Herkesin hayalidir kendi işletmesinin olması... Restoranınızın ayakta durabilmesi için yapmanız gereken birkaç şey var. Bunlar, restoranın konsepti, konumu, malzeme alışverişi, çalışanları geliştirmek, mali sihirbazlık ve kriz anında mutfağa geçebilmektir.
#Ramazan BaşanYurtdışında mutfak kültürümüz kebaptan ibaret zannediliyor. Halbuki mutfağımızın vegan ve vejetaryen beslenenler için ciddi bir albenisi var. Bunu Türkiye’nin global gastronomi pazarlamasında kullanmak, bence önemli hedeflerimizden biri olmalı. Sarma ve dolmalar, mercimek köftesi, batırık, pirpirim aşı, karalahana çorbası, fasulye diblesi ve kuymak hemen aklıma gelen örneklerden birkaçı...
#VejeteryanÇocuğuyla bir mekâna giden anneye, görevlinin “Konsept gereği restorana çocuk almıyoruz” yanıtı, günlerdir sosyal medyanın gündeminde. 8 yaşında bir çocuk annesi olarak bunun düpedüz ayrımcılık olduğunu ve hiç hoşuma gitmediğini söyleyebilirim. Neden böyle düşündüğümü anlatacağım ancak konusunda uzman psikolog ve psikiyatristlerin de kapısını çaldım. İşte, ‘Çocuksuz restoran’ tartışması!
#YazarSokakta yürürken, aldığım e-postalarda, mesajlarda, eş dost sohbetlerinde bana sıklıkla danışılan konulardan biri “restoran konsepti”. Tek derdi hayatını bir şekilde idame ettirmek ya da “parayı bulmak” olanlar kadar tutkuyla yemeyi içmeyi sevdiği için de bu hayalin peşinden koşanlar mevcut.
#BurgerciMahalle aralarında kurulan ve zincir şubelerle büyüyen börek markaları 2018’de yeni girişimciler arıyor. Türkiye’de öne çıkan 5 marka bu yıl içerisinde 250’ye yakın şube açacak. Franchise bedelleri ile cazip yatırımların başında gelen börek markalarında franchise giriş bedelleri 30 bin lira ile 100 bin lira arasında değişiyor.
#BörekçiModa Sahne’de 12, Sanat Mahal’de 9, DasDas’ta 5, İhtiyaç Haritası’nda da 8 ortağı olan Mert Fırat, oyunculuk kariyeri dışında seri girişimci olarak da ilerliyor. 8 ayda tiyatro, konser ve restoran konsepti DasDas ile 250 binin üzerinde kişiye ulaşan Mert Fırat ve ortakları, İhtiyaç Haritası’nda 350 sivil toplum örgütü ve 70 bin gönüllü ile birlikte çalışıyor...
#Cumartesi SohbetleriYeme-içme kültürü üzerine yazılar yazıyorsanız gündem zengin. Yeni açılan ya da kapanan mekanlardan hem sektörü, hem de biz nihai tüketicileri ilgilendiren haberlere yazacak çok şey var. Benim gibi birçok konuya yer vermeyi seçiyorsanız en zoru, hepsi birbirinden değerli olan haberlerin hangisini manşete çıkaracağınız ve seçeceğiniz başlıktır.
#Müge Akgünİstanbul’da yeni bir pizzacı mı denemek istersiniz, teras mı, meyhane mi? Sertab Erener Konya’da, Bülent Ersoy Kocaeli’nde, Manga Denizli’de... ‘Uyuyan Kız’ sergisini henüz görmediniz mi? Boğaz’da müzayede var, Nişantaşı’nda Cadılar Bayramı Partisi... Drone kullanmaya hazır mısınız, en eğlenceli fuar kapıda!
#HiperaktifMadem sonbahar geldi, son bir deniz tatili için yola çıkmanın tam vakti. Yıllar önce sadece Güney Ege ile sınırlı bir mevsimsel dönüşümken artık tüm Ege ve Akdeniz’de ‘sarı yaz’ yaşanıyor. Şimdilik küresel ısınmanın tek iyi tarafı bu olsa gerek. Bu fırsatı kullanıp yüksek sezonu bitiren deniz kenarı otellerinde hem daha uygun fiyatlı hem de sessiz ve sakin tatil yapmanın tam sırası. Yaz boyunca en güzel sahillerimizi gezdim ve deneyimlediğim otellerden sizin için güzel bir liste hazırladım. Kimi butik, kimi tatil köyü ama ortak noktaları beni etkilemiş olmaları.
#TatilKali Beach olarak kaliteli hizmet, fiyat istikrarı, zengin yeme-içme imkanlarıyla öne çıktıklarını belirten Kali Beach’in sahibi Mertcan Uzun, “Çeşme’de sezon kısa ama biz burada ekip olarak her yeni sezona aylarca hazırlanıyoruz, büyük emek sarf ediyoruz” dedi.
#1