İhracatta ‘zaman’ı en iyi İsviçreli değerlendirdi

Güncelleme Tarihi:

İhracatta ‘zaman’ı en iyi İsviçreli değerlendirdi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 28, 2013 00:00

MİLYARLARCA dolarlık saat endüstrisinin kalbinin attığı BaselWorld 41’inci kez kapılarını açtı. İsviçre saat endüstrisi 2012’de yüzde 11 artışla 23.3 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi.

Haberin Devamı

DÜNYANIN sadece kendi alanında değil, tüm sektörlerdeki en büyük fuarı olan BaselWorld saat ve takı fuarı yenilenmiş olarak 41’inci kez kapılarını açtı. Toplam 1460 markanın stand kurduğu ve 100 binden fazla profesyonelin ziyaret ettiği BaselWorld’de milyarlarca dolarlık saat endüstrisinin nabzı tutuluyor. 2011 yılını yüzde 19.2 gibi rekor bir büyümeyle tamamlayan İsviçre saat endüstrisi, 21.4 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşmıştı. 2011 ‘lokum gibi’ bir yıl olarak kabul edilirken, 2012 de yüzleri güldürdü. İsviçre’nin saat ihracatı yüzde 11 artarak 2012’yi 23.3 milyar dolara ulaştı. 2012’de İsviçre 29.1 milyon saat sattı. 2013 için beklenti ise ihracatın yüzde 7-8 arası artması.

YÜZDE 3.3 BÜYÜDÜ

Digital Luxury Group’un yayımladığı WorldWatch Report’a (Dünya Saat Raporu) göre tüm dünyada lüks saatlere ilgi 2012’de yüzde 3.3 arttı. BRIC (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin) ülkeleri bu yıl da lüks saat endüstrisinin büyüme motoru oldu.

Haberin Devamı

AVRUPA’DA GERİLEDİ

BRIC ülkelerinde lüks saat satışları 2012’de yüzde 33 yükseldi. Brezilya yüzde 29.4, Rusya yüzde 28.5, Hindistan yüzde 19.7 ile lüks saat satışlarının en çok arttığı ülkeler oldu. Çin ise yüzde 36 ile lüks saat satışının en çok arttığı ülke oldu. Şu anda Çin, tüm dünyadaki lüks saat tüketiminin dörtte birini tek başına gerçekleştiren ülke konumunda ve zirveyi uzun süre kimseye kaptırmayacağına kesin gözüyle bakılıyor. Lüks saatlere ilgi, ‘geleneksel pazar’ olarak kabul edilen Avrupa’da yüzde 8.3 geriledi.

Çin’e lüks yağıyor

UZMANLAR, her ne kadar sektör, bu gelişmeyi öngörmüş olsa da 2012 yılında Çin’in ulaştığı konumu hayranlıkla anlatıyor. Lüks markalardan Rolex’in Çin’deki satışları 2012 yılında neredeyse iki katına çıktı. Yüzde 97.8 artış yakalayan Rolex’i Cartier yüzde 71.6 ile, Omega ise yüzde 70.4 ile izliyor.

Kirli altına dev protesto

SAAT&Saat’in davetiyle katıldığımız BaseWorld fuarı bu yıl bazı aktivist grupların protestolarına da sahne oldu. ‘Temiz Altın’ eylemi yapan Tehdit Altındaki İnsanlar Topluluğu, saat markalarının insan haklarını ihlal eden ve çevreye zarar veren ‘kirli altın’ kullandığını söyleyip fuar alanına dev afişler açtı.

Haberin Devamı


İhracatta ‘zaman’ı en iyi İsviçreli değerlendirdi

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!