Güncelleme Tarihi:
DÜNYANIN en büyük otomobil üreticilerinden Japon Toyota, Türkiye’de aralık ayında büyük bir atağa kalktı. Ocak-kasım döneminde filo oranlarının düşmesi ve Sakarya’daki fabrikadan istedikleri kadar Corolla ve C-HR alamamalarından dolayı satışları yüzde 16 daralan Japon marka, aralıkta hem kur artışından kaynaklanan yüzde 8.5’lik zammı fiyatlara yansıtmadı, hem hafif ticari dahil tüm araçlardaki MTV’leri karşılamaya başladı, hem de hibrit modelinde 3 bin TL indirim yaptı. Lexus’un davetiyle gittiğimiz Umman’da sorularımızı yanıtlayan Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, aralık ayına çok agresif girdiklerini belirterek, “Bu ay bizim için çok önemli. 1 Ocak’tan itibaren MTV’lerdeki matraha dayalı zamdan korunmak için tüketiciler alımı öne çekecek, bu da pazarı büyütecek. Bizde taşın altına elimizi sokup, bırakın kurdaki artışa bağlı zam yapmayı, indirimleri bile devreye soktuk. Bunun için merkezden destek almadık, zararına da olsa bu ay yüksek satış yapmak istiyoruz. Bir daha bu fiyatları göremeyeceğimizi düşünüyoruz” dedi.
‘MTV BİZDEN’ FIRSATI
Türkiye’de toplam pazarın filo satışlarındaki artışla 11 ayda sadece yüzde 3 daraldığını hatırlatan Bozkurt, aynı dönemde Toyota’nın filo oranının ise yüzde 26’dan 21’e gerilediğini söyledi. Bozkurt şöyle konuştu: “Bizim pazardaki rakiplerimizin tersine filo oranlarımız yüzde 25-30’u geçmez. Buna rağmen büyümemizi sürdüreceğiz. Rakiplerimiz aralık ayına zam yaparak girdi ama biz yüksek oranda yapmamız gereken kur farkını fiyatlarımıza yansıtmadık. Kampanyada ayrıca Sakarya’da üretilen C-HR Hybrid’de de 3 bin TL’lik indirim bulunuyor. Ayrıca aralık ayında “MTV bizden” kampanyasını da devreye aldık. Yani bu ay Toyota’dan otomobil alanlar yüzde 37.5 yüzde 50 arasındaki MTV artışından da etkilenmeyecek. Satın alınacak otomobilin 2017 yılında tescil edilmesi halinde MTV tutarını Toyota karşılayacak. Eğer 2018 yılında tescil edilirse 2017 yılının ikinci yarısı kadar MTV oranını da yine Toyota karşılayacak.”
AY BAZINDA REKOR
Bozkurt, aralık ayının ikinci yarısındaki pazar hızına göre 9-10 bin aralığında bir satış hedefleri olduğunu da sözlerine ekleyerek “Ay bazında en yüksek satışı gerçekleştirip, ilk dört binek otomobil markası içinde yer alırız. Türkiye’de daha önce en yüksek aylık satışımız 9 bin 600 adetti. Yılı geçtiğimiz yıla göre yüzde 10 düşüşle 47 bin 500 adetle kapatmayı hedefliyoruz. Bunda da filo satışlarındaki kaybımız etkili oldu. Bazı aylarda Sakarya’daki fabrikadan istediğimiz Corolla ve C-HR adetlerini alamadık” diye konuştu.
KENDİNİ ÖDÜLLENDİRMEK İSTEYEN BİZE GELSİN!
TOYOTA’nın bünyesindeki lüks otomobil markası Lexus’u yaratan ilk model olan LS tamamen yenilenerek 5’inci nesliyle mart ayında Türkiye’de satışa sunulacak. Mevcut LS Türkiye’de 329 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla satılırken yeni LS’in fiyatı ise 235 bin Euro’dan başlayacak. Her açıdan yenilenen araç, daha dinamik, daha konforlu ve daha çevreci olurken, 359 beygir güç üreten yeni elektrikli hibrit motoru dikkat çekiyor. Kendi kendine şarj olan LS 500h, benzinli ve elektrikli hibrit motoruyla birlikte, Lexus’un yeni ‘Çok Kademeli Hibrit Sistemi’ni kullanıyor. Atmosferik 3.5 litre V6 benzinli motor, iki elektrik motoru ve kompakt, hafif lityum iyon bir batarya ile kombine ediliyor. Sistemin toplam güç çıkışı (içten yanmalı motor ve elektrikli motorlar), 359 hp güç üretiyorlar ve bu sayede lüks sedan LS 500h 0’dan 100 km/s hıza 5.4 saniyede çıkıyor; dört çeker versiyonun 0-100 km/s hızlanması ise 5.5 saniye.
