Paylaş
Başlı başına bir müze oluşturabilecek 700 eserlik koleksiyonda en eskisi Halil Paşa’nın Paris’teki öğrencilik döneminde yaptığı 1881 tarihli bir ‘Nü’ olmak üzere Türk empresyonistlerine, Türk modern resminin kurucuları olan Zeki Kocamemi ve Ali Çelebi ile yetiştirdikleri öğrencilere, Müstakiller ve D Grubu’na, üniversite reformuyla bağlantılı olarak Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nü yapılandırmak üzere Fransa’dan getirtilen Leopold Levy ve öğrencilerine, sonraki yıllarda kişiliklerini kabul ettiren orta ve genç kuşaklara mensup sanatçılara ve en yenisi 2022 tarihli yapıtları üreten çok genç, özgün ve değerli sanatçılara ait yapıtlar yer alıyor.
Cumhuriyet döneminin önemli kadın ressamlarından Naile Akıncı’nın oğlu olan avukat Cengiz Akıncı ve eşi Lale Akıncı’nın bu önemli koleksiyonları şimdi Türk sanatının belleğini oluşturan müze envanterine eklenerek onu daha da zenginleştirdi.
Özel koleksiyonda olduğu için şimdiye kadar görülmemiş pek çok eser ilk kez sanatseverlerin karşısına çıkma fırsatı bulacak böylece.
Koleksiyon bağışının ilk bölümünden seçili eserlerle hazırlanan ve küratörlüğünü Ali Kayaalp’in, sanat danışmanlığını Ebru Nalan Sülün’ün üstlendiği ‘Artı 700’ sergisi İstanbul Resim ve Heykel Müzesi’nde cuma günü açıldı.
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi (MSGSÜ) Rektörü Prof. Dr. Handan İnci Elçi açılışta yapılan törende Lale ve Cengiz Akıncı’ya bağışları nedeniyle teşekkür etti. Her yıl verilmek üzere düzenlenen Naile Akıncı Sanat Ödülü’nün ilki de Berrin Cirit’e verildi.
Toplam 163 eserin yer aldığı serginin açılışına biraz da bu merakla gelmişti benim gibi pek çok kişi.
Lale ve Cengiz Akıncı çifti ortak bir sevgiyle topladıkları bu önemli koleksiyonu emin ellere teslim etmenin huzurunu ve haklı gururunu yaşıyordu o akşam.
Geçici sergi salonununda dönemlere göre sınıflandırılarak ayrılmış 163 tablo bile sanat tarihimize dair geniş bir hikâye anlatıyor.
KİMLER VAR
‘Artı 700’ sergisinde Halil Paşa, İbrahim Çallı, Sami Yetik, Hüseyin Gezer, Zeki Kocamemi, Ali Avni Çelebi, Hale Asaf, Zühtü Müridoğlu, Léopold Lévy, Nuri İyem, İsmail Hakkı Oygar, Aliye Berger, Avni Arbaş, Zeki Faik İzer, Nurullah Berk, Burhan Uygur, Naile Akıncı, Eşref Üren, Neş’e Erdok, Tiraje Dikmen, Cemal Tollu, Cevat Dereli, Nedim Günsür, Elif Naci, Ercüment Kalmık, Eren Eyüboğlu, Neşet Günal, Şükriye Dikmen, Ferruh Başağa, Utku Varlık, Nil Süer, Ayşegül İzer, Turan Erol gibi Türk sanatının önemli isimlerinin eserleri yer alıyor. Sergi 31 Ekim tarihine kadar görülebilir.
MÜZAYEDELER BAŞLIYOR
ARTAM Antik A.Ş. sezonu 15 - 24 Eylül tarihlerinde gerçekleştireceği ‘Modern ve Çağdaş Tablolar’ başlıklı 386’ncı müzayedesiyle açıyor. Aralarında Erol Akyavaş, Burhan Doğançay, Ömer Uluç, Nejad Melih Devrim, Adnan Çoker, Ferruh Başağa, Cihat Burak, Avni Arbaş, Bedri Rahmi Eyüboğlu, İlhan Koman, Komet, Turan Erol ve Asım İşler gibi Türkiye’nin önde gelen sanatçılarının 400’e yakın eseri müzayedede satışa sunulacak.
EN PAHALISI ‘DİKİŞ DİKKEN BÜYÜKANNE’
Artam, 2022-2023 müzayede sezonuna en yüksek fiyata satılan eserlerin listesini de yayımladı. Buna göre Halil Paşa’nın ‘Dikiş Diken Büyükanne’ adlı tuval üzerine yağlıboya tablosu 5 milyon 400 bin TL’lik satışıyla ilk sırada yer aldı. İbrahim Çallı’nın ‘Nü’ çalışması ise 5 milyon 145 bin TL’lik satış rakamıyla listenin ikinci sırasına girdi.
Ömer Uluç’un görkemli eserlerinden biri olan ‘Ölüdeniz’ 4 milyon 630 bin TL’ye satılarak sezonun en değerli üçüncü yapıtı unvanını elde ederken Erol Akyavaş’ın ‘Sarı Lam Elif’i 3 milyon 600 bin TL’lik satışıyla dördüncü sırada yer aldı. Mehmet Güleryüz’ün ‘Her Şey Kontrolümüz Altında’ isimli tuvali 3 milyon 470 bin liraya satılarak beşinci oldu.
Paylaş