Geçen sene 17. sıradaydık... Herkesler ‘Ah, vah’ etti, ‘ABD nasıl ilk 10’a girdi de biz giremedik?’ diye sordu. Bu yıl başardık. Dünya yemek trendlerini takip eden Taste Atlas, binlerce kullanıcıyla yaptığı araştırma sonucunda ‘Dünyanın en iyi mutfakları’ listesini yeniledi. Türkiye 7. sırada. İşte sonunda ilk 10’dayız. Elbette ‘büyük gurur’. Ancak bu kez de sosyal medyada ‘Nasıl olur da Yunanistan ikinci olur, biz yedinci...’ kavgası var. Herkesler sitem içinde. Varsın olsun! Gelin biz, ‘Daha iyisi nasıl oluruz?’ onu konuşalım.
#Türk MutfağıBonna markasının ikinci kuşak temsilcisi Erbil Aşkan, global pazarlardaki enflasyon ve fiyatların artması nedeniyle artık siparişlerin küçük paylaşım tabaklarına kaydığını söyledi. Aşkan, “Restoran kiraları yüksek; mekânlar da masalar da tabaklar da küçüldü. Paylaşım tabakları Türk usulü olmaktan çıktı. Artık küçük tabak siparişleri arttı” diye konuştu.
#Kar PorselenHazal Subaşı, Kanal D’nin sevilen dizisi “Dilek Taşı”nda Figen karakteri ile izleyici karşına çıkıyor. Subaşı, Elele dergisinin yeni sayısına konuk oldu. Subaşı, “Bu benim ilk dönem işim, o yüzden daha da heyecanlıyım. Setteki her dekor, her kostüm çok ilgimi çekiyor. Bu projenin her detayından çok keyif alıyorum” dedi.
#Hazal Subaşı12. Restoran Haftası başladı! İstanbul, Ankara ve İzmir’de 100’ü aşkın katılımcı restoranın hazırladığı menüler, uygun fiyatlarla lezzet tutkunlarıyla buluşuyor. ‘Bireysel’ ve ‘paylaşımlı’ olmak üzere iki ayrı kategoride tasarlanan menülerin tamamı atıksız mutfak disiplinine uygun, üstelik bitki bazlı seçenekler de var. Etkinlikte deprem bölgesi de unutulmadı. Hasar gören restoranlara destek olmak ve bölgedeki yeme-içme sektörünü ayağa kaldırmak için Antakya’nın dört ünlü restoranı İstanbul’da ağırlanacak.
#Restoran HaftasıLüks turizm deyince akla hemen özel destinasyonlarda yıldızı bol oteller, özel ulaşım imkanları gelse de artık durum sadece bunlardan ibaret değil. Lüks turizm gösterişten, pahalı şeylerden deneyime kaymış durumda. Lüks tanımının farklı insanlar için farklı anlamlara geldiği günümüzde artık kişiselleştirilmiş tatminlere odaklanıyor sektördeki markalar. Just Imagine de “Sadece hayal et” başlığıyla yola çıkan, oldukça yüksek bir servete sahip olan, her şeyin en iyisini isteyen tüketiciler için makro hizmetler sunan markalardan. Markanın genel müdürü Timur Sert ile bir araya geldik ve lüks turizmde sektörün trendlerini konuştuk.
#Timur Sert2023 gastronomi dünyasına ne gibi yenilikler getirecek dersiniz? Yazarımız Ebru Erke sebze ve balık ağırlıklı menülerin artacağını, Le Cordon Bleu Türkiye Direktörü Defne Ertan Tüysüzoğlu artizanal çikolatanın patlama yapacağını söylüyor. Mutfak Dostları Derneği Başkan Yardımcısı Esin Sungur’a göreyse dışarıda yeme alışkanlıkları değişip temalı konseptler artarken restoranlar özel kulüp havasına bürünmeye başlayacak... İşte yeme-içme sektörünü bekleyen gelişmeler....
