Covid-19 nedeniyle yaşanan kapanmalar ve Delta varyantının yarattığı tehdit, eğitim alanında ciddi bir belirsizliğe neden oluyor. Salgın döneminin getirdiği psikolojik ve sosyal sorunlarla boğuşan öğrenciler haklı olarak çok konuşuldu. Peki ya eğitimciler? İşte, yaklaşık 2 yıllık süreçte dünya genelindeki pek çok öğretmenin yaşadığı sorunlar…
#ÖğretmenlerDaha çok akademik becerilerin edinilmesinde kullanılan entelektüel zekanın kendi başına bir değeri yok. Bireyin duygu farkındalığının olması, becerilerini nesnel değerlendirmesi, gelişme için hedef belirlemesi, duygu düzenlemesi, istek ve dürtülerini ötelemesi, dinleme başta olmak üzere temel ilişki becerileri sergilemesi, işbirliği yapması, sosyal farkındalığa sahip olması ve sorumlu karar vermesi gibi sosyal ve duygusal becerilerin önemine ise giderek artan bir oranla farkına varılmaya başlandı.
#Duygu‘MİLAS Zeytin Hasadı Şenliği’nde bizim Kelebek yazarı Yonca Tokbaş ile beraberdik. Yonca, geçen yılki hasat etkinliği boyunca zeytin konusundaki hassasiyeti ve sevgisi ile yöre halkı tarafından çok ilgi görmüştü, ben de zaten yazmıştım. Bu yıl mı? Yonca bana, 8 yıldır aklını taktığı ve son 4 yıldır da üzerinde ciddi çalışmalar yaptığı ‘Arı Sevgisi’ni anlattı.
#YazarlarMaarit Rossi, Varkey Foundation tarafından organize edilen ‘Küresel Öğretmen Ödülü’nde bu yıl ilk 10 finalist arasına girmeyi başaran Finlandiyalı bir matematik öğretmeni. Rossi, matematiği daha eğlenceli hale getirmek için 30 yıldır çalışıyor. Derslerini görselleştiriyor. Öğrencilerinin grup çalışmalarıyla ilgi çekici problemlere çözüm yolları aramasını sağlıyor ve korkulan bu dersin öğrencilere daha ‘anlamlı’ gelmesi için konularla hayat arasında bağlantı kuruyor.
#Öğretmen- Çeşitli tekniklerle zihinsel kapasiteyi artıran mental aritmetik merkezlerinin, çocuklardaki matematik korkusunun giderilmesine katkı sağladığı belirtildi- Eğitimci ve mental aritmetik merkezi kurucusu Mutlukan: "Okul çağındaki çocukların yarıdan fazlasında matematik korkusu var"
Bir öğrenme güçlüğü olan Disleksi'yi anlatan Disleksi Öğrenim Güçlüğü Derneği Başkanı Atıf Tokar, "Disleksi bir öğrenme farklılığıdır. Disleksi asla hastalık değildir. 1994 yılında Dünya Sağlık Örgütünün disleksiyi öğrenme farklılığı olarak tanımlamasıyla disleksi dünya literatürüne girmiştir" dedi.
#DisleksiBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Firdevs Güneş, okula yeni başlayan çocukların farklı tepkiler verebileceklerini belirterek, "Çocuk, okula başlama sürecinde 'okul korkusu' denilen sorunlar veya kaygılar yaşayabilir. Aileler, bu tür belirtileri 'okula uyum güçlüğü nedeniyle ortaya çıkan sorunlar' olarak dikkate almalı ve değerlendirmeli" dedi.
#ÇocukSaat 09.00’dan itibaren fen ve teknoloji, T.C inkılap tarihi ve Atatürkçülük ile yabancı dil sınavlarına giren 8’inci sınıf öğrencileri, saat 12.00’deki son oturumla bugünkü TEOG maratonunu tamamladı. Bu sınavlara katılamayanlar için yapılacak mazeret sınavları ise 10-11 Mayıs’ta.
#LiseSBS sonuçlarının 12 Temmuz’da açıklanması bekleniyor. İşte bu tarihten sonra adaylar ve aileler tercih koşuşturması içinde olacak. En az sınava hazırlık süreci kadar önemli olan bu dönemde adayların listesine almayı düşündükleri tüm okullar hakkında bilgi sahibi olmaları ve tercih listelerini istek sırasına göre oluşturmaları oldukça önemli.
#Sbs