Güncelleme Tarihi:
Kızıltan, yaptığı açıklamada, son 11 yılda ihracatını 70 kat artıran Türk kanatlı sektörünün ocak-eylül dönemindeki ihracatının 741 milyon 806 bin dolar olduğunu belirtti. Sektörün ilk 9 ayda 468 milyon 325 bin dolarlık kanatlı eti, 273 milyon 481 bin dolarlık yumurta ihraç ettiğini ifade eden Kızıltan, yılsonunda 1 milyar dolar barajını aşmayı hedeflediklerini dile getirdi.
Kızıltan, yıllık 4 milyar dolar ciroya sahip, kanatlı sektörünün ihracat atakları ile büyümesini sürdürdüğünü vurguladı.
Türkiye'nin 2002 yılında kanatlı eti ihracatı 12 milyon dolar, yumurta ihracatı ise 2 milyon dolar seviyesinde olduğunu hatırlatan Kızıltan, son 11 yılda yapılan yeni yatırımlar ve tanıtım çalışmalarıyla 1 milyar dolar sınırına yaklaşıldığını kaydetti. İhracatta özellikle Ortadoğu ülkelerine ağırlık verdiklerini belirten Sinan Kızıltan, son dönemde yapılan anlaşmalarla Uzakdoğu ve balkan ülkelerini de ihracat listelerine eklemeye başladıklarını dile getirdi.
2023 hedefi 3,4 milyar dolar
Türk piliç etinin ve yumurtasının kalite ve lezzetinin yurt dışında oldukça beğenildiğine dikkati çeken Kızıltan, 50 ülkeye ihracat yapıldığını vurgulayarak, "Amacımız ihracat yaptığımız ülkelerde marka bilinirliğimizi artırmak ve AB ülkelerine yapılması planlanan ihracat ile de global pazarda hak ettiğimiz konuma gelmek. Kanatlı sektörü et ve yumurta olarak 2023 yılındaki 500 milyar dolar ihracat hedefine 3-4 milyar dolarlık katkı sağlamayı amaçlıyor, yatırımlarını ve tanıtım çalışmalarını bu hedef doğrultusunda yürütüyor" bilgisini verdi.
Kızıltan, Türkiye'nin kanatlı eti ve yumurta ihracatında ilk sırayı Irak'ın aldığını, bu ülkeye ocak-eylül döneminde 244 milyon 149 bin dolarlık yumurta, 326 milyon 80 bin dolarlık da kanatlı eti gönderildiğini ifade etti. Kızıltan, sektörün ihracatında yüzde 76 pay alan Irak'ı, İran, Libya, Azerbaycan, Suriye, İsrail'in takip ettiğini belirtti.
İç tüketim düşük
Türkiye'nin beyaz et ve yumurta tüketiminin düşük olduğuna işaret eden Kızıltan, açıklamasında şöyle dedi:
"Ülkemizde kişi başı tavuk eti tüketimi 19 kilogram iken bu rakam Amerika'da 43, Brezilya'da 42, Çin'de 37 kilogram civarındadır. Türkiye'de kişibaşı yumurta tüketimi yıllık 180-200 tane iken gelişmiş toplumlarda bu sayı 300'ün üzerinde. Kanatlı eti ve yumurta tüketimini özendirici tanıtım çalışmalarına ağırlık verilmeli. Sektör olarak önümüzdeki süreçte iç tüketimi arttırıcı tanıtım çalışmalarına da yoğunlaşacağız."