#GastronomiBir akımdan çok yaşam felsefesi olarak kabul edip hayvansal ürünlerden uzak duran ve vegan beslenmeyi benimseyenlerin sayısı gün geçtikçe artıyor. Dünya kaynaklarına saygı duymak amacıyla vegan menüye geçen şefler, yediğinizi sorgulatacak kadar iyi vegan suşiciler, vegan burgerciler, vegan pazarlar, hatta vegan oteller… Buyurun dünyadaki en vegan dostu kentler.
#HürriyetYıla gelecek ayların popüler trendlerini, en çok konuşulacak başlıklarını tahmin ederek, yeni umutlarla girmek âdetten. Artık sadece teknolojinin ya da moda olanın değil, pandeminin yarattığı koşulların da yüksek etkisini hissediyoruz. Koşullar yaratıcılığı teşvik ediyor, yeni kulvarlar ortaya çıktıkça kesin sonuçlar öngörmek de zorlaşabiliyor. Bunların dışında 2022’de neler yükselişe geçecek, neleri normalleştirmeye başlayacağız, en çok hangi lezzetleri tadacağız? Hepsini bir de alanında uzman isimlere sorduk...
#Türk MutfağıZOR bir süreçten geçiyoruz.Hem bedenen, hem de psikolojik olarak sağlıklı kalmaya çalışırken az para harcamaya da gayret ediyoruz.Bu süreç pek çok sektörü derinden etkilerken yiyecek-içecek sektörünü de farklı bir yola sürükledi.Biz son tüketiciler olarak bağışıklığımızı güçlendirmek ve moralimizi iyi tutmak için yeni bitkisel bazlı seçenekleri, teknolojiyle geliştirilmiş yiyecekleri ve küresel tatları tatmak için uğraşırken, sektör firmaları da bu değişimi yakalayıp bağışıklık sistemimizi güçlendirici içeriklere sahip yiyecek-içecekleri piyasaya sürmek için kendileri ile yarışıyorlar.Pandeminin etkisiyle önümüzdeki sürecin en büyük itici gücünün yiyecek-içecek sektörü olduğu herkes tarafından kabul edilmiş durumda.Dolayısıyla trendleri belirleyecek olan da yiyecek-içecekler...
#İzmirSeyahat etmeyi çok özledik ama dünya çapında aşılama tamamlanana kadar daha çok yurtiçinde planlar yapmaya devam edeceğiz gibi... Yurtdışına yolculukları özleyenler Zeynep Atılgan Boneval’in ‘Dünya Bize Gelsin’ serisinde anlattıklarıyla bir podcast yolculuğuna çıkabilir.
#Gezginİçinde bulunduğumuz ve işletmeleri ve sektörleri radikal bir biçimde etkileyen değişim süreci, pazarlamanın geleneksel tanımının ve uygulama alanlarının da yeniden gözden geçirilmesini gerektiriyor… Yeni teknolojiler, özelikle yapay zekâ, büyük veri, 5G ve IoT (nesnelerin interneti), her sektördeki firmaların müşterileri ile etkileşim kurma şeklini önemli ölçüde değiştiriyor. Bu teknolojiler ve hayatımıza giren artan dijital kanallar ile pa-zarlamacılar artık, müşterilerinin yaşamlarına değer katmak için her zamankinden daha fazla fırsata sahipler.
#Ergi ŞenerEvde kalmak biraz mecburiyet, biraz da meraktan bizi barista yani kahve ustası yaptı. Hangi çekirdekten hangi kahveyi nasıl yapacağımızı, demleme yöntemlerini ve önümüzdeki günlerin kahve trendlerini uzmanlara sorduk. Kahve dosyamızda her çeşit kahve için hazırlama ipuçları, yerel kahve meraklılarına yumurtalı Vietnam kahvesi tarifi ve ekipman almak isteyenlere bolca öneri var...
#Gazetehaberleri