans-Spor Giyim Avrupa ve Asya Başkanı Gaetano Sallorenzo, lüksün yaygınlaştığını tüketimin marketten makarna satın almaya döndüğünü söyledi. Lüksün artık herkesin önünde olduğunu ve daha geniş kesimlerin lükse ulaşabildiğini vurgulayan Sallorenzo, "Herkese açık. Herkes lüks ürün alabiliyor. Hatta biraz abartılıyor. Kim lüks tüketicisi? Hepimiz. Hepimiz daha iyi şarap içmek, daha iyi otomobile binmek istiyoruz. Bu, gelirimize, sosyal konumumuza bağlı ama herkesin içinde lükse karşı istek var. Marketten makarna almak gibi bir şey oldu" diye konuştu.
BOŞANMAYI KUTLUYORLAR: 7’inci Uluslararası Perakende Günleri’nde konuşan ve eşi Türk olan Gaetano Sallorenzo, dünyanın demografik yapısının değiştiğini, daha az insanın evlenip, daha az çocuk yaptığını, daha çok boşanmanın yaşandığını, erkeklerin eşlerine tazminat ödedikten sonra lüks ile kutlama yaptıklarını söyledi. Toplumsal, çevresel baskının da insanları marka tutkusuna ittiğini kaydeden Sallorenzo "1960’larda herkes komşusuna bakar, ondakini isterdi. Artık insanlar üst sınıflardakine bakıyor. Özenim yatay değil, dikey. İtalya’da Türkiye’de her yerde böyle. Kredi almak da kolay. Parası olmayan bile alışveriş yapabilir" dedi.
ÖZEL OLANI İSTİYOR: "Kızıma sorsanız ’lüks nedir’ diye. ’Gerekli olmayan şeyler’ der. Lüks gerekli, ihtiyaç olmayan şeylerdir ama sahip olmak isteriz" diyen Sallorenzo tüm dünyada artan lüks tüketime dikkat çekti. Çok zengin, her şeye sahip olan lüks tüketicisinin 3-5 bin dolarlık çanta veya takım elbise almak istemediğini belirten Sallorenzo şunları anlattı: "Bu kadar zengin ve bireysel insanların ne istediğini bulmak zor. Güzel bir çantayla çekemiyorsunuz. Onların kalbine farklı bir şekilde hitap etmenin yolunu bulmalısınız. İnsanlar sınıf atlamak istiyor. Çok zenginler, orta zenginler ve ortanın üstü kesim var. Orta zenginler yılda 100 bin, orta sınıf 70 bin, çok zenginler 100 bin Euro’nun üstünde kazanıyor. Her ülkede bu kesimler var. Siz onlara lüks ile bir mutluluk kapısı açıyorsunuz."
FANTEZİ YAŞAMA ARZUSU: Lüks ürünlerin çeşitlendiği bir dünyada nasıl fark yaratılacağını ve talebi yüksek tüketicinin nasıl sadık müşteri yapılacağını Sallorenzo, şöyle açıkladı: "Sizin ürünlerinizi almaya ikna etmelisiniz. Hakkında konuşulacak ürünlerle sahip olma duygusunun ötesini vermelisiniz. Alınan mekán örneğin. O markanın katacağı özel bir anlam olmalı. Satın alınan sadece çanta değil. Markanın temsil ettiği şey. Bir fanteziyi yaşamak arzusu. Marka kişiyi temsil etmeli. Talepleri yüksek tüketici fantezisi karşılanırsa sadık olur."
LÜKS İHTİYAÇ OLABİLİR: "Bugün lüks olan, yarın ihtiyaç haline gelebilir" diyen Gaetano Sallorenzo, fark yaratmanın, zamanı olmayan kalitenin önemine işaret etti. Sallorenzo, Gelecekte en önemli şeyin duygusal markalaşma olacağını, tüketicinin belleğinde ve kalbinde yer alınırsa başarının geleceğini söyledi.
