Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından uygulanan Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınav 2 Haziran Pazar günü iki oturumda yapıldı. İyi bir lisede eğitim almak isteyen adaylar, geçen seneden farklı olarak yıl boyunca öğretilen tüm ünitelerden sorumlu olarak sınava girdi. Sınavın, MEB’in yayımladığı örnek sorular ve çalışma kitabı sorularıyla genel anlamda uyumlu olduğunu belirten uzmanlar soruları derslere göre yorumladı.
#Uzmanlar LGS Sorularını YorumladıCümlelerde bir düşünceyi belgelere dayandırmak ve kanıtlamak için anlatımda sayısal verilerden yararlanmak gerekebilir. Özellikle de tartışmaya neden olmamak için sayısal verilerden yararlanmak çok önemlidir. Paragraflarda ve sosyal medyada çoğu zaman sayısal verilere yer veriliyor. Bu verilerle bir düşünce bilimsel olarak açıklanmaya çalışılıyor. Sayısal verilerden yararlanma nedir sizler için derledik.
#Sayısal Verilerden YararlanmaAnı türündeki eserler, hem gezi hem de inceleme yazılarıyla benzer özellikler taşır. Anı kitapları objektif bir şekilde yazılabileceği gibi, kişinin tamamen bireysel gözlemlerinden ve çıkarımlarından da oluşabilir. Bu tür eserler bir olaya dayanabilir (örneğin bir yere yapılan yolculuk) ya da belli bir zamanla sınırlı olabilir. (örneğin çocukluk anıları) Taymis Kıyıları kitabını tahlil ettik hem de kitabın yazarı hakkında detayları derledik.
Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki merkezi sınavın ardından her yıl olduğu gibi soruların zorluk derecesi uzmanlar tarafından yorumlanıyor. Eğitim kurumlarının ilgili birimleri soruları analiz edip bu yılki sınavın değerlendirmesini yaptı. İşte uzman kurumlardan bu yılki sınavın detaylı analizi.
#LGSTürkçe'nin edebiyat dalında bazı anlatım şekilleri vardır. Yazarlar eserlerini üretirken bu anlatım şekillerinin bir ya da birkaçını kullanmaktadır. Hatta bizler de günlük konuşma dilinde bir olay bir olgu anlatırken anlatım şekillerden faydalanırız. Bu anlatım tarzları anlatmak istediğimiz konuyu daha etkili kılmaktadır. Kanıtlayıcı anlatım da anlatım tarzlarından sadece bir tanesidir. Edebiyatta da çeşitli örnekleri mevcuttur. Bu bakımdan yazıda sizlerin bilgi sahibi olması amacıyla kanıtlayıcı anlatım nedir, özellikleri nelerdir, kanıtlayıcı anlatım biçimine örnekler nelerdir detayları ile derledik.
Özellikle birçok farklı sınavda çıkan en önemli dilbilgisi yapıları arasında paragrafta anlam gelmektedir. O yüzden öğrencilerin mutlaka bilmesi ve öğrenmesi gerektiği konular içerisinde yer alıyor. Peki Paragrafta anlam nedir detayları ile sizler için derledik.
#EğitimDuyguları, izlenimleri ve fikirleri okurlara aktarmak için kaleme alınan eserlere edebi metin denir. Bir metinde anlatımı zenginleştirmek için başta tezat, aliterasyon, mecaz-ı mürsel ve istiare olmak üzere birçok söz sanatı kullanılır. Fıkra, makale ve deneme gibi yazılarda ise düşünceyi geliştirme yollarına yer verilir. Edebi metin nedir, özellikleri ve türleri nelerdir? İşte, merak edilen tüm detaylar.
#Edebi Metin Nedir?Metnin okur tarafından daha kolay anlaşılmasını sağlayan düşünceyi geliştirmeye yolları 6 ana grupta toplanır. Bunlar sırasıyla örneklendirme, sayısal verilerden yararlanma, karşılaştırma, benzetme, tanık gösterme ve tanımlamadır. 8. sınıflar için Düşünceyi Geliştirme Yolları konusunu örnek metinlerle anlattık.
#8. Sınıf Türkçe Düşünceyi Geliştirme Yolları Konu AnlatımıDüşünceyi geliştirme yolları 7. sınıf müfredatında parçada anlam konusunun içeriğidir. Paragraf okurken farklı düşünceyi geliştirme yollarıyla karşılaşırız. Tanımlama,karşılaştırma ve örneklendirme düşünceyi geliştirme yollarından en sık kullanılan yöntemlerdir. Bu yöntemler 7 sınıfta kazanım olarak sunulmaktadır.
#7. Sınıf Türkçe Düşünceyi Geliştirme Yolları Konu AnlatımıDüşünceyi geliştirme yolları 7. sınıf müfredatında parçada anlam konusunun içeriğidir. Paragraf okurken farklı düşünceyi geliştirme yollarıyla karşılaşırız. Tanımlama, karşılaştırma ve örneklendirme düşünceyi geliştirme yollarından en sık kullanılan yöntemlerdir. Bu yöntemler 7 sınıfta kazanım olarak sunulmaktadır.
#7. Sınıf Türkçe Örtülü Anlam Konu AnlatımıGünlük hayatımızda yapmış olduğumuz pek çok aktivite düşünce sonucu oluşmaktadır. Düşünceyi geliştirme yöntemleri de bu açıdan tüm hayatımızı etkileyen bir konudur. Özellikle eğitim hayatında düşünceyi geliştirme yolları daha önemli olup, sınavlarda da sıklıkla karşılaşılan konulardan birisidir. Düşünceyi geliştirme yollarının daha iyi anlaşılması açısından sizler için detayları hazırladık
#Düşünceyi Geliştirme Yollarıİyi bir liseye girmek için 1 milyon 190 bin 826 ortaokul 8’inci sınıf öğrencisinin ter döktüğü TEOG birinci dönem oturumlarının ilk günü tamamlandı. TEOG, yurtiçinde 970 merkezde, 16 bin 235 okulda, 93 bin 342 salonda; yurtdışında ise 7 ülkede, 14 merkezde, 21 okulda, 72 salonda yapıldı. Sabahın erken saatlerinden itibaren sınav merkezlerinde yerlerini almaya başlayan öğrenciler ve veliler heyecanlıydı. İşte Türkiye’nin dört bir yanından TEOG manzaraları.
#TEOGTEOG sistemi kapsamında, 8’inci sınıf öğrencilerine yönelik düzenlenen ikinci dönem merkezi ortak sınavların ilk günkü oturumlarını uzmanlar yorumladı. Uzmanlara göre, matematik testi önceki TEOG sınavlarıyla karşılaştırıldığında bugüne kadar uygulanan en seçici sınav oldu. Türkçe testinde çeldirici ve düşündürücü sorular göze çarparken, din kültürü ve ahlak bilgisi ise geçen yıla göre daha kolay ve anlaşılır sorulardan oluştu.
#TEOGMaide suresinin anlamı ve okunuşu araştırılıyor. Medine döneminde inen Maide suresi 12. ayetten oluşuyor. Sûre, adını 112. ve 114. âyetlerde yer alan “mâide” (sofra) kelimesinden almıştır. Sûrede başlıca; verilen sözlerin yerine getirilmesi, İsrailoğullarının sözlerinde durmamaları, Hıristiyanların yanlış inançları, dünyaya düşkünlükleri ve yolsuzlukları, Müslümanlar için bazı talimat, uyarı ve dinî hükümler konu edilmektedir. İşte Maide suresinin Türkçe ve Arapça okunuşu...
#Maide