Her şeyin akıllandığı günümüzde saatler de üzerine düşeni aldı. Analog saatlerle birlikte artık mesajları ekranından okuyabildiğimiz ve yüzlerce farklı kadranı seçme şansı bulduğumuz akıllı saatleri takmaya başladık. Peki saat sektörü nereye gidiyor? İsviçre'de gerçekleştirilen dev saat fuarında birbirinden farklı saatler vitrinleri süslerken, Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, önemli açıklamalarda bulundu; internetten satılan düşük fiyatlı saatlerdeki tehlikeye dikkat çekti.
#Saat&SaatAKILLI saat satışındaki patlama dünya saat endüstrisini de zora sokunca birçok marka teknoloji yatırımına yöneldi. Dünya saat ve takı fuarı BaselWorld 2016’ya bu yıl akıllı saat modelleri damga vurdu. Geçtiğimiz yıl ilk akıllı saati Connect’i satışa sunan Guess’in ardından bu yıl TagHeuer ve Fossil de akıllı saat modelleriyle tüketicinin karşısına çıktı. Sektör temsilcilerinin ortak mesajı ise “Biz teknoloji ve modayı birleştiriyoruz” oldu.
#Akıllı SaatDÜNYANIN en büyük lüks saat markalarından biri olan TAG Heuer, lüksün bütün devleri yüzünü Çin’e çevirirken, Asya’nın yanında Rusya ve Türkiye’ye de odaklandı. TAG Heuer CEO’su Jean-Chris-tophe Babin, “Sanatsal ve hedonist zevk lüksü hep yaşatacak. Türkiye’de lüks markaların ve iyi saatin hakkını veren bir kitle var” dedi.
Dünyanın önemli saat ve takı üreticileri, İsviçre'nin Basel kentinde geçtiğimiz günlerde düzenlenen Baselworld 2012 Saat ve Takı Fuarı'nda bir araya geldi. Fuara 40'ın üzerinde ülkeden 2 bine yakın marka katıldı. 15 Mart akşamı sona eren ve 93 bin kişinin gezdiği fuarda lüks tam anlamıyla tavan yaptı.
Kült saat markalarından Hamilton’ın CEO’su Sylvain Dolla, “Türkiye’de 2011’de yüzde 100 büyüdük; yani ikiye katladık. 2012 yılı için satışların 3 kat artmasını bekliyoruz. Bu rekor ile Türkiye, Çin ve Kore’deki büyümemizi de geride bırakıyor” dedi.
Türkiye’de düzenlenen 2010 Dünya Basketbol Şampiyonası’nın resmi zaman tutucusu 157 yıllık İsviçreli Tissot’un CEO’su François Thiebaud, İstanbul’da 8 bin yıl öncesine gittiğini, Türkiye-Sırbistan yarı final maçında 5 saliseye kilitlenip binlerce yıl gibi hissettiğini söyledi. Türkiye’nin ikinciliğini öven Thiebaud, “Bu başarı ekran ve telefon başından kalkmayan ‘başparmak jenerasyonu’nu alır basketbolcu yapar” dedi.
Küresel kriz döneminde dünya genelindeki tüketicilerin harcamalarını kısması, üreticiler için önemli bir sorun oluştururken, bu kesintilerin en çok lüks ürün sektörünü vurduğu görüldü. Kriz sürecinden kendilerine çıkış arayan lüks markalar ise tünelin sonunda ışığın ‘çantalardan’ geldiğini gördü.