Güncelleme Tarihi:
Beymen’in 2011 sonuçlarını ve bu yıla ilişkin hedeflerini aktarmak üzere bir basın toplantısı düzenleyen Elif Çapçı “2011 yılında toplam 11 yeni mağazayı hizmete açtık. Şu anda toplam 57 mağazamız ve bin 200 çalışanımız bulunuyor. Bu yıl 500 kişiye istihdam yaratmayı hedefliyoruz” diye konuştu. Beymen’in bu yıl 10 yeni mağaza daha açmayı planladığını belirten Çapçı, 2012’de Erbil’de Beymen mağazası açacaklarını söyledi.
"EN HIZLI BÜYÜYEN MARKA BEYMEN CLUB"
2011 yılında en çok büyüyen markanın Beymen Club olduğunu belirten Çapçı “Beymen Club’da yüzde 71 oranında bir büyüme kaydettik.7 Beymen Club mağazası açtık. Beymen Club’ın bizi çok mutlu eden performansı markanın geleceği ile ilgili halihazırda var olan planlarımıza daha da cesaretle yaklaşmamıza yol açtı. Dolayısıyla Beymen Club tarafında ciddi bir büyüme planımız var. Hem kendi mağazalarımıza hem de bayi mağazalarımıza yenilerini ekleyerek büyümeyi hedefliyoruz. Stratejimizi her fırsatı ve lokasyonu değerlendirerek, bulunduğumuz yerde bu işi en iyi yapabilecek şekilde organize olabilmek şeklinde belirledik” dedi.
"BEYMEN SHU FARKLI BİR FORMAT"
2011 yılında hayata geçirdikleri en önemli projelerden birinin Beymen Shu mağaza formatı olduğunu ifade eden Elif Çapçı şunları söyledi:
“Bunun yeni bir mağazacılık formatı olduğunu söylemek mümkün. Bu format,Beymen’in en önemli ve değerli kategorilerinden olan ayakkabı ve çanta kategorisini daha çok insana ulaştırmamızı sağladı. Beymen Shu’da dünyaca ünlü bir çok markanın geniş ayakkabı, çanta ve aksesuar koleksiyonunun yanı sıra Beymen markalı ayakkabı ve çanta koleksiyonu da yer alıyor. İlk mağazamızı İzmir Alsancak’da açtık. Ürün gamı ve fiyat aralığıyla hemen her kesimin kendine uygun modeller bulabileceği bir konsept olan Beymen Shu, daha geniş kitlelere ulaşabilmek adına çok önemli bir proje oldu. Beymen Shu’nun 2011 yılı performansından oldukça memnunuz. Beymen Shu her zaman Beymen olarak yenilikçi felsefemiz doğrultusunda altını çizdiğimiz ‘Ulaşılabilir lüks’ kavramını daha da vurgulayabilmek adına önemli bir başlangıç.”
ULAŞILABİLİR LÜKS KAVRAMI
Son yıllarda lükse karşı daha geniş kitlelerden ayrı bir ilgi ve istek oluşmaya başladığını ve bunu ‘ulaşılabilir lüks’ olarak tanımladıklarını belirten Çapçı şöyle devam etti:
“Markaların görünürlüğü, tüketicinin aklında kalma başarıları insanların lükse sahip olma isteğini artırdı. Önceki yıllarda lüksü ulaşılamayan bir kavram olarak gören kitleler artık lüks ürüne yöneliyor. Daha kolay erişilebilen, daha kolay bulunabilen markalar sayesinde lüks pazarı artık daha geniş bir yelpazeye hitap ediyor. Biz de Beymen olarak her sezon bu doğrultuda marka gamımıza birçok yeni markayı ekliyoruz. Ulaşılabilir lüks segmentinde yer alan Tory Burch, Marc by Marc Jacobs, Micheal by Micheal Kors gibi halihazırda performansı yüksek markalarımızın yanında yeni markaları portföyümüze eklemeye devam edeceğiz. Bu markaların toplam satın almadaki payı yüzde 23 düzeyinde bulunuyor.”
