Türkiye’de saat satışı katlandı, Çin’i geçip dünyada rekor kırdı

Güncelleme Tarihi:

Türkiye’de saat satışı katlandı, Çin’i geçip dünyada rekor kırdı
Oluşturulma Tarihi: Mart 14, 2012 00:00

Kült saat markalarından Hamilton’ın CEO’su Sylvain Dolla, “Türkiye’de 2011’de yüzde 100 büyüdük; yani ikiye katladık. 2012 yılı için satışların 3 kat artmasını bekliyoruz. Bu rekor ile Türkiye, Çin ve Kore’deki büyümemizi de geride bırakıyor” dedi.

Haberin Devamı

ÜNLÜ rock’n roll yıldızı Elvis Presley’in de favori markası olan, savaş pilotları ve savaş gemileriyle de özdeşleşen kült marka Hamilton, Türkiye’de rekor büyüme elde etti. Hamilton CEO’su Sylvain Dolla, “Türkiye’de 2011’de yüzde 100 büyüdük, yani ikiye katladık. 2012 yılı için satışların 3 kat artmasını bekliyoruz. Bu bir rekor ve başka hiçbir ülkede böyle rakamlar görmedik” dedi.

Çin’i geçti
Dolla, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye’de yeni bir markayız, hızlı büyümemizin nedeni biraz da bundan. Türkiye’deki büyümeyi başka hiçbir ülkede görmedik. Türkiye, Çin ve Kore’deki büyüme oranlarını da geçti. Rekor artış var. Avrupa’da büyüme yaşadığımız tek ülke ve büyüme potansiyeli olan tek ülke. Türkiye en çok satış yaptığımız ülkelere içinde ilk 20’de. Büyümemizin motoru Çin, Kore ve Türkiye olacak.”
2012’de beklentiler olumlu
Dolla, ocak ayında satışları yüzde 43, şubatta ise yüzde 28 artırdıklarını, 2011’de ise yüzde 28 büyüyerek endüstrinin hızını da aştıklarını söyledi. “Kriz var, negatif bir atmosfer var ama insanlar yoksul değil” diyen Dolla şu tespitlerde bulundu: “Kötü havaya rağmen insanlar değerin peşinde. Krizlerde insanlar değerini kaybedecek şeylere para harcamazlar ama saat değeri artacak bir ürün. Çin, Kore ve Türkiye gibi ülkelerde gelişmeler çok olumlu. Satışlarımızın düştüğü ülkeler ise Yunanistan ve Portekiz. Japonya’da yüzde 50, Çin’de ise yüzde 58 büyüdük.”
Krizi ‘değer’ ile aşıyor
İyi, kaliteli ve güvenilir ürünler olduğu sürece, ekonomi kötüye gitse de büyümenin mümkün olduğunu vurgulayan Dolla, “Biz en çok büyüyen gruplardan olduk. Bu büyümenin nedeni grubun ürüne, markaya yatırım yapıp, arkasında durması kadar girişimcilerin de aynı şeyleri inanarak yapmasıydı. Örneğin Türkiye’de Saat & Saat bizim ortağımız ve onların başarılı çalışmaları sayesinde krizlerden etkilenmedik. Kriz ‘değer’ ile aşılıyor” dedi.

Haberin Devamı

Savaş gemilerine üretilen saati yeniden vitrine koydu

HAMILTON’ın 2012 yılı yeniliklerinden biri de İkinci Dünya Savaşı sırasında Amerikan savaş gemileri için üretilen saatleri yeniden piyasaya sürmesi. Gemideki salınımlara dayanıklı saat yenilenerek, aynı zamanda masa saati ve kayış ile kol saati olabilme özelliği de ilave edildi. Sınırlı sayıda üretilen saatten Türkiye’ye sadece 5 adet gelecek. Hamilton’ın Ventura modeli yeniden tasarlanarak, Man in Black filmindeki oyuncuların koluna da girdi.

Haberin Devamı

Kaya, fuarda bebeğin hayatını kurtardı

TÜRKİYE’nin saat alanındaki en büyük firmalarından Saat & Saat’in sahibi Ramazan Kaya, her yıl gittiği BaselWorld fuarında bir bebeğin hayatını kurtararak kahraman oldu. Öğlen yemeğine gitmek için fuar alanında ayrılırken kucağında bir bebekle dışarıya doğru koşan bir adama rastlayan Ramazan Kaya, adamın peşinden bebek arabasıyla çığlıklar atarak koşan kadını görünce bebek kaçırma olayı yaşandığını sandı. Kalabalıkla birlikte adamın peşine takılan Kaya olayı şöyle anlattı: “Adam çıkışta durdu ve kucağındaki bebeğin nefes almadan, gözleri açık bir şekilde hiç kıpırdamadan durduğunu gördük. Adamın kucağındaki bebeğin sırtına elimle 9-10 kez vurdum. Bebek nefes almaya ve hareket etmeye başladı. Bebeğe masaj yaparken kadının çocuğu ‘Anneciğim’ diyerek sevince onların da Türk olduğunu anladım.”

Haberin Devamı

Türkiye pazarı 1 milyar dolar

ARMANI, Burberry, Guess ve Gc gibi pek çok saat markasının Türkiye distribütörü olan Saat & Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, Türkiye’de saat pazarının 2011 yılında yüzde 15 büyüyerek 1 milyar dolara ulaştığını söyledi. Türkiye’de hem ekonomideki büyümeye hem de artan turist sayısına bağlı bir nüyüme olduğunu vurgulayan Kaya, “Türkiye’de fitness center. Yeme-içme, diyet, şarap kültürü de artıyor saat kültürü de. Daha sofistike. Daha kültürlü nesiller yetişiyor. Saatte bundan nasibini alıyor. Bütün bunların ekonomik kalkınmayla ilgisi çok. Türkiye kendi kendine kurşun sıkmadığı sürece çok iyi yolda ve bu gelişim devam edecek” diye konuştu. Saat & Saat’in 2011’de yüzde 35 büyüdüğünü hatırlatan Kaya, 2012 yılı için yüzde 20 büyüme öngördüklerini belirtti. Kaya, “2012’nin ilk 6 ayında bir yavaşlama bekliyorduk. Sisli havada arana kullanmaya hazırlanmıştık ama sis yok, hava gayet açık. İlk iki ay rakamları bize bunu gösteriyor” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!