Güncelleme Tarihi:
Uluslararası Saat ve Mücevher Fuarı BaselWorld'de Welder Slim'i tanıtan ve Türkiye'de pek çok saat markasının arkasındaki isim olan Saat&Saat'ın Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, ilk olarak 2019 yılını değerlendirdi.
Kaya; "Bu yıl için yüzde 15’lik bir büyüme hedeflemiştik; sonrasında ise enflasyonun bir tık altında büyüme koyduk. Şu anda da hedefimiz doğrultusunda gidiyoruz. Fiyat odaklı tüketicilerin sayısı giderek artıyor; bir saatin fiyatında yüzde 5 değişiklik olsa bile tüketici hemen bir reaksiyon gösteriyor ve alım tercihini değiştirebiliyor" sözlerini kaydetti.
Dünya genelinde saat sektörünün 40 milyar dolarlık bir pazara sahip olduğunu belirten Kaya, Türkiye’deki pazarın ise sadece 240 milyon dolar olduğuna dikkat çekerek “Avrupa’da 1 kişiye 4 saat düşerken, Türkiye’de 8 kişiye 1 saat düşüyor. Türkiye’de saat sektörünün gideceği uzun bir yol var” dedi.
İNTERNETTEN GELEN UCUZ SAATLERDEKİ TEHLİKE
Kaya'nın üzerinde özellikle durduğu bir nokta ise internetten oldukça ucuza temin edilebilen saatlerdi. Akıllı saat, bileklik ve birçok farklı saati çok düşük fiyatlardan satışa sunan internet sitelerine kesinlikle güvenilmemesi gerektiğini vurgulayan Kaya, "Bir internet sitesinden alınan saat çeşitleri, teste gönderildiğinde bazı modellerde 6’da 3 bazı modellerde 6’da 4 kansorejen madde tespit edildiğini öğrendik. Bırak koluna takmayı, aynı odada bulunulmaması gereken ürünler” dedi. 1 veya 2 dolar gibi fiyatlardan satılan saatlerin kesinlikle yasaklanması gerektiğini kaydeden Kaya, Türkiye'ye 1 dolarlık çöplerin toplandığına dikkat çekti.