Oluşturulma Tarihi: Haziran 06, 2007 00:00
Türkiye pazarına 10 yıl önce giren ve kafe-restoran konsepti ile faaliyet gösteren ABD’li Schlotzsky’s, Türkiye’yi ihracat üssü yapacak.
Önümüzdeki dönemde Ortadoğu pazarında hızlı bir büyüme bekleyen Schlotzsky’s, sandviçlerde kullandığı malzemeleri de Türkiye’den alacak. Schlotzsky’s Türkiye Genel Müdürü Özkan Mutlugil, ABD’li yetkililerin görüşmeler için Türkiye’ye geldiğini belirterek "Schlotzsky’s Ortadoğu’da büyük bir atılım yapmaya hazırlanıyor. Ürünlerde kullanılan malzemeyi ise Türkiye’den ithal etmek istiyorlar" dedi.
ABD’YE ZEYTİN SATMAK İSTEDİK:
Özkan Mutlugil, önümüzdeki dönemde Türkiye’den ihracat yapmaya başlayabileceklerini vurgulayarak "Bir ara ABD’ye zeytin satmak için girişimlerimiz oldu. Ancak Türkiye’deki fiyatlar sürekli değiştiği için yetkililere cazip gelmemişti" diye konuştu. Türkiye’den Ortadoğu’daki Schlotzsky’s restoranlarına ilk olarak un ihracatı yapacaklarını anlatan Mutlugil, "Turşudan ambalaja kadar birçok şeyi Ortadoğu pazarına ihraç edecek ve Türkiye’yi üretim üssü yapmaya çalışacağız" şeklinde konuştu.
KÖFTE, PATATES KIZARTMASI SATMIYORUZ:
Mutlugil, Schlotzsky’s’in fast food restoran zinciri olmadığına dikkat çekerek şöyle konuştu: "Dünyada yeni bir trend boy göstermeye başladı. Kafe-restoran olarak çalışan bizim gibi işletmeler tüketiciler tarafından yoğun ilgi görüyor. Restoranımızda köfte ve patates gibi kızartma ürünler satmıyoruz. Daha çok işlenmiş etlerden oluşan ürünler satıyoruz."
Türkiye’de kiralar yüksek
SCHLOTZSKY’s Türkiye Genel Müdürü Özkan Mutlugil, Türkiye’de restoran açmak isteyen girişimcilerin önünde çok büyük engeller olduğuna değinerek "Bugün ülkemizde kira maliyetleri dünya ortalamasının çok üzerinde. Yeni marka zincirleri yaratabilmek için kirada belli kriterler konması gerekir" dedi.