Bozlu Art Project’in kurucusu Dr. Şükrü Bozluolçay’ın yaklaşık 40 yılda oluşturduğu sanat koleksiyonundan bir seçkiyi Özlem İnay Erten küratörlüğünde bir araya getiren ‘Hayal Fanusu’ sergisi, izleyiciyi Türk resminin başlangıç noktasından alıp günümüze kadar heyecanlı bir yolculuğa çıkarıyor.
#Hayal FanusuÇevirmen, tiyatro eleştirmeni ve editör Seçkin Selvi’nin yakın Türkiye tarihiyle harmanlanmış hayatını anlatan bir kitap hazırladı Zeynep Miraç. Adı, ‘Seçkin-Ödünsüz bir yaşam’. Kitabının arka kapağında şöyle tanıtılıyor Selvi: “Yüzyıllık Yalnızlık gibi bir başyapıtı, bir başka çevirisi nedeniyle Sağmalcılar Cezaevinde yatarken, koğuşun keşmekeşi içinde, aklı dışarıdaki çocuklarındayken Türkçe’ye kazandırmış bir kadın...
#Seçkin Selvi‘İşitiyor musun Memet?’ Mehmet Hikmet’i anlatan bir kitap ve tam zamanında yazılmış; biraz daha önce ya da sonra yazılsa bambaşka bir kitap olması gerekirdi. Uzun süre Mehmet’in arkadaşlarıyla konuşan, onlarla yolculuklara çıkan ve Mehmet’ten kalanları büyük bir dikkat ve duygusallıkla inceleyen Sibel Oral böylece, yüz yüze tanışmadan, Mehmet hakkında çok şey bilen ilk insan oluyor.
#İşitiyor Musun MemetKaya Tanış’ın, deyim yerindeyse sürekli karşısına çıkan bir hayaletin peşine düşmesinin ürünü ‘Burası Orası Değil - Hayalet Oğuz Kitabı’. Tanış, uzun yıllar iz sürdüğü, yer yer peşinden koştuğu Oğuz Halûk Alplâçin’i, namı diğer Hayalet Oğuz’u bedenine kavuştururken, kaleme aldığı şiir, öykü, yazı ve yaptığı çevirilerle edebi bir otopsisini yapıyor aynı zamanda.
#Hayalet Oğuz Kitabı‘Sanrı’ başlıklı sergisiyle Bozlu Art Project Mongeri Binası’na konuk olan Utku Varlık, “Evren, beynimizin bir sanrı bahçesidir. Beynin bize oynadığı oyunlar çok. ‘Korku’ya özgü tüm büyük sapmalar, paradoksal düşler son sergimin çekim alanında, benim şairlerimle bir diyalog. Bugün yaşadığımız, kanımca insanın yaşadığı belki de en büyük toplu sanrı” diyor.
#Utku VarlıkBurdur, günümüze ulaşan antik miras bakımından en zengin illerimizden biri. Sınırları içerisinde birbirine yaklaşık iki saat mesafede üç antik kenti barındırıyor: Sagalassos, Kibyra ve Kremna... Her biri tarihi önemleri kadar konumlarıyla da kentin paha biçilemez antik gerdanlıkları gibi duruyor.
#Burdurİstanbul’da henüz hiçbir özel müzenin olmadığı yıllardan başlayarak ilk sergilerini açtığı bir kuşağı bugünlere taşıyan, uluslararası sanat ortamıyla tanıştıran Galeri Nev İstanbul, açılışından 2018 yılı sonuna kadar 101 sanatçıyla gerçekleştirdiği 254 sergiyi belgeleyen ‘ARŞİV: 1987-2018’e ev sahipliği yapıyor. Sergi vesilesiyle buluştuğumuz galerinin kurucusu Haldun Dostoğlu’yla hem Nev’i hem de çağdaş Türk sanatının son 30 yıllık serüvenini konuştuk.
#Galeri Nev İstanbulParis’te 60’ların bohem sanat hayatını yaşayan, bugün de üretimlerine orada devam eden ‘68 kuşağı sanatçılarından Utku Varlık’tan ‘Zero Hipotez’ adlı sergisine paralel olarak yayımlanan bir kitap: ‘Zero Hipotez: Fragmanlar’. Kitap, Türkiye sanatının son 60 yıllık tarihini birçok anı, hikâye ve tanıklık eşliğinde anlatıyor...
#Zero HipotezArtist 2017/ 27. İstanbul Sanat Fuarı tarafından ‘sanatçı onur ödülü’ne değer görülen ‘arzunun ressamı’ Nur Koçak’ın hâlâ bir retrospektifinin bile düzenlenmemiş olması kimin suçudur? ‘Tuval’ resmi yapıyor olması mı bunun nedeni? Sanatçının eserlerinden kapsamlı bir seçki fuarda...
#Kitapsanat