RAFİNE BİR LÜKS
Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Umman’da gerçekleşen LS lansmanında yaptığı açıklamada yeni modelin marka için çok önemli olduğuna değinerek, “Markanın doğuşu ile birlikte piyasaya sunulan LS modelimiz Lexus’u yaratan model olarak markanın simgesi olmuştur. Benim çok sevdiğim bir söz var; “Zenginlik bağırır ama servet fısıldar.” Biz Lexus’la tüketicinin gözüne sokmayan lüksten bahsediyoruz. Yani başkalarına hava atmak için değim kendini ödüllendirmek için bu aracı alacak bir kitleyi hedefliyoruz. Rafine bir lüks anlayışı “ dedi Lexus’un Türkiye’de satış rakamlarına da değinen Bozkurt, yılın ilk 11 ayında 92 adetlik satışa ulaştıklarını, yıl sonunda ise 100 adetin üzerine çıkacaklarını belirtti. Bozkurt, “ÖTV artışı lüks pazarı vurdu. Ama bizim öncelikli hedefimiz, satıştan çok markamızı doğru konumlandırmak ve doğru anlatmaktır. Bu amaçla markanın tanıtımını iyi yaparak bilinirliliğini zaman içinde üst düzeye çıkarmak istiyoruz. 2018 yılında çok güvendiğimiz Yeni LS modelimizin gelmesi ve 7 koltuklu RX L modelimizin de pazara sunulmasıyla satışlarımız pozitif yönde etkilenecektir” diye konuştu.
PAZAR DÜŞER BİZ BÜYÜRÜZ
2017’nin farklı bir yıl olduğunu, toplam pazarın 950 bin adetle yılı kapatacağını kaydeden Bozkurt, 2018 yılında ise pazarın yüzde 15 daralmasını öngördüklerini söyledi. Bozkurt, “Biz 2018’de yüzde 15 daralan pazarda 50 bin adetlik satış hedefliyoruz. 2018’in ilk 6 ayı ilginç geçecek. Faizler, kurlar pazarı etkileyecek. Önümüzdeki dönem istikrarlı bir kur pozisyonu yakalamak önemli. Sabit olursa planlama yapmak daha kolay. İlk altı ay belirsiz geçecek. Kurlar bu seviyede olursa, pazarın gelecek yıl yüzde 15 daha düşük olacağını tahmin ediyorum. Biz Toyota olarak 2018’e girerken 2017 model yılı araçları temizleyip, temiz bir başlangıç yapmayı hedefliyoruz. Az stokla girme kararı aldık. Bu yüzden radikal bir kampanya yaptık” dedi.
HİBRİTİN PAYI % 19’A ÇIKACAK
TÜRKİYE’de satılan Toyota modellerinin yüzde 72’sinin yerli yani Sakarya’da üretildiğini hatırlatan Bozkurt, “Özellikle kompakt SUV modeli C-HR’da hibrit talebini karşılayamıyoruz. Hibrit Türk tüketicilerindeki dizel algısını değiştirmeye başladı. Bunu kullanan anlıyor. Yılda 5 bin hibrit satacağız. Satışlarımızda şu an hibrit oranı yüzde 13’e çıktı. Bu oranın 2018’de yüzde 18-19 bandına gelmesini öngörüyoruz. Özellikle hükümetin hibrit teşvikinin satışlarımızın artmasında çok büyük etkisi var. Bu yüzden tüm hibrit modelleri teşvik edilmeli” dedi.
TAKUMI İŞÇİLİĞİ SHIATSU MASAJI
YENi Lexus LS 500h’nin her köşesinde ünlü Japon Takumi ustalarının imzası öne çıkarken, yolcular geleneksel Japon misafirperverliği Omotenashi’den esinlenerek konuk gibi karşılanıyor. Lexus, LS’in ön ve arka koltuklarında ise yeni Shiatsu masaj sistemini tasarlamak üzere Japon masaj uzmanlarından danışmanlık almış. Böylece koltuklar, yolcuların rahatlaması için doğru açıdan parmak benzeri hislerle masaj yaparak yolcuları rahatlatıyor. Dünyada bir ilk olarak sistem, omuzlar ve sırtın alt kısmı olmak üzere iki farklı ısıtma bölgesine sahip. Böylece Shiatsu masajı daha verimli bir şekilde gerçekleştirilebiliyor. Arkada 48 derece yatma açısıyla sınıfına liderlik eden Ottoman koltuklarda da sırt, kalça, pelvis desteği ayrıca ayarlanabiliyor.