Türkiye’nin kültür-sanat hayatının en önemli simgelerinden biri, 50 yıldır yayın hayatına devam eden Milliyet Sanat. Kültür-sanat yayınlarının can çekiştiği bu dönemde dergi, tüm görkemiyle 50’nci yılını kutluyor. Gazeteci Evrim Altuğ, ‘Türkiye’nin Sanat Hafızası’ ile 50 yıllık serüvene ışık tutuyor.
#Türkiye'nin Sanat HafızasıŞiiri geniş kitlelere sevdirmiş bir edebiyatçı olan Ümit Yaşar Oğuzcan, gazetecilik ve yayıncılık dünyasında da başarılı çalışmalar yapmıştır. Hür Vatan gazetesini yönetirken, sanat-edebiyat sayfasında yazılarım çıkardı. Yayıncılıkta önemli dönemi ise Türkiye İş Bankası Yayınları’nı yönetirken seçtiği kitaplardır.
#Ümit Yaşar OğuzcanOğlu Ali Nesin’le Aziz Nesin, yayıncılık üzerine konuşurken Ali Nesin bir yayınevinden söz etmiş, konu adına geldiğinde ‘Düşün’ ismini koyacağını söyleyince Aziz Nesin “Sen de benim gibi inatçısın” demiş. Düşün’ü 1957’de Kemal Tahir ve Aziz Nesin kurmuştu...
#Aziz Nesinİyi çevirmenler ülkemize birçok değerli kitap kazandırmıştır. Şiir çevirisi üzerine Jean Cocteau’nun bir sözü tekrarlanır durur: “Şiir bir başka dile çevrilemez, yazıldığı dile bile.” Oysa dünyanın iyi şairlerinden birçoğunu bizim şairlerimiz dilimize çevirmişlerdir...
#ÇeviriBir mahalle şiiridir Caymaz’ın yazdığı. Büyüdüğü mahalleyi terk etmeyen abiler, evlenip sonra geri dönen ablalar vardır. ‘Dünya Evi’ de, hem adının taşıdığı çiftanlamla hem de şiirleriyle ev içlerinden, kanaryalardan, oto tamircisi babalardan, formaların renklerinden sokaklara, garlara, yalnızlıklara, kavuşmalara açılıyor...
#Dünya Evi2008’den bu yana üçüncü albümünü yayımlayan gitarcı Sarp Maden, rock, fussion esinli cazdan baladlara yöneldi. Geçen hafta piyasaya çıkan ‘Durgun Sular’da “en büyük şansım” dediği dörtlüsüyle daha az nota kullanıp, daha derin bir müzik yapmaya çalışıyor. Maden “Her albümüm bir öncekinden farklı olmalı, aynı şeyi yapmaktan sıkılıyorum” diyor.