Oluşturulma Tarihi: Aralık 23, 2004 00:00
Dünya makarna üretiminde 5'nci sırada olmasına karşın, dünya lideri İtalya'nın 5'te biri kadar makarna tüketen Türkiye'de, bu gıda maddesinin tüketimini artırmak amacıyla etkin tanıtım çalışması yapılacağı bildirildi.Türkiye Makarna Sanayicileri Derneği (TMSD) Başkanı Serdar Sarıgül, İtalya'nın 3 milyon 100 bin 843 ton ve yüzde 32 pay ile dünyanın en büyük makarna üreticisi olduğunu söyledi. İtalya'yı yüzde 12 ile ABD, yüzde 11 ile Brezilya, yüzde 6 ile Rusya'nın izlediğini, Türkiye'nin ise 438 bin tonluk üretimle dünya sıralamasında beşinci durumda olduğunu belirten Sarıgül, yıllık 10 milyon ton olan dünya makarna üretiminde Türkiye'nin yüzde 4.3'lük paya sahip olduğunu kaydetti. Sarıgül, kişi başına tüketimde 28 kilogram ile İtalya'nın ilk sırada yer aldığını, bu ülkeyi 13 kilogram ile Venezüella ve 11.7 kilogram ile Tunus'un izlediğini, Türkiye'de ise tüketimin İtalya'nın 5'te biri kadar (5.4 kilogram) olduğunu bildirdi. Makarna tüketimini kişi başına 8 kilograma çıkarmayı hedeflediklerini belirten Sarıgül, şunları söyledi: “Günlük karbonhidrat ihtiyacını ekmekten karşılayan Türk halkı, makarnayı gerek bulgur ve gerekse pirinç pilavında olduğu gibi ana
yemek kabul etmemektedir. Ancak son yıllarda hızlı nüfus artışı, makarnanın ekonomik olması, pazarlama ve ulaşım olanaklarının artması, hızlı kentleşme sonucu çalışan kadınların hazır gıdaları tercih etmelerinin makarna tüketimini artırmasını bekliyoruz.” Sarıgül, Türkiye'nin makarna tüketimini artırarak diğer ülkelerdeki tüketim miktarına ulaşması için çalışma başlattıklarını bildirerek, şunları kaydetti: “Makarna, her açıdan gerçek anlamda bir dost. Çünkü; çok lezzetli, bol çeşitli, pratik ve ekonomik olmasının yanı sıra sağlıklı ve dengeli beslenmenin de vazgeçilmez bir ürünü. Sağlıklı bir besin olan ve şişmanlatmayan makarnanın, aynı zamanda gururla sunulan ve zevkle yenen bir ana yemek olarak algılanmasını hedefliyoruz. Derneğimiz, tüketimi artırma yolunda koyduğu hedefler doğrultusunda önümüzdeki günlerde etkin bir tanıtım çalışmasına girecek. Bu konuda makarnanın besin değerleri vurgulanarak, özellikle tüketimi cazip kılacak sos kültürünün gelişmesini sağlayacağız. Ayrıca, makarnanın değişik pişirme metotlarını anlatıp, börekten salataya, ana yemekten garnitüre kadar çeşitlerini tanıtarak, sofralarda daha çok yer almasını sağlayacağız. En büyük destekçimiz, medya organları olacak. Seminerler, panellerle halkı bilgilendirerek, farklı damak tatları geliştireceğiz.”
button