Yeni Türk mayosunda Brezilya poposu

Güncelleme Tarihi:

Yeni Türk mayosunda Brezilya poposu
OluÅŸturulma Tarihi: Ocak 29, 2005 00:00

Almanya’da bir tekstil fabrikasında işçilik yaptıktan sonra Türkiye’ye dönen, fason mayo üretimine baÅŸlayan Yaylım çifti, bugünün genç ve modern bir markası için ilk temeli attı. OÄŸulları Ãœmit Yaylım, ÅŸimdi bu hedefi gerçekleÅŸtiriyor.BeÅŸ yıl önce bir tasarımcıyla çalışmaya baÅŸlayan Too Hot, bu sene logosunu yeniledi, Maldivler’de Güzide Duran’la katalog çekimi yaptı, satış ağını geniÅŸletti, maÄŸaza açmaya hazırlanıyor. Too Hot’ın tasarımcısı Fulya Öner Genç, geçen yıl Brezilya Sao Paulo’da düzenlenen mayo defilelerinden etkilendi. 2005 yazı için düşük belli bikiniler, oyuk kenarlı mayolar tasarladı.Bakmayın adını yeni duyduÄŸumuza, aslında Too Hot’ın temelleri 1987’de atıldı. Ãœmit Yaylım’ın annesi Sabriye ve babası Ali Rıza Yaylım, Almanya’da bir tekstil fabrikasında işçi olarak çalışırken Türkiye’ye döndü. Bildikleri iÅŸi yapmaya yani bir konfeksiyon atölyesi açmaya niyetlendiler. Kazak, gömlek, etek atölyesi deÄŸil mayo atölyesi kurdular. Çünkü o yıllarda mayo üreten firmalar yok denecek kadar azdı. BeyoÄŸlu’nda iki üç makineyle iÅŸe baÅŸladılar. Üç beÅŸ yıl içinde talep çoÄŸaldı. BeyoÄŸlu dar gelmeye baÅŸlayınca Merter’de altı katlı büyük bir yere taşındılar. Ä°lk markaları Ruby 1993’te doÄŸdu. Belki ilk giriÅŸim olduÄŸundan belki de markanın arkasında bir tasarımcı olmadığından Ruby baÅŸarısız oldu. ‘İşte o zaman tasarımcı olmadan bu iÅŸin yapılamayacağını anladık’ diyor Ãœmit Yaylım. Bundan ders alarak 2000 yılında tasarımcı Fulya Öner Genç ile çalışmaya baÅŸladılar. DIESEL’İ ÖRNEK ALIYORLARBeÅŸ yıldır piyasada olmasına raÄŸmen ilk defa bu yıl marka gibi davranmaya baÅŸlayan Too Hot bu yıl logosunu da yeniledi. Yeni logoda kadın sembolünün üzerinden alevler çıkıyor. Türkçesi ‘Çok sıcak’ anlamına gelen markanın sembolü sıcağı, kadını, güneÅŸi ve yazı simgeliyor. Ãœmit Yaylım ‘Gelecekte bu iÅŸareti gören herkesin aklına Too Hot gelecek. Aynen Diesel’in D’sinde olduÄŸu gibi’ diyor. Zaten markalaÅŸmaya çalışırken Diesel’i örnek almışlar: ‘Onlar herkesin yaptığı pamuklu tişörtü 80 milyona satıyorlar. Çünkü Diesel markasının etrafında bir aura yarattılar. Too Hot da böyle bir marka olacak. Öncelikle 18-25 yaÅŸ arasındaki gençleri hedefliyoruz. Müşteri kitlemizin yüzde yetmiÅŸini onlar oluÅŸturacak.’ Too Hot, Boyner, YKM gibi çok katlı maÄŸazalarda satılıyor. Hatta geçen yıl Boyner’de en çok satan mayo markası Too Hot’mış. Akdeniz ve Ege sahillerindeki küçük mayo dükkanlarında da varlar. MaÄŸazacılık konusunda Ãœmit Yaylım oldukça global düşünüyor: ‘Too Hot maÄŸazaları dünya ile aynı anda Türkiye’de de açılacak. 2006 yazında hem Barcelona’da hem NiÅŸantaşı’nda maÄŸaza açmayı planlıyoruz. Åžu anda Dubai, Ä°srail gibi ülkelerde satıyoruz. 