SU ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatta 3,5 milyar doları geçti, geçmekle kalmadı ve 2023 hedefini 2 yıl önce yakaladı. Türkiye’de bu sektörün gerçek bir başarı hikayesi var. Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan’a sordum; “Nasıl oldu da sektör böyle bir performansı yakaladı” diye. Su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatını 10 yılda 2,5 kat artırdıklarını ifade eden Kızıltan, ayrıca 2023 ihracat hedefini de 700 milyon dolar yükselttiklerini söylüyor.
#1Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, Türkiye'nin su ürünleri ihracatının ocak-ekim döneminde 822 milyon dolara ulaştığını bildirdi.
#Türkiye Su Ürünleri Ve Hayvansal Mamuller İhracatçı BirlikleriTarım Orman Bakanlığı ve Su Ürünleri Yetiştiricileri Merkez Birliği iş birliği ile başlatılan "Evde hayat, sofrada balık" kampanyası kapsamında, alabalığın kilogramı 18,90 liradan satılıyor.
#Türkiye Su Ürünleri Ve Hayvansal Mamuller İhracatçı BirlikleriTürkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, Tarım ve Orman Bakanlığı öncülüğünde "Evde Hayat, Sofrada Balık" kampanyası kapsamında zincir marketlerde yarın, 16 ve 17 Nisan'da Karadeniz somonunun, 20-23 Nisan'da da alabalığın maliyetine satılacağını bildirdi.
#SomonTürkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, kanatlı sektöründe son 10 yılda ciddi ihracat artışı yaşandığına dikkati çekerek,"2002 yılında ülkemizden yapılan toplam kanatlı eti ihracatı 12 milyon dolar iken bu rakam 2012 yılında yüzde 4 bin 442 oranında artarak 567 milyon dolara ulaştı" dedi.