Dünya makarna üretiminde lider ülkelerden Türkiye’de ‘durum’ krizi yaşanıyor. Bazı üreticilerin maliyet avantajı sağlamak için üretimde ‘durum buğdayı’ yerine ‘ekmeklik buğday’ kullandığı belirtildi. Söz konusu şirketlerin, bundan yüzde 15 ila 20 arasında fiyat avantajı sağladığını söyleyen sektör temsilcileri; yaşanan bu durumun kaliteyi düşürdüğünü, tüketicileri yanılttığını ve haksız rekabetin yaşanmasına yol açtığını savunuyor.
#MakarnaTürkiye Makarna Sanayicileri Derneği (TMSD) Yönetim Kurulu Başkanı Abdülkadir Külahçıoğlu, "TMSD olarak Avrupa Birliği'ne (AB) ihracatımızdaki kotanın kaldırılması yönünde kapsamlı bir çalışmamız vardı. Koronavirüs dolayısıyla bunu tekrar AB müzakere masasına getirmeyi planlıyoruz." dedi.
#Türkiye Makarna Sanayicileri DerneğiTarım Kredi Genel Müdürü Fahrettin Poyraz: "Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği ile imzaladığımız protokolle kuruluş üyesi firmaların ham madde ihtiyacının kooperatif ortaklarımızca 2019 yılı ekim ayından itibaren sözleşmeli üretim modeliyle karşılanması amaçlanmaktadır.Söz konusu protokolle makarnalık buğdayın ithal edilmesinin önüne geçilmesi hedefleniyor." açıklamalarında bulundu.Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Abdülkadir Külahçıoğlu: "Özellikle dış pazarlarımızın korunması açısından sektörümüzün ihtiyaç duyduğu miktar ve kalitede buğdayın iç piyasadan karşılanması büyük önem arz etmektedir." ifadelerinde bulundu.
#TMSDTürkiye Makarna Sanayicileri Derneği (TMSD) Yönetim Kurulu Başkanı Abdülkadir Külahçıoğlu, Türkiye'nin 154 ülkeye makarna ihraç ettiğini belirterek, "Makarna ihracatımız, 2016 yılında 831 bin ton iken, geçen sene 1 milyon 55 bin tona yükseldi. Bu yılı ise 1 milyon 200 bin tonla tamamlamayı öngörüyoruz." dedi.
#MakarnaRusya'nın başkenti Moskova'da yapılacak ve çok sayıda ülkeden makarna sektör temsilcilerinin bir araya geleceği "25 Ekim Dünya Makarna Günü Kongresi"nde, dünya nüfusu ve kültürleri açısından makarnanın besin değeri, ekonomik yönden ulaşılabilirliği, tüketim ve üretim miktarları ele alınacak.
#MakarnaTürkiye Makarna Sanayicileri Derneği (TMSD) Başkanı Abdülkadir Külahçıoğlu, turizmdeki yavaşlamanın makarna satışlarını azalttığını belirterek, "Turizmdeki olumsuzluklar nedeniyle otellere yaptığımız satışta yüzde 60 gerileme yaşandı. Yani otellere verdiğimiz üründe 36 bin tonluk kayıp var"dedi.
#Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği- TMSD Başkanı Külahçıoğlu:- "Çin ve Hindistan gibi büyük nüfusa sahip ülkeleri, hedef ülkeler kapsamına aldık. Üretimde düşük paya sahip olan bu ülkeler, tüketimde yüksek bir potansiyeli barındırmakta. Bu yüzden de ihracat açısından gelecek vadeden pazarlar olarak değerlendirilmektedir"
Yıllık 10 milyon ton olan dünya makarna üretiminde yüzde 4.3’lük bir pay alarak en büyük 5’inci üretici konumunda bulunan Türkiye’de yıllık kişi başı tüketim 5.6 kilogram ile oldukça düşük bir seviyede bulunuyor. Un ve unlu mamülleri tüketiminin çok yüksek olduğu Türkiye’de, kişi başı tüketimin İtalya’dakinin yarısından da az olması dikkat çekici bulunuyor.
Makarna tüketim alışkanlıkları araştırmasının sonuçlarını açıklayan TMSD Başkanı Serdar Sarıgül, ‘Türk tüketicisi hala makarnanın undan yapıldığını sanıyor ve makarnanın şişmanlattığına inanıyor’ dedi. Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği (TMSD) Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Sarıgül, Türk tüketicisinin makarnayı tanımadığını ve makarnadan ‘şişmanlatır’ gerekçesiyle korktuğunu söyledi.
Ekonomik kriz, imalattan sanayiye, tarımdan inşaata tüm mal ve hizmet üreten sektörler yanında makarna sektörünü de etkiledi. Tahıl ürünleri içerisinde çok eskiden beri bilinen ve dünyada yaygın olarak tüketilen gıda ürünlerinden biri olan makarnanın satışı da Türkiye'de krizle birlikte azaldı.