Güncelleme Tarihi:
HEDEF 100 MİLYAR $
Saat üreticilerinin artık teknoloji yatırımı yapması gerektiğinin altını çizen Fossil Group Avrupa, Orta Doğu ve Afrika Bölgeleri (EMEA) Satış Grup Başkan Yardımcısı Dieter Waldner, şu değerlendirmeyi yaptı: “Fossil olarak sadece akıllı saatlere değil, akıllı bilekliklere de yatırım yaptık. Giyilebilir cihaz üreticisi Misfit’i 260 milyon dolara satın aldık. Bugün saat pazarı 43 milyar dolar. Bu pazara akıllı saat ve bileklik pazarını da ekleyince 53 milyar doları buluyor. Hedef 100 milyar dolara ulaşacak.” Akıllı saatlerin dünya saat pazarına yeni müşteriler kazandırdığını dile getiren Guess-GC markalarının bağlı olduğu Sequel AG’nin Başkanı Cindy Livingston, “Saat takma alışkanlığı olmayanlar artık saat takıyor” dedi.
İlk akıllı saatlerini 2015’te pazara sunduklarını hatırlatan TagHeuer Ürün Müdürü Marc Walti, “Dünyanın 4 ülkesinde satışa çıkan ilk akıllı saatimiz sadece 5 ay gibi kısa bir sürede 22 bin adetlik satış rakamına ulaştı. Saat haziran ayında da Türkiye’de satışa çıkacak” dedi.
295 dolara satılıyor
FUARDA tasarım, moda ve mücevher firması olan Fossil’in akıllı saatleri de büyük ilgi gördü. “Q Founder” adını alan ve Android Wear tabanlı olan saat 2015’in sonlarına doğru Amerika’da 295 dolara satışa çıkmıştı. 71.94 gram ağırlığındaki bu saate aynı zamanda 4GB hafıza bulunuyor. Saatin 2016’nın ikinci yarısından itibaren Türkiye’de de satılması bekleniyor.
Yeni modelleri tanıttı
GEÇTİĞİMİZ yıl fuarda görücüye çıkan Guess’in Connect adındaki akıllı saat modeli bu yıl yeni tasarımlarıyla BaselWorld’e damga vurdu. Moda ve teknolojiyi buluşturan saat ile SMS’lere ve çağrılara cevap vermek mümkün.