“BEYMEN.COM 7. BÜYÜK MAĞAZAMIZ OLMAYA ADAY”
2011’in Beymen için önemli konsantrasyon alanlarından birinin de “beymen.com” olduğunu belirten Elif Çapçı “ Bir yandan coğrafi yaygınlaşmamızı sürdürürken, diğer yandan baş döndürücü bir hızla büyüyen online alışveriş alanındaki konumumuzu sağlamlaştırıyoruz. 2010 yılında hayata geçirdiğimiz ve ilk günden itibaren yoğun bir ilgiyle karşılaşan “beymen.com” günden güne artan satış grafiği ve geniş dağıtım ağıyla en büyük 7’nci mağazamız olmaya aday. 160 bin takipçisi olan “beymen.com”un siparişinin yüzde 70’inin İstanbul dışından geldiğini söylemek mümkün. Bu şehirler arasında Balıkesir, Manisa, Rize, Diyarbakır, Mardin, Uşak, Konya ve Hatay ön plana çıkıyor. Beymen.com müşterilerinin yüzde 60’ı kadın yüzde 40’ı ise erkeklerden oluşuyor” dedi.
2012 YILINDA BEYMEN YÜZDE 30 CİRO ARTIŞI HEDEFLİYOR
2012 yılına ilişkin öngörülerini de aktaran Elif Çapçı “ Beymen için bu yıl yüzde 30, Beymen Club için ise yüzde 57 ciro artışı hedefliyoruz.2012 yılı ile ilgili gelişmelere temkinli bir iyimserlikle yaklaştığımızı söyleyebiliriz. Beymen olarak dikkatli, ancak kötümser değiliz. Bu sebeple uzun dönemli planlarımıza sadık kalmalıyı hedefliyor, büyümemizi sürdürmeyi planlıyoruz. Bu görüşümüzü destekler nitelikte bir örnek vermemiz gerekirse; 2012 yaz koleksiyonları Aralık 2011’den itibaren mağazalardaki yerini aldı. Hızlı başlayan yeni sezon satışları geçen senenin yüzde 36 üzerinde bir grafik çiziyor. Satın alma hacimlerindeki büyüme devam ettiği gibi yaklaşık 30 yeni marka da Beymen bünyesine katılıyor” diye konuştu.
BEYMEN ERBİL’DE MAĞAZA AÇACAK
2012 yılında gündemlerinde öncelikli olarak yer alan konulardan birinin Beymen Erbil mağazasının açılması olduğunu açıklayan Çapçı “Irak tüm dünyanın ilgisini çeken bir ticaret bölgesi olmaya doğru son hızla ilerliyor. Bu anlamdaki hızlı gelişimi ile tüm yatırımcıların dikkatini çeken Erbil de bu bölgelerin başında geliyor. Çok uluslu şirketlerin bölgedeki yatırımları gün geçtikçe artıyor. Buna paralel olarak son 2 yıldır Türk markalarının Erbil’de yatırımları da ivme kazandı. Biz de Beymen olarak Erbil’de bölgeyi çok iyi tanıyan stratejik ortağımız ile faaliyete geçeceğiz. Divan oteli kompleksinin içerisinde yer alacak Beymen Mağazası 2012 yılının yeniliklerinden bir tanesi olacak” dedi.
ZORLU BEYMEN MAĞAZASI
2012 yılında 10 yeni mağaza açmayı planladıklarını söyleyen Elif Çapçı,“ Bu mağazalar arasında Beymen Shu ve Beymen Club da olacak. Beymen Shu Mağaza konseptini başta İstanbul olmak üzere yaygınlaştırmayı düşünüyoruz” diye konuştu. İstanbul Zincirlikuyu’da yapımı süren Zorlu Center’da açacakları Zorlu Beymen Mağazası hakkında da bilgi veren Elif Çapçı şöyle devam etti:
“Zorlu Beymen bizi en çok heyecanlandıran projelerimizden biri. Yaklaşık 9 bin 500 metrekarelik bir alanda hizmet verecek olan Zorlu Beymen ile müşterilerimizi çok farklı bir mağazacılık konsepti ile buluşturacağız. Monumental tasarımları ile dünyaca ünlü mimarlık şirketi Michel Group tarafından tasarlanan mağaza, alışverişten öte bir life style deneyimi sunmaya aday. Bu mağazamız, marka karması açısından çok daha demokratikleşme fırsatını bizlere tanıyacak ve çok geniş bir marka/ürün mixi mağazada yer alacak. Türkiye’nin en büyük ayakkabı reyonuna sahip olacak olan mağaza, sergileme alanına dönüşebilecek duvarları, alışverişin dışında da içeride vakit harcama isteği uyandıracak sürprizleri, gurme deneyimleri ve kozmetik bölümüyle heyecan verici ve keyifli bir yenilik olacak.”