70 milyar Euro’luk lüks pazarı büyüyor
2006’da 70 milyar Euro’luk değere ulaşan lüks pazarının, Çin, Rusya ve Hindistan’da baş döndürücü şekilde arttığını anlatan Gaetano Sallorenzo, "Rusya’da lüks pazarı geçen yıl yüzde 45 arttı. Her yıl o kadar artmış. Lüks tüketimin yüzde 37’si Avrupa’da gerçekleşiyor. Buna Rusya’yı da eklersek yüzde 40’ları geçiyor" dedi.
ABD’de 11 Eylül’ün ardından lüks talebinin düştüğünü ancak yeniden yükselişe geçtiğini belirten Sallorenzo, sadece Çin değil bütün Asya’nın dönüşüm geçirdiğini, Malezya, Endonezya ve Hindistan’da lüks tüketimde patlama yaşandığını kaydetti.
Sallorenzo, lüks pazarında İtalya ve Fransa’nın kapıştığını ama ağırlığın İtalya’da olduğunu da sözlerine ekledi.
1 milyar dolara yönelen Türk lüks pazarı heyecan verici
Gaetano Sallorenzo, çok seyahat eden, Türk tüketicisinin çok bilinçli olduğunu söyledi ve "İtalyan tüketici de ne istediğini iyi biliyor. Özel bir şey gösterirseniz fiyat düşünmüyor. Türkiye İtalya ve Fransa’ya mı benzeyecek" diye konuştu. Sallorenzo, Türkiye’de 500 milyon dolar olan lüks pazarının 1 milyar dolara çıkacak olmasının da heyecan verici olduğunu kaydetti.
Üretimimizin yüzde 30’u Türkiye’den
CALVIN Klein’in üretiminin yüzde 30’unun Türkiye’de yapıldığını vurgulayan Gaetano Sallorenzo, Türkiye’nin hem üretimde hem de tüketimde İtalyan ve Avrupalı markalarla rekabet eder hale geldiğini söyledi. Sallorenzo, "Türkiye gibi ülkeler bizim için iyi ortaklar haline geliyorlar. Kaliteli ve rekabetçi fiyatlara üretim yapılabiliyor" dedi.
Türkiye’ye iyi bir ortakla hızlı girdik
YENİ bir pazara girerken, pazarı iyi bilen yerel bir ortak tercih ettiklerini, Türkiye’de de Eren Holding’i seçtiklerini anlatan Gaetano Sallorenzo şöyle konuştu: "Pazarı bilen biriyle girince onların bilgisiyle bizim tecrübelerimiz birleşiyor. Biz bir pazara genellikle markalarımızdan biriyle giriyoruz ama Eren’in gücü ve tecrübesi bize aynı anda birkaç markayla pazara girme cesareti verdi. Gelecek yıllarda 10-15 mağaza açacağız. Türkiye bizim için çok önemli ve önemli olmaya devam edecek. Rusya ve Çin’de ise önce bir markayla girip, daha sonra diğer markaları da pazara sokuyoruz."
Müslüm Baba, perakendecilere ’Aşk Tesadüfleri Sever’i söyledi
ÜNLÜ arabesk şarkıcısı Müslüm Gürses, sabah sabah ’Aşk Tesadüfleri Sever’ okudu, Türk perakendecileri coşturdu. Perakende Günleri’07 bu yıl ilginç bir uygulamaya sahne oldu ve sabah 9’da Müslüm Gürses’i sahneye çıkararak açılış yaptı. Murathan Mungan’ın sözleriyle Björk’ün ’Aşk Tesadüfleri Sever’ şarkısını söyleyen Gürses’in performansı, Lütfi Kırdar Uluslar arası Kongre ve Sergi Sarayı’nı dolduran perakende sektörünün temsilcilerinden büyük alkış aldı. 900 firma ve 2 bin 800 kişinin katılımıyla dün başlayan Perakende Günleri’07 bu yıl oldukça eğlenceli geçeceğinin sinyallerini Gürses’in performansıyla gösterirken, ünlü şovmen Kadir Çöpdemir de şovlarıyla profesyonellere eğlenceli dakikalar yaşattı. Perakende Günleri kapsamında düzenlenen fuarı ise iki günde 5 bin kişinin ziyaret etmesi bekleniyor.