Lüksün hakkını veriyorsunuz

Güncelleme Tarihi:

Lüksün hakkını veriyorsunuz
Oluşturulma Tarihi: Nisan 29, 2013 00:00

DÜNYANIN en büyük lüks saat markalarından biri olan TAG Heuer, lüksün bütün devleri yüzünü Çin’e çevirirken, Asya’nın yanında Rusya ve Türkiye’ye de odaklandı. TAG Heuer CEO’su Jean-Chris-tophe Babin, “Sanatsal ve hedonist zevk lüksü hep yaşatacak. Türkiye’de lüks markaların ve iyi saatin hakkını veren bir kitle var” dedi.

Haberin Devamı

CAMERON Diaz, Leonardo DiCaprio, Maria Sharapova gibi ünlüleri yüzü olarak seçen TAG Heuer, 125 ülkede 180 mağaza ve 4000 satış noktasıyla en yaygın ve büyük lüks saat markalarından biri. Fiyatları 2 bin 700 dolar ile 16 bin dolar arasında değişen markanın limitli ürünleri ise 50 bin dolar ile 250 bin dolara kadar çıkabiliyor. Türkiye’de Saat & Saat’in temsil ettiği markanın CEO’su Jean-Christophe Babin, İsviçre’deki 4 üretim merkezinde yılda 800 bin adete kadar saat ürettiklerini söyledi. 1999 yılında dünyanın en büyük lüks grubu LVMH’e satılan markanın CEO’su Babin, BaselWorld’de sorularımızı yanıtladı

* 2012 sizin için nasıl bir yıldı?
- Son üç yıldır iki haneli büyüyoruz. Bunu hem inovatif hem de ikonik ürünlerimiz sayesinde başarıyoruz. Carrera, Aquaracer ve TAG Heuer F1 çelik ve seramik koleksiyonlarına ilgi yüksek.

Haberin Devamı

GELECEĞİNİZ DAHA DA İYİ

* Çin’de lüks saat satışları yüzde 36 arttı. Sizdeki ‘Çin etkisi’ nedir?
- Bütün markalar gibi biz de büyümemizin bir kısmını Çin’e borçluyuz. Fakat hiçbir zaman bütün yumurtaları aynı sepete koymuyoruz. Bu nedenle Çin’in
yanında biz ağır bir biçimde büyüyen, önemli pazarlar Rusya, Hindistan ve Türkiye’ye de yatırım yapıyoruz, odaklanıyoruz.

* Türkiye’de nasıl bir performans gösteriyorsunuz?
- TAG Heuer Türkiye’de en büyük 3 lüks saat markasından biri ve gayet iyi bir biçimde büyümeyi sürdürüyor. Ülkenin büyüyen milli geliri, Türk kültürü ve el işçiliğine kıymet veren rafine zevklere sahip insanlar ile lüks büyüyor. Türkiye’de lüksün hakkını veren bir kitle var. Lüks ve lüks alışveriş merkezlerinin artması, bize gelecek yıllarda da güçlü büyümenin işaretlerini veriyor. Gelecekten daha da umutluyuz.

* Türk tüketicilerin pahalı saatlere daha çok ilgi gösterdiği söylenir. Sizin için de geçerli mi bu?
- Bu yıl 50’inci yılını kutladığımız ikonik modelimiz Carrera Türkiye’de açık bir biçimde gayet iyi satıyor. Bu bir sürpriz değil. Ayrıca Calibre 1887, Calibre 36 veya Mikrograph 100 gibi sofistike ve komplike mekanikleri olan saatlerimiz de iyi satıyor.

Haberin Devamı

* Bazıları teknolojik gelişme nedeniyle saatlerin öleceği kehanetinde bulunmuştu ama öyle olmadı. Neden?
- Çünkü lüks hayatı daha mutlu kılma misyonuna sahip. Sanat ve zevki bütünleştirir… Sanatsal ve hedonist zevk lüksü hep yaşatacak. Çok çalışılarak kazanılan parayla kendini ödüllendirme duygusu da lüksü var edecek.

Avrupa’da krize rağmen büyüyoruz

* En büyük pazarlarınız hangileri?
- Lüks bir marka için mantıklı olacağı gibi ABD, Japonya, Hong-Kong/Çin… TAG Heuer’i alabilecek kadar parası olan, zengin insanların yaşadığı topraklar…

* Avrupa’nın yaşadığı ekonomik krizin size etkisi nedir?
- Avrupa ve Ortadoğu bütün satışlarımızın yüzde 30’unu gerçekleştirdiğimiz bölge ve son 8 yıldır, 2008 global ekonomik krizi ve son Euro borç krizine rağmen burada da iki haneli büyüyoruz.

Haberin Devamı

Ev parasına saat neden alınır?

* Bir otomobil veya ev alınabilecek parayı insanlar hangi duyguyla bir saate öder?
- Çünkü saatler büyüleyicidir, zamansızdır. Özellikle erkekler için orijinal lüksten zevk almanın neredeyse tek yoludur. Beyaz bir gömlek her zaman beyaz bir gömlektir, en pahalısını alsanız bile. Harika bir spor arabanızla da statünüzü ilan edebiliriniz ama her yere yanınızda taşıyamazsınız. TAG Heuer gibi saatler, 150 yıllık tarihi ile efsaneleri, mitleri, epik rüyaları gerçekleştirme-nin bir yoludur. Güzel bir sanat ürününü kolunuzda taşıyarak statünüzü gösteriyorsunuz.

Chanel saatleri Türkiye’ye ‘Bağdat’tan geliyor

/images/100/0x0/55ea9a70f018fbb8f88ac65f

Haberin Devamı

CHANEL de, BaselWord 2013’te yeni koleksiyonunu tanıttı. Türkiye’den sadece Hürriyet’in davetli olduğu etkinlikte, beyaz seramik saatin yaratıcısı markaya yoğun ilgi dikkat çekti. Saat koleksiyonunu Türkiye’ye hiçbir zaman getirmeyen Fransız markaya, Türk tüketicilerden yoğun ilgi olduğu biliniyor. Geçtiğimiz günlerde Bağdat Caddesi’nde bir apartman satın alan Chanel’in bu kadar büyük bir metrekarede ne yapacağı konuşuluyordu. Chanel’in buraya saat koleksiyonlarını da ilk kez Türkiye’ye getirerek dev bir mağaza açacağı söyleniyor. Chanel’in saatlerinin bedeli 3350 Euro’dan başlıyor ve 800 bin Euro’ya kadar çıkıyor. BaselWord’de tanıttığı yeni White Phantom beyaz seramik saatlerden sadece 2000 adet üreten Chanel’de fiyatı 3 bin 900 Euro’dan başlayan bu saatler için aralarında Türklerin de bulunduğu bekleme listesi çoktan oluşmuş.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!