Güncelleme Tarihi:
KülahçıoÄŸlu, Türkiye'nin makarna pazarındaki yerine iliÅŸkin deÄŸerlendirmelerde bulundu. BuÄŸdayın ana üretim merkezinin Mezopotamya olduÄŸunu ifade eden KülahçıoÄŸlu, Türkiye'deki tarımsal alanların yüzde 49'unun buÄŸday ekim alanı olduÄŸunu ve kiÅŸi başına yıllık tüketimin 214 kilogramı bulduÄŸunu söyledi.   Â
KülahçıoÄŸlu, Türkiye'nin, buÄŸdaydan imal edilen un, makarna ve bulgur sektörlerinde oldukça iyi durumda olduÄŸuna iÅŸaret ederek, "Türkiye, un ve bulgur üretiminde ve ihracatında dünya birincisi. Makarna üretiminde ise dünya üçüncüsü iken ihracatında korumalı pazar nedeniyle dünya ikincisiyiz. Korumalı pazarları çıkardığımızda, aslında dünyada 1. sıradayız. Ayrıca makarnalık buÄŸday üretiminde de dünya 4'üncüsüyüz." diye konuÅŸtu.   Â
"DÃœNYANIN EN BÃœYÃœK MAKARNA Ä°HRACATÇISI OLABÄ°LÄ°RÄ°Z"   Â
Birçok ülkenin sadece kendi tüketimleri için makarna üretimi yaptığına iÅŸaret eden KülahçıoÄŸlu, aralarında Türkiye'nin de bulunduÄŸu az sayıda ülkenin ise kendi tüketimlerinin yanında ihracat da gerçekleÅŸtirdiÄŸini bildirdi.   Â
KülahçıoÄŸlu, Türkiye'nin 154 ülkeye makarna ihraç ettiÄŸini, ürünün ham maddesi "durum buÄŸdayı"nın çok yüksek kalitede olduÄŸunu ve üretimde daha fazla kullanılması halinde ülkenin dünyanın en büyük makarna ihracatçısı olabileceÄŸini dile getirdi.   Â
Avrupa BirliÄŸi'ne (AB) ihracatta 20 bin tonluk kota nedeniyle Türkiye'nin bu pazardan yeterince faydalanamadığını vurgulayan KülahçıoÄŸlu, AB'ye yapılan satışlar dışarıda tutulduÄŸunda Türkiye'nin dünyada pazar lideri olduÄŸunu aktardı.   Â
KülahçıoÄŸlu, özellikle Afrika ülkelerinin çok fazla makarna tükettiÄŸine dikkati çekerek, Türkiye'nin makarna ihracatının yüzde 68'inin bu kıtaya yapıldığını bildirdi. Türk makarna sektörünün, Afrika'nın yanı sıra Japonya, Irak ve Venezuela'ya kadar yayılan bir ihracat ağı olduÄŸunu belirten KülahçıoÄŸlu, üreticilerin pazarı geniÅŸletmek ve satılan ürün miktarını artırmak için büyük gayret gösterdiÄŸini söyledi. Â
"TÃœKETÄ°MÄ° ARTIRMAYI HEDEFLÄ°YORUZ"Â Â Â Â
Türk makarna sektörünün 24 üreticiyle faal olduÄŸunu ve her geçen yıl ihracatını ciddi oranda artırdığını ifade eden KülahçıoÄŸlu, "Makarna ihracatımız, 2016 yılında 831 bin ton iken, geçen sene 1 milyon 55 bin tona yükseldi. Bu yılı ise 1 milyon 200 bin ton ile kapatmayı öngörüyoruz." deÄŸerlendirmesinde bulundu.   Â
KülahçıoÄŸlu, makarnanın saÄŸlıklı bir ürün olduÄŸu ve ÅŸiÅŸmanlatmadığı yönündeki bilincin geliÅŸmesiyle iç tüketimin yükseldiÄŸini belirterek, şöyle konuÅŸtu:   Â
"Düşük glisemik endekse sahip, katkı maddesi içermeyen, sadece irmik ile suyun karışımından elde edilen lezzetli, besleyici bir gıda ürünü olan makarna, iyi bir protein kaynağıdır ve her yaÅŸtan insan tarafından saÄŸlıkla tüketebilir. Türkiye, dünya makarna tüketimi sıralamasında 8'inciliÄŸe yükseldi. KiÅŸi başına yıllık 8 kilogram olan tüketimi 10 kilograma çıkarmayı hedefliyoruz."   Â
Makarna sektörünün, son 10 yılda kendisini önemli ölçüde yenilediÄŸine de dikkati çeken KülahçıoÄŸlu, üretimde dünyadaki son teknolojinin kullanıldığını, kalite ve fiyatta diÄŸer ülkelerle rekabet edebilir hale gelindiÄŸini bildirdi.   Â
 KülahçıoÄŸlu, iklim deÄŸiÅŸikliklerinin de sektör için önem taşıdığını iÅŸaret ederek, buÄŸdayın gelecek 10 yılda azalabileceÄŸini söyledi. Bu nedenle planlı üretimin önem taşıdığını vurgulayan KülahçıoÄŸlu, Tarım ve Orman Bakanlığının bu konudaki destekleriyle çiftçilerin eÄŸitilmesinin çok önemli olduÄŸunu kaydetti.   Â