Paylaş
2020 yılında, pandeminin de etkisiyle iletişimden alışverişe, eğlenceden bilgi paylaşımına, çalışma hayatından eğitime kadar kapsamlı bir dijital dönüşüm yaşadık. Tüketiciler de bu dönemde dijitalleşmenin en önemli aktörü oldu. 2021 dijital pazarlama trendleri de şimdiden şekillendi diyebiliriz. İşte yeni yıla dair öngörüler…
İş büyütmenin öncelikli yolu mobil uygulamalar olacak
2020'deki büyük medya tüketimi hikayesi, mobil cihazlarda geçirilen zamanı konu alıyor. Dünya çapında, yılın ilk yarısında telefonlarımızda 1,6 trilyon saatten fazla zaman harcadık. Üçüncü çeyrekte ise uygulama kullanımı, önceki yılın aynı dönemine kıyasla %25 artış gösterdi. Uygulamalara her ay 180 milyar saat harcadık. Aynı araştırmaya göre paket yemek servisi, oyun, online öğrenim, eğlence ve alışveriş kategorilerinin, uygulamaların kazandığı bu ilgiden daha çok faydalanacağı düşünülüyor. COVID sonrası ekonomik toparlanma konusunda tüketicilerin %30'u, alışveriş deneyimlerinin hiçbir zaman eskisi gibi olmayacağına inanıyor. Bu nedenle, uygulamalar alanındaki bu yeni büyüme fırsatını kaçırmamak, perakendeciler için hiç olmadığı kadar önemli olacak. Whatsapp, Facebook Messanger, Telegram, Skype, WeChat uygulamaları üstünden işletme sahipleri doğruca, müşterileri ile iletişim kurarak satış gerçekleştirmeye başlayacak. Facebook Messanger, 1 ay içinde 15 milyon tüketici ile üretici arasında iletişim sağladığını şimdiden duyurdu. Özellikle Whatsapp da geçtiğimiz günlerde duyurduğu yeni özelliklerle, yeni yılda tüketiciler ve şirketler arasında güçlü bir kanal olacağını gösterdi.
Temel hedef evdeki tüketiciye ulaşmak olacak
COVID-19 sebebiyle tüketicilerin evde geçirdiği süre hiç olmadığı kadar arttı. Ancak ortak deneyimler yaşama konusundaki temel insani ihtiyaç hala varlığını sürdürüyor. Kullanıcılar bilgi almak, eğlenmek ve iletişim kurmak için online videolara gittikçe daha fazla başvuruyor. 2022'de, tüketicilerin internet trafiğinin en az %80'ini online videoların oluşturacağı tahmin ediliyor. Pandemi sırasında dijital süreçlerin daha fazla benimsenmesi sebebiyle bu trendin yükselişe geçmesi bekleniyor.
Yazılım ve pazarlama departmanları aynı dili konuşacak
Yazılımı ve pazarlamayı aynı anda bilmek, pazarın hem pazarlamacılardan ve hem yazılımcılardan talebi olacak. Özellikle de Türkiye gibi şirket içi planlamaların çok uzun sürdüğü ülkelerde, sektör çalışanları aynı dili konuşabilen ve büyüme sürecini hızlandırabilen bir profilde olacak. Yazılım ve pazarlama departmanlarının çok daha yakın çalıştığını göreceğiz 2021 yılında.
Yapay zeka ve chatbot modası sürecek
Araştırmalara göre tüketicilerin %45’i gerçek bir insan yerine, yapay zeka ile konuştuklarında, sonuca daha çabuk vardıklarını belirtiyor. Şirketler de Chatbot’u geliştirdiklerinde müşteri memnuniyetini artırdıklarını belirtiyor. İşte tam da bu sebepten, AI Chat Bot endüstrisi 2021 yılında daha da büyüyor olacak.
Kargo savaşları, 2021’de farklı bir boyuta taşınacak
Özellikle Türkiye’de kargo ücretlerinin giderek yükselmesi ile ücretsiz ve koşulsuz kargonun önemi artacak. Yurt dışında, Shipping Wars olarak anılan bu durum, firmaların hem daha ucuza hem daha hızlı biçimde, müşteri memnuniyeti için ürünlerini farklı yöntemlerle kargolama yarışına girmesi anlamına geliyor. Amazon, aldığı patentler ile drone’ları kullanarak dağıtım yapmaya başladı, ilerleyen süreçte ise zeplinlerle drone’ları birleştirmeyi de düşünüyorlar. Ülkemizde henüz böyle hizmetler söz konusu değil ama özellikle e-ticaret şirketlerinin yeni kargo hizmetlerine yatırım yapacağını ön görmek çok da zor değil.
Kısa video içerikler popülerliğini artıracak
Video içerik pazarlama 2021 yılının en önemli pazarlama yöntemlerinden biri olacak. Instagram Reels, Tiktok içerikleri, Facebook Stories, Linkedin Stories, Youtube Shorties örneklerini biliyorsunuz, 2020 yılında zaten birçok sosyal medya platformunda kısa video formatlarına geçiş için gerekli adımlar atıldı. Bu yıl da mecralarda dolaşımda olacak içeriklerin kısa video içeriklerden oluşacağını söyleyebiliriz. Aynı zamanda, şirketler ve markalar arasındaki rekabetin “mizah” ve “influencer” kavramları ekseninde artacağını da söyleyebiliriz.
İletişim uygulamaları üstünden pazarlama eğilimi artacak
Whatsapp, Facebook Messanger, Telegram, Skype, WeChat uygulamaları üstünden işletme sahipleri doğruca, müşterileri ile iletişim kurarak satış gerçekleştirmeye başlayacak. Facebook Messanger, 1 ay içinde 15 milyon tüketici ile üretici arasında iletişim sağladığını şimdiden duyurdu. Özellikle Whatsapp da geçtiğimiz günlerde duyurduğu yeni özelliklerle, yeni yılda tüketiciler ve şirketler arasında güçlü bir kanal olacağını gösterdi.
Paylaş