Güncelleme Tarihi:
MODA markalarının saat endüstrisine girişine öncülük eden Guess ve Gc markalarını çatısı altında bulunduran Sequel, tüm dünyada Guess ile tek haneli büyürken ve ulaşılabilir lüks markası Gc sabit kalırken Türkiye’de rekor kırdı. Saat & Saat’in davetlisi olarak gittiğimiz saat ve takı sektörlerinin en büyük buluşma yeri BaselWorld’de Sequel’in Başkanı ve CEO’su Cindy Livingston, Hürriyet’in sorularını yanıtladı. Son 4 yıldır en yüksek büyüme oranlarını Türkiye’de gördüklerini belirten Cindy Livingston, “2013’ün son çeyreğinde Türkiye’de yüzde 50 büyüdük. Bu bir rekor. Distribütör Saat & Saat’i ödüllendirdik. Avrupa’da işler çok iyi değil” dedi.
RÜŞVET SATIŞI ETKİLİYOR
Livingston, şöyle konuştu: “Ancak Çin’de pahalı saatler rüşvet olarak verildi. Bu yolsuzluk ve rüşvet haberleri kötü bir algı yarattı. Saat satışları çakıldı.” Livingston, Türkiye’de 2014 yılı için de iyimser olduklarını belirterek, Gc’de Türkiye’nin en büyük 5, Guess’te en büyük 10 pazar arasında olduğunu söyledi.
Türkler saat sevıyor
VERSACE’yi bünyesinde bulunduran saat grubu Timex’in Başkanı Paolo Marai, “Türkler saat düşkünü. Saate para harcamaya hevesliler” dedi. Marai, şunları söyledi: “Ekonomi büyüyorsa, gelir artıyordur. Bu da sizi harcamaya hazır hale getirir. Endişen az ise daha çok harcarsın. Türkiye’de de durum bu. Yatırımdan ve tasarruftan daha çok harcamayı seviyor insanlar. Bu yüzden ortalama saat harcaması da yüksek.”
İNANILMAZ BÜYÜME
2013’te Türkiye’de satışlarını 2 katına çıkardıklarını belirten Marai, “Türkiye’ye geç geldik ama en büyük 12 pazarımızdan biri. En yüksek büyüyen ülke oldu. ABD’de benzer büyümeyi yakaladık ama orası bizim için küçük pazar” dedi. Türkiye’de kendilerini Saat & Saat’in temsil ettiğini kaydeden Marai, iyi bir ortaklık yaptığımızı rakamlar da doğruluyor” dedi.
Aklını kullan kabullen
SAAT endüstrisinin en etkili isimlerinden kabul edilen Paolo Marai, yeni gelişmelerle ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “1970’lerde analog saat mi dijital mi bunu tartışıyorduk. Ortada büyük bir savaş vardı. İsviçreliler bunu sevmedi. Resmen savaş çıktı. 1980’lerde moda markaları saat işine girdi. 1990’larda cep telefonları, yaygın bilgisayar kullanımı ile saatlerin büyük darbe alacağı söylendi. Şimdi son fenomen ise LG, Samsung, Google, Apple gibi teknoloji firmalarının saat işine girmesi. Bunlar akıllı saatler üretiyorlar. Bunu reddetmek, ‘Kimin umurunda’ demek yerine kabullenmek sektörün faydasına olacaktır. Çünkü kesin büyük değişikliklere neden olacaklar.”