Ceyhun KUBURLU
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 18, 2008 00:00
2006 yılında aldığı kararla, dünyaca ünlü parfüm ve kozmetik markalarının daha yüksek olan fiyatlarını Avrupa ile aynı seviyeye çeken Tekin Acar Cosmetics’in Yönetim Kurulu Başkanı Tekin Acar, "Fiyatlar düşünce, 2 milyar YTL’lik pazarda lüks ürünlerin payı 200 milyon YTL’ye ulaştı" dedi.
DÜNYACA ünlü kozmetik ve parfüm markalarının Türkiye’de satışını yapan Tekin Acar Cosmetics Yönetim Kurulu Başkanı Tekin Acar, Türkiye’de pazarın 2 milyar YTL’ye ulaştığını, lüks markaların ise yıllık satışının 200 milyon YTL olduğunu söyledi. Sektörün hızla büyüdüğüne dikkat çeken Tekin Acar, "Sektör artık çok değişti. Fiyatlar eskisi kadar yüksek değil. Peşin fiyatlarımız Avrupa ile paralel. Selektif ürün pazarı birkaç yıl içinde 400 milyon YTL’ye ulaşacak" dedi.
’Free shop’tan alırım’ devri bitti
Tekin Acar, fiyatlar düştükten sonra satışların iki sene içinde yüzde 200’e varan oranda arttığını belirterek şöyle konuştu: "Fiyatlar yüzünden parfüm ve kozmetik bir zamanlar Türkiye’den alınmaz noktasına geldi. Daha çok ’Free shop’tan alırım’ görüşü vardı. Bu sayede ne pazar büyüyor ne de tüketici bu tür ürünlere ilgi gösteriyordu. Aldığımız bir kararla fiyatları Avrupa ile aynı seviyeye getirdik. Parfüm ve kozmetik satışlarını yüzde 200 artırdık. Markalara ’Ucuzlayınca, bir yerine 2 satacaksınız’ dedim. Geçtiğimiz yıl markalar da destek olmaya başladı, çünkü satışları yükseldi. Şu an Türkiye’de pek çok marka fiyatlarını Avrupa seviyesine çekti. Ancak taksitli satışlarda yüzde 10 bir fiyat farkı var."
Lüks pazarı büyüyecek
Fiyatların düşmesinin ardından lüks parfüm ve kozmetik pazarının 200 milyon YTL’ye ulaştığını vurgulayan Acar, sektör hakkında şu bilgileri verdi: "Bizimle beraber diğer firmalar da fiyatlarını düşürdü. Bunun ardından sektör hızla büyüdü. Önümüzdeki birkaç yıl içerisinde 400 milyon YTL’ye ulaşmasını bekliyorum. Mağaza sayılarının da hızla artacağını öngörüyoruz. Rekabet, kaliteyi ve daha düşük fiyatları getirecek. Lüks ürünlerin dışında ise pazarın toplam büyüklüğü bugün 2 milyar YTL’ye dayanıyor."
Satışın yüzde 45’i parfüm
Tekin Acar, tüketici tercihleri hakkında şu bilgileri verdi: "Mağazalardaki satışların yüzde 45’ini parfüm oluşturuyor. Satış gelirinin yüzde 20’sini ise cilt bakım ürünlerinden elde ediyoruz. Yüzde 17’lik bölümü ise makyajdan sağlanıyor. Geriye kalan yüzde 8’lik kısım saç ve vücut bakım ürünlerinden elde ediliyor. Ancak sektörün önünde daha çok alacak yolu var. Gelecekte bu oranlar da değişkenlik gösterebilir."
Büyümek için Turkven ile ortak oldu
SEKTÖRDE pazar paylarını artırmak için yeni yatırımlara ihtiyaçları olduğunu söyleyen Tekin Acar, "Bu hedef doğrultusunda şirketin yüzde 40’ını özel sermaye fonu Turkven Prive Equity’e sattık. Şu anda hiç borcumuz yok ve büyüme için ayrılmış nakdimiz var" dedi. "Daha büyük düşünmek gerekiyor" diyen Tekin Acar, 5 yıl içerisinde mağazalaşmaya ağırlık vereceklerini; Türkiye’nin dört bir yanında mağaza açmak istediklerini ekledi. Acar, "Bugün 11 ilde faaliyet gösteriyoruz. Doğu illerinde bile varız" diye konuştu.
58 dükkan açılacak 20 milyon YTL ayırdı
İKİ yıldır sektör üzerinde büyük bir araştırma yaptıklarını ifade eden Turkven Private Equity Yönetici Direktörü Seymur Tarı ise hedeflerini şöyle anlattı: "Bu ortaklıkla, yolumuza borçsuz bir şekilde, 20 milyon YTL yatırım bütçesi ile devam ediyoruz. Mağaza sayısını 42’den 100’e arttırırken yüzde 30’un üzerindeki pazar payımızı yüzde 40’a çıkartmak için çalışacağız. Ayrıca 66 milyon YTL’lik ciroyu da kısa sürede 150 milyon YTL’ye çıkartmak istiyoruz. Bunun için kısa sürede mağaza sayımızı arttıracağız. Ayrıca daha kurumsal bir yapıda hedefe emin adımlarla ilerleyeceğiz."
Yönettiği fonlar 700 milyon dolara ulaştı
TURKVEN hakkında da bilgi veren Seymur Tarı şöyle konuştu: "Türkiye’nin en büyük bağımsız girişim sermayesi fonlarından biriyiz. Yönettiğimiz fonların toplamı 700 milyon dolara ulaştı. Bugüne kadar ortaklık yaptığımız şirketler arasında UNO, Intercity, Pronet Alarm, Roma Plastik, Provus Bilişim Hizmetleri var. Ayrıca Migros’a ortak olmak üzereyiz."