Pazarın gözdesi lüks otomobiller oldu

Güncelleme Tarihi:

Pazarın gözdesi lüks otomobiller oldu
Oluşturulma Tarihi: Şubat 19, 2016 15:25

Küresel lüks mallar endüstrisinin önde gelen danışmanlık şirketi Bain & Company, İtalyan Lüks Mal Üreticileri Federasyonu Fondazione Altagamma işbirliği ile hazırladığı 14. Küresel Lüks Tüketim Malları Raporu’nun sonuçlarını açıkladı.

Haberin Devamı

Perakende satış değeriyle 2015 yılını 1 trilyon Euro’luk bir ciroyla kapatan küresel lüks tüketim pazarının yüzde 80’ini lüks otomobiller, lüks oteller ile kişisel lüks tüketim malları oluşturuyor. 2015 yılında ortalama yüzde 5 büyüme gösteren küresel lüks tüketim pazarının liderliğini ise yüzde 8’lik büyüme oranıyla lüks otomobiller yapıyor.

Araştırmaya göre küresel turistler, değer kaybeden Euro ve Yen’den fayda sağlamak amacıyla Avrupa ve Japonya’ya akın ederken, Amerika pazarı aşırı değerlenen dolar nedeniyle turist harcamalarında düşüş yaşadı. Asya pazarında Güney Kore, 11 milyar Euro’luk ciro ve yüzde 4 reel büyümeyle bölge birincisi oldu. Bain’in raporuna göre, aralarında deri aksesuarların, moda, parfüm ve kozmetik ürünlerinin yer aldığı kişisel lüks tüketim malları kategorisi 2015’te 253 milyar Euro’ya ulaştı. 

TÜKETİCİ DAHA BİLİNÇLİ
Son birkaç yıldır “Lüksün Yeni Normali” denen bir trende dikkat çektiklerini, ancak satış hacminde yaşanan yavaşlamanın etkilerini yeni yeni görmeye başladıklarını dile getiren Bain & Company Türkiye Yönetici Ortağı Volkan Kara, “Lüks markalar için esas mücadele şimdi başlıyor. Öngörülmesi zor iniş çıkışları başarıyla yönetebilen markalar kazanacak. Öte yandan son yıllarda önlenemez bir biçimde artan lüks tüketim malları fiyatlarının artık geri teptiğini gözlemliyoruz. Yaptığımız çalışma bize lüks tüketim malları pazarındaki en önemli sorunun doğru fiyat politikası olduğunu gösteriyor.

Haberin Devamı

Günümüzde e-ticaretin ve küresel turizmin artmasıyla tüketiciler gerek ülkelerindeki, gerekse uluslararası pazarlardaki fiyatları çok iyi takip eder hale geldi. Burada lüks markaların yapması gereken, iyi bir fiyat politikasıyla yurt içinde ve uluslararası pazarlarda uyguladıkları fiyatlar arasındaki farkları yönetebilmek. Öte yandan, tüketiciler fiyat konusunda artık çok daha bilinçli; lüks ürüne değerinden fazla ödemek istemiyor. Bir diğer önemli konu ise, gittikçe dijitalleşen dünyada mağazacılığın nasıl konumlanacağı. Lüks markalar, kendi mağazalarını sürdürebilir kılmak için ziyaretçilere çok daha etkileyici bir müşteri deneyimi yaşatmak zorunda kalacaklar.” dedi. 

Haberin Devamı

LÜKS MALLARA EN BÜYÜK HARCAMAYI ÇİNLİLER YAPIYOR
Bain & Company tarafından hazırlanan 14. Küresel Lüks Tüketim Malları Raporu’na göre, Çinli tüketiciler yüzde 31 ile lüks mallar tüketiminde en büyük harcamayı yapan kesim olmaya devam ederken, onu yüzde 24 ile Amerikalılar, yüzde 18 ile Avrupalılar takip ediyor. Vergi İade hizmeti veren Global Blue tarafından tax-free (vergiden muaf) alışveriş konusunda ortaya konan veriler, Çinli tüketicilerin özellikle Avrupa ve Japonya gibi olgun pazarlara kur dalgalanmalarından faydalanmak için akın ettiklerini ortaya koyuyor.

Buna göre Çinlilerin vergiden muaf olarak satın aldıkları, özellikle daha erişilebilir lüks mallarda yüzde 64 oranında bir artış olduğu görülüyor. Aşırı lüks malları tercih eden Amerikalılar ise yüzde 67 ile bu artışta ikinci sırada yer alıyor. Öte yandan raporda, Rusların Avrupa’daki vergiden muaf harcamalarını yüzde 37 oranında azalttıklarına dikkat çekilirken, Japonların Avrupa’daki harcamalarının da yüzde 16 oranında düştüğü belirtiliyor. Aşırı değerlenen dolar pek çok küresel turist için Amerika’yı pahalı hale getirirken, Amerikalı tüketicilerin yerel harcamalarını arttırdıkları gözleniyor. Buna karşılık ABD 79 milyar Euro ile küresel lüks pazarı içindeki yenilmez hakimiyetini ilan ederken, sadece New York kentinde yapılan harcamaların tek başına Japonya’yı geçtiği belirtiliyor. 

BAKMADAN GEÇME!