Divarese’nin eski genel müdürü ayakkabıda Boyner’e rakip oluyor

Güncelleme Tarihi:

Divarese’nin eski genel müdürü ayakkabıda Boyner’e rakip oluyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 24, 2007 00:00

Boyner Holding’in Türkiye’de temsil ettiği Divarese’nin eski genel Müdürü Sinan Emül, daha hızlı hareket etmek için Boyner’den ayrılıp Divare’yi Rusya, Ukrayna, Yunanistan gibi 10 ülkede yaymaya atılırken, İtalyan Bagatt’ın mağazalarını açarak Türkiye’de Divarese’ye rakip olacak. Emül iki ortağıyla çantacı Tosca Blu’yu da Türkiye ve çevre ülkelere taşıyacak.

TÜRKİYE’de 20 yıldır Boyner Holding’in temsil ettiği ünlü İtalyan ayakkabı markası Divarese’nin eski genel Müdürü Sinan Emül, tez canlı ve hiperaktif olduğum için Boyner’den ayrılıp, iki ortağıyla birlikte BSO Group’u kurdu. Rusya, Ukrayna, Yunanistan, İran, Irak, Macaristan, Makedonya gibi 10 ülkede Divrese mağazaları açmaya hazırlanan Emül, Türkiye’de ise Bagatt mağazaları açarak Divarese’ye rakip olacak. BSO Group Yönetim Kurulu Üyesi Sinan Emül, Boyner’in Türkiye ve Türki cumhuriyetlerde Divarese’yi temsil ettiğini belirterek, "Biz de bunun dışında kalan ülkeleri aldık. 2003-2006 yılları arasında Boyner’de çalıştım. Boyner’de iken ilişkilerimiz iyiydi. Tanımadıkları bir Rus ile bu işe girmektense, ayakkabıyı ve şirketi tanıyan bir Türk ile o pazara girmeyi tercih ettiler" dedi.

JAPONYA’YI BİZİMLE İSTİYORLAR: 1899 yılında kurulan Divarese’nin İtalya’da 54 İsviçre’de 35, Türkiye’de 30 olmak üzere sadece 3 ülkede mağazaları bulunuyor. BSO Group Rusya ve Ukrayna’da 10 yılda 40 mağaza açmayı hedeflerken, Bulgaristan pazarını 2 mağaza açarak tanıyacak ve ardından planlama yapacak. Sinan Emül İran ve Irak’ın henüz net olmadığını, önceliği Rusya’ya verdiklerini vurgulayarak "Rusya çok büyük bir coğrafya. Alım gücü çok yüksek. 10 yıllık planları aşabileceğimizi düşünüyoruz" dedi. Markanın Türkiye faaliyetlerine talip olmayacaklarını anlatan Emül, "20 yıldır Türkiye’de Boyner’le birlikte varlar. Boyner’in bırakacağını sanmıyorum. Eğer bırakırlarsa seve seve talip oluruz. İtalyanlar ile ortak Japonya pazarını istiyoruz. İtalyanlar Japonya pazarına karşı çok istekliler. Bunu da bizimle gerçekleştirmekte kararılılar" diye konuştu.

BAGATT, DIVARESE İLE YARIŞACAK: Türkiye’de Divarese ile faaliyet gösteremeyecekleri için Bagatt markasını getirmeye karar verdiklerini anlatan Emül, şunları söyledi: "Bagatt, Divaresse’den sonra en eski ayakkabı markalarından, 1902’de kurulmuş. Hemen hemen bütün Avrupa’ya yayılmışlar. İtalya, Almanya, Bulgaristan, Romanya, Rusya, Fransa, Belçika, İsviçre gibi pek çok ülkede toplam 240 mağazası var. Divarese’ye kıyasla İtalya’da daha popüler bir marka. Dünyada da daha yaygın. Rusya’da bu işleri yaparken Türkiye’de de Bagatt ile faaliyette bulunalım istedik. Rusya’da Divarese ile faaliyet gösterirken, Bagatt ile Türkiye’de Divarase’ye rakip oluyoruz."

30 MAĞAZALIK DEV PLAN: Türkiye pazarıyla bir süreder ilgilenen Bagatt ile BSO Group 6 ay kadar önce anlaşmış. Bagatt için BSO İstanbul’da en az 10, İzmir ve Ankara’da 5’er, Bursa’da 4 tane mağaza açmayı planlıyor. Emül, 5 yılda 20, yakın zamanda da 30 mağaza açmış olacaklarını belirterek, "Bu marka için franchise modeline de sıcak bakıyoruz. KKTC ve Türki cumhuriyetlerle de ilgili planlarımız var. Bagatt ortanın üstüne hitap edecek" dedi. BSO Group 2010’a kadar 40 milyon dolar ciro hedefliyor.

İtalya güzeli Rafealla’nın markası Tosca Blu geliyor

GUCCI, Armani, Prada, Versace, Guess gibi markalara yılda 6 milyon kemer üreten şirketin başındaki Giacomo Ronsoni’nin, eski İtalya güzeli eşi Rafealla ile birlikte kendi markaları Tosca Blu’yu kısa süre önce yarattığını, markaya kızlarının adını verdiklerini belirten Sinan Emül, genç markanın çok popüler olduğunu kaydetti. Emül şu bilgileri aktardı: "Çanta ve aksesuar markası, az miktarda ayakkabı tektil, deri giyim, saat, gözlük, cüzdan, anahtarlık, mayo, pareo da var. Genç bir marka ve İtalya’daki algısı çok iyi durumda. Boyner’de çalışırken 3 yıl önce ürünlerini Dirvarese mağazalarında satmak için istedik, vermediler. Mağaza açma şartı getirdiler. Cem Boyner’e önerdim. Perakendedeki diğer yatırım ve atılamları yüzünden sıcak bakmadılar. Fazla bölünmek istemediler. Bu markayı Demsa ve Unitim de istedi ama bağlantılarım sayesinde bizde karar kıldılar." Tosca Blu’nun İtlaya’da 20 mağazası var. İngiltere, Fransa, ABD, Dubai, Rusya, Ukrayna, Bulgaristan, Yunanistan, İspanya’da da mağazaları bulunuyor. Emül, Türkiye’de 20 mağaza hedefleri olduğunu açıklayarak, Türkiye’nin yanı sıra markanın Türki cumhuriyetler ve KKTC haklarını aldıklarını, Rusya’da bulunan markayla ileride işbirliğine gidebileceklerini de kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!