Güncelleme Tarihi:
YILLIK 4 milyar dolar ciroya sahip kanatlı sektörü, ihracat atakları ile büyüyor. Son yıllarda özellikle ihracatını Ortadoğu ülkelerine kaydırmaya başlayan sektör, yapılan anlaşmalarla Uzakdoğu ve Balkan ülkelerini de ihracat listesine eklemeye başladı.
İhracatta altın çağ
Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, “2002’de kanatlı eti ihracatı 12 milyon, yumurta ise 2 milyon dolar seviyesinde iken, sektörün gerçekleştirdiği büyük yatırımlar ve tanıtım çalışmaları ile bugün 1 milyar dolar sınırına geldi. Sektör ihracatta altın çağını yaşıyor” dedi. Türk piliç eti ve yumurtasının kalite ve lezzet yönünden yurt dışında oldukça beğenildiğini ifade eden Kızıltan, şöyle devam etti; “Şu an ülkemizden 50 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Amacımız marka bilinirliliğimizi artırırken, AB ülkelerine yapılması planlanan ihracatla global pazarda hak ettiğimiz konuma gelmek. Kanatlı sektörü et ve yumurta olarak 2023 yılındaki 500 milyar dolar ihracat hedefine 3.4 milyar dolarlık katkı sağlamayı amaçlıyor, yatırımlarını ve tanıtım çalışmalarını bu hedef doğrultusunda yürütüyor.”
Kanatlı eti ve yumurta ihracatında yüzde 76 ile ilk sırayı Irak alıyor.