Güncelleme Tarihi:
Dünyaca ünlü İtalyan lüks mücevher ve aksesuar markası Bulgari, Louis Vuitton, Hermes ve Dior gibi markaların ardından, lüks sektörünün “kurtarıcı ürün” olarak tanımladığı çantalara yöneldi.
Geçen yıl, 926.6 milyon euroluk bir ciroya imza atan İtalyan marka, kendi internet sitesinde yaptığı açıklamada, satışların 2009’un son çeyreğine kıyasla, 2010’un ilk çeyreğinde yüzde 30.6’lık bir yükseliş yaşadığını açıkladı.
Çanta ve diğer aksesuarların satışlarında geçtiğimiz yıl yüzde 27.2’lik bir düşüş gören şirket, bu düşüşten gelir düzeyi yüksek kadın ve erkeklerin sahip olmak için para harcamaktan çekinmediği lüks çantalara sarıldı.
ÇANTALARA ÖNEM VERECEK
Şubat ayında, dünyaca ünlü ABD’li oyuncu Jullianne Moore ile bir reklam kampanyası başlatan Bulgari, Reuters haber ajansına yaptıkları açıklamada, aksesuar işini önümüzdeki beş yıl içinde iki katına çıkarmayı istediklerini belirtti.
Geçen hafta dünyanın en büyük saat ve mücevher fuarı olarak adlandırılan Baselworld’e katılan şirketin Francesco Trapani, “İnsanlar bizi sadece mücevher ve saatlerimizle tanıyor. Ancak biz aksesuar alanında da var olduğumuzu herkese göstermek istiyoruz” dedi ve şu anda Bulgari’nin toplam satışlarının yüzde 7 ile 8’î arasında değişen bir oranına denk gelen çanta satışlarını orta vadede yüzde 15’e çıkarmak istediklerini belirtti.