Sibel ARNA
Oluşturulma Tarihi: Ocak 29, 2005 00:28
Almanya’da bir tekstil fabrikasında işçilik yaptıktan sonra Türkiye’ye dönen, fason mayo üretimine başlayan Yaylım çifti, bugünün genç ve modern bir markası için ilk temeli attı. Oğulları Ümit Yaylım, şimdi bu hedefi gerçekleştiriyor.
Beş yıl önce bir tasarımcıyla çalışmaya başlayan Too Hot, bu sene logosunu yeniledi, Maldivler’de Güzide Duran’la katalog çekimi yaptı, satış ağını genişletti, mağaza açmaya hazırlanıyor. Too Hot’ın tasarımcısı Fulya Öner Genç, geçen yıl Brezilya Sao Paulo’da düzenlenen mayo defilelerinden etkilendi. 2005 yazı için düşük belli bikiniler, oyuk kenarlı mayolar tasarladı.
Bakmayın adını yeni duyduğumuza, aslında Too Hot’ın temelleri 1987’de atıldı. Ümit Yaylım’ın annesi Sabriye ve babası Ali Rıza Yaylım, Almanya’da bir tekstil fabrikasında işçi olarak çalışırken Türkiye’ye döndü. Bildikleri işi yapmaya yani bir konfeksiyon atölyesi açmaya niyetlendiler.
Kazak, gömlek, etek atölyesi değil mayo atölyesi kurdular. Çünkü o yıllarda mayo üreten firmalar yok denecek kadar azdı. Beyoğlu’nda iki üç makineyle işe başladılar. Üç beş yıl içinde talep çoğaldı. Beyoğlu dar gelmeye başlayınca Merter’de altı katlı büyük bir yere taşındılar. İlk markaları Ruby 1993’te doğdu. Belki ilk girişim olduğundan belki de markanın arkasında bir tasarımcı olmadığından Ruby başarısız oldu.
‘İşte o zaman tasarımcı olmadan bu işin yapılamayacağını anladık’ diyor Ümit Yaylım. Bundan ders alarak 2000 yılında tasarımcı Fulya Öner Genç ile çalışmaya başladılar.
DIESEL’İ ÖRNEK ALIYORLAR
Beş yıldır piyasada olmasına rağmen ilk defa bu yıl marka gibi davranmaya başlayan Too Hot bu yıl logosunu da yeniledi. Yeni logoda kadın sembolünün üzerinden alevler çıkıyor. Türkçesi ‘Çok sıcak’ anlamına gelen markanın sembolü sıcağı, kadını, güneşi ve yazı simgeliyor. Ümit Yaylım ‘Gelecekte bu işareti gören herkesin aklına Too Hot gelecek. Aynen Diesel’in D’sinde olduğu gibi’ diyor.
Zaten markalaşmaya çalışırken Diesel’i örnek almışlar: ‘Onlar herkesin yaptığı pamuklu tişörtü 80 milyona satıyorlar. Çünkü Diesel markasının etrafında bir aura yarattılar. Too Hot da böyle bir marka olacak. Öncelikle 18-25 yaş arasındaki gençleri hedefliyoruz. Müşteri kitlemizin yüzde yetmişini onlar oluşturacak.’
Too Hot, Boyner, YKM gibi çok katlı mağazalarda satılıyor. Hatta geçen yıl Boyner’de en çok satan mayo markası Too Hot’mış. Akdeniz ve Ege sahillerindeki küçük mayo dükkanlarında da varlar. Mağazacılık konusunda Ümit Yaylım oldukça global düşünüyor:
‘Too Hot mağazaları dünya ile aynı anda Türkiye’de de açılacak. 2006 yazında hem Barcelona’da hem Nişantaşı’nda mağaza açmayı planlıyoruz. Şu anda Dubai, İsrail gibi ülkelerde satıyoruz. 2006’da daha da yayılacağız.’