2006’da daha da yayılacağız.’MAYO BAÄžCIKLARI BU YIL ÇOK UZUNToo Hot’ın tasarımcısı Fulya Öner Genç, Ä°ngiltere’de Leicester Kolej’de moda tasarımı okumuÅŸ. 10 yıldır mayo sektöründe çalışıyor. Dinamik bir tarzı var. Rengarenk tasarımlar yapıyor. Kendini ÅŸu sözlerle anlatıyor: ‘Too Hot hiçbir zaman birilerinin taklidi olmadı. Her zaman farklı olmaya çalıştım. Moda olanı iki yıl öncesinden gözlemliyoruz. Her zevke hitap etmeye çalışıyoruz. 34 beden kadın da 50 beden kadın da bizden alışveriÅŸ yapıyor.’ Tasarımda neden etkilendiÄŸini de şöyle anlatıyor: ‘Çiçek desenlerini çok seviyorum. Popüler sanattan besleniyorum. Mesela Marilyn Monroe baskılı mayolar tasarladım. Belki gelecekte Türk starlarını da mayolara baskı yaparım. Tarkan ya da Sezen Aksu baskılı bir mayo güzel olmaz mı? ’Fulya Hanım, 2005 Too Hot koleksiyonunu hazırlarken Ä°spanya Sao Paulo’da izlediÄŸi mayo defilelerinden çok etkilenmiÅŸ. ‘Malum Brezilyalı kadınların popoları çok güzel. Onlar düşük belli bikinileri, kenarları oyuk mayoları çok iyi taşıyorlar. Sao Paulo’daki defileleri izledikten sonra Türkiye’ye döndüğümde düşük belli, oyuk kenarlı mayolar tasarladım. Bol bol baÄŸcık kullandım. Mayo baÄŸcıkları hiç bu kadar uzun olmamıştı. Ama böyle hisseden tek tasarımcı ben deÄŸilim. Avrupa’daki birçok markanın tasarımcısı benim gibi hissetmiÅŸ.’ i-Pod için cepli mayo yaptılarToo Hot, gençlere yönelik bir marka olduÄŸundan kendi imajına uygun ürünlerle iÅŸbirliÄŸi de yaptı. Apple i-Pod bunlardan biri. Tasarımcı Fulya Öner Genç dijital müzikçalar i-Pod için 8 parçalık mini bir koleksiyon hazırladı. i-Pod’ları içine alacak özel cepleri olan mayoların renkleri de i-Pod’larla uyumlu. MARILYN MONROE BASKILI MAYOLAR DA VAR DÖVME GÄ°BÄ° VÃœCUDU SARAN DESENLER DEPop Culture (Pop Kültürü) Bu tema 1950’lerin Pop-Art akımını yansıtıyor. Koleksiyonun en genç grubu bu. Mayoların üstünde Marilyn Monroe baskıları var. Terlik, çanta ve konserve kutusu desenleri sık sık göze çarpıyor. Andy Warhol tutkunları bu mayolardan alarak onu anabilir. Illusion (Ä°llüzyon) Göz yorucu grafik tasarımlar desen olarak kullanılmış. Fulya Öner Genç bu temadaki bazı tasarımlarda Emillio Pucci’den esinlendiÄŸini söylüyor. Mavi-kahve ve siyah-beyaz kombinasyonları iddialı. Portofino Tropikal çiçek desenleriyle hazırlanan bu grupta her renk ve her ton var. Hollywood Ä°sminden de anlaşılacağı gibi bu koleksiyon film yıldızlarının pırıltılı hayatından etkilenmiÅŸ. Lame ve dore ışıltılar, metal zincir kemerler kullanılmış.Color Therapy (Renk terapisi) Düz renklerden hoÅŸlananlar için hazırlanan bu koleksiyonda aksesuvarlara ağırlık verilmiÅŸ. Body Art (Vücut Sanatı) Dövme gibi vücudu saran tasarımlar bu temanın en baskın unsuru. Kızılderili aksesuvarları, tarçın renkleri, sarı-kahve kombinasyonları kullanılmış.Beach Couture Koyu renkler, feminen tasarımlarla birleÅŸmiÅŸ. Bedenler 40 bedenden baÅŸlıyor, 50’bedene kadar gidiyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!