Güncelleme Tarihi:
GEÇEN yıl ihracatını yüzde 17 artırarak 1 milyar 664 milyon dolara ulaşan, bu yılın ilk çeyreğinde balık fiyatları ve ihracatta yaşanan artış da göz önünde bulundurulduğunda 1 milyar 850 milyon dolarlık hedef koyan su ürünleri sektörü, 2014’te de 2 milyar dolar hedef koydu. Cumhuriyetin 100’ncü yıldönümünde 3.5 milyar dolara imza atmayı planlayan sektör bu rakama ulaşmak için pazar ataklarına Polonya’yı da ekledi. Polonya’da düzenlenen Polfish 2013 Fuarı’na katılan Su Ürünleri Tanıtım Grubu, büyük puan topladı.
Polonya’nın ekonomisinin son yıllarda başarılı bir grafik izlediğini, bu nedenle dünya ekonomisindeki öneminin ve payının arttığını belirten Türkiye Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, bu olumlu gelişmeden daha fazla pay almak istediklerini söyledi.
Polfish Fuarı ve bununla eşzamanlı düzenlenen fuarlara 20 ülkeden 186 katılımcı ve 4 binin üzerinde ziyaretçinin geldiğini anlatan Kızıltan, “Polfish 12. kez düzenleniyor. Su Ürünleri Tanıtım Grubu olarak ilk defa katılıyoruz. Alabalığa yoğun talep var. Polonya’ya 2013 yılının ilk dört aylık döneminde yaptığımız balık ihracatı yüzde 36’lık artışla 2 milyon 643 bin dolardan, 3 milyon 590 bin dolara ulaştı” dedi.
Krizden etkilenmedi
Polonya’nın 2008-2009 küresel mali krizi boyunca pozitif büyüme gösteren yegane AB üyesi olduğuna dikkati çeken Kızıltan, “2002 yılında AB üyesi olmasına rağmen hızla gelişen bir ülke. Üstelik turizm açısından çok gelişmiş. Yılda 11 milyonun üzerinde turist Polonya’yı ziyaret ediyor. Almanya’ya da çok yakın bir ülke. Polonya, 320 milyar dolar civarındaki perakende piyasası ile AB’ye yeni katılan 10 ülke arasında en büyük pazara sahip. Perakende piyasası düzenli olarak büyümekte, buna bağlı olarak talep artıyor. Ekonomisinin AB’deki birçok ülkeden çok daha fazla geliştiğini gözlemledik. Polonya, Türk su ürünleri sektörü açısından önümüzdeki yıllarda önemli bir Pazar konumuna gelecek” dedi.