Son yıllarda ünlü yıldızların üzerinde ve hatta kimi zaman kırmızı halıda bile gördüğümüz ‘couture’ dokunuşlara sahip birçok mayo ve bikini markası, Türk tasarımcılara ait. Plaj modasının artık önemli birer oyuncusu olarak karşımıza çıkan bu başarılı markalar, 2016 yazında da yükselişini sürdürüyor. Hello dergisinden Gökçe Ateş hazırladı
#TÜRK MAYO MARKALARISentetik elyaftan üretilen mayo kumaşı, özünde pet şişeyle aynı malzemeden yapılıyor. Plaj giyimine yatırım yapan firmalar son dönemde pet şişeleri üretim hattına dahil etti. 2019’da pet şişelerden üretilen geri dönüştürülebilir polyester elyaf kullanımına başlayan Kom’da bu ürünler ihracatın yüzde 20’sini oluşturuyor. 2021’de balık ağları ve pet şişelerden hazırlanan koleksiyonun geliri ise doğayı iyileştiren projelere aktarıldı.
#Pet ŞişeBugün Almanya’dan Kenya’ya kadar birçok ülkede Türk hazır giyim markalarını görmek mümkün. Bu markalardan biri de Granz Tekstil... 2014 yılında kendi işini kurma hayalini gerçekleştiren Hüseyin Yolcu, tarafından faaliyete geçen marka 20’den fazla ülkeye atkı, bere ve mayo satışı gerçekleştirdi. Bu ülkelerde kendi mağazalaşma çalışmaları da yapan marka 2019 yılında 35 milyon lira ciro hedefliyor...
#KOBİVakko’nun yeni tasarımcısı İspanyol asıllı Cristina Ortiz müthiş bir kadın. Bir düşünün; Prada, Lanvin, Brioni ve Ferregamo gibi markalarda baş tasarımcı olarak çalışmış. Salvatore Ferragamo’nun çanta ve ayakkabı markası olarak kalmayıp, hazır giyim konusunda devleşmesi onun başarısı.
İpekyol Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, iki yıl önce 50 bin dolara ortak olduğu Trendyol’dan bir hafta içinde 12 milyon dolar alıp çıkacağını açıkladı. Ayaydın, bu yıl içinde ayakkabı sektörüne gireceklerini belirterek, “Konfeksiyondaki iddiamızı burada da sürdüreceğiz” dedi.
Yünsa tüm dünyaya “Nasıl olur da bir Türk firması İtalyan ve İngilizler’den daha iyi kumaş üretir” dedirten bir marka. Başarısının ardında 37 yıllık bir çalışma ve sabır gizli. Şu anda dünyanın beşinci, Avrupa’nın en büyük kumaş üreticisi oldularsa; Armani’den Calvin Klein’a, Hugo Boss’dan Zara’ya, tüm dünya devlerine kumaş satıyorlarsa bu tesadüf değil.
Dünyaca ünlü top model Naomi’nin pozuyla Türkiye’de mayokiniyi sevdiren Sunset, şimdi Arap kadınlarına bikini ve tankini giydiriyor. Dubai, Suudi Arabistan gibi ülkelerin ardından İran’a da girmeyi başardıklarını açıklayan Sunset’in yöneticisi Ayşegül Güneş, sanıldığı gibi haşema değil bu ülkelerde daha çok tankini (altı bikini, üstü tişörte benzeyen model) sattıklarını açıkladı.
Denim kumaşının moda tarihinin en önemli icatlarından biri olduğu yadsınamaz bir gerçek. İşçi pantolonuydu, kovboylar sayesinde popüler olmuştu, tasarıma yatkın ve dayanıklıydı. Modanın bütün döngülerine karşı direndi. Çok yaşlı olmasına rağmen denim demek hep gençlik demekti. Bu büyük avantaj yüzünden Gucci, Dior, Chanel gibi lüks markaları bile ondan vazgeçemedi.
Boyner Holding’in Türkiye’de temsil ettiği Divarese’nin eski genel Müdürü Sinan Emül, daha hızlı hareket etmek için Boyner’den ayrılıp Divare’yi Rusya, Ukrayna, Yunanistan gibi 10 ülkede yaymaya atılırken, İtalyan Bagatt’ın mağazalarını açarak Türkiye’de Divarese’ye rakip olacak. Emül iki ortağıyla çantacı Tosca Blu’yu da Türkiye ve çevre ülkelere taşıyacak.
Sunset’in 2006 mayolarını hazırlayan Hakan Yıldırım, Türk kadınını ikna eden tasarımlarıyla markanın satışlarını yüzde 50 artırdı. Türk kadınına pek tercih etmediği sarı ve mor mayoları da aldıran koleksiyonlar sayesinde Sunset, yıl sonuna kadar daha büyük artış bekliyor. Koleksiyondan 20 modeli Armani de istedi.