MAYO BAĞCIKLARI BU YIL ÇOK UZUN
Too Hot’ın tasarımcısı Fulya Öner Genç, İngiltere’de Leicester Kolej’de moda tasarımı okumuş. 10 yıldır mayo sektöründe çalışıyor. Dinamik bir tarzı var. Rengarenk tasarımlar yapıyor. Kendini şu sözlerle anlatıyor: ‘Too Hot hiçbir zaman birilerinin taklidi olmadı. Her zaman farklı olmaya çalıştım. Moda olanı iki yıl öncesinden gözlemliyoruz. Her zevke hitap etmeye çalışıyoruz. 34 beden kadın da 50 beden kadın da bizden alışveriş yapıyor.’
Tasarımda neden etkilendiğini de şöyle anlatıyor: ‘Çiçek desenlerini çok seviyorum. Popüler sanattan besleniyorum. Mesela Marilyn Monroe baskılı mayolar tasarladım. Belki gelecekte Türk starlarını da mayolara baskı yaparım. Tarkan ya da Sezen Aksu baskılı bir mayo güzel olmaz mı? ’
Fulya Hanım, 2005 Too Hot koleksiyonunu hazırlarken İspanya Sao Paulo’da izlediği mayo defilelerinden çok etkilenmiş. ‘Malum Brezilyalı kadınların popoları çok güzel. Onlar düşük belli bikinileri, kenarları oyuk mayoları çok iyi taşıyorlar. Sao Paulo’daki defileleri izledikten sonra Türkiye’ye döndüğümde düşük belli, oyuk kenarlı mayolar tasarladım. Bol bol bağcık kullandım. Mayo bağcıkları hiç bu kadar uzun olmamıştı. Ama böyle hisseden tek tasarımcı ben değilim. Avrupa’daki birçok markanın tasarımcısı benim gibi hissetmiş.’
i-Pod için cepli mayo yaptılar
Too Hot, gençlere yönelik bir marka olduğundan kendi imajına uygun ürünlerle işbirliği de yaptı. Apple i-Pod bunlardan biri. Tasarımcı Fulya Öner Genç dijital müzikçalar i-Pod için 8 parçalık mini bir koleksiyon hazırladı. i-Pod’ları içine alacak özel cepleri olan mayoların renkleri de i-Pod’larla uyumlu.
MARILYN MONROE BASKILI MAYOLAR DA VAR DÖVME GİBİ VÜCUDU SARAN DESENLER DE
Pop Culture (Pop Kültürü) Bu tema 1950’lerin Pop-Art akımını yansıtıyor. Koleksiyonun en genç grubu bu. Mayoların üstünde Marilyn Monroe baskıları var. Terlik, çanta ve konserve kutusu desenleri sık sık göze çarpıyor. Andy Warhol tutkunları bu mayolardan alarak onu anabilir.
Illusion (İllüzyon) Göz yorucu grafik tasarımlar desen olarak kullanılmış. Fulya Öner Genç bu temadaki bazı tasarımlarda Emillio Pucci’den esinlendiğini söylüyor. Mavi-kahve ve siyah-beyaz kombinasyonları iddialı.
Portofino Tropikal çiçek desenleriyle hazırlanan bu grupta her renk ve her ton var.
Hollywood İsminden de anlaşılacağı gibi bu koleksiyon
film yıldızlarının pırıltılı hayatından etkilenmiş. Lame ve dore ışıltılar, metal zincir kemerler kullanılmış.
Color Therapy (Renk terapisi) Düz renklerden hoşlananlar için hazırlanan bu koleksiyonda aksesuvarlara ağırlık verilmiş.
Body Art (Vücut Sanatı) Dövme gibi vücudu saran tasarımlar bu temanın en baskın unsuru. Kızılderili aksesuvarları, tarçın renkleri, sarı-kahve kombinasyonları kullanılmış.
Beach Couture Koyu renkler, feminen tasarımlarla birleşmiş. Bedenler 40 bedenden başlıyor, 50’bedene kadar gidiyor.