Uluslararası pazarlara açılıp işini büyütmek isteyen işletmelere hizmet veren Company Global’in CEO’su Egemen Antmen, “Başarı için, hedeflenen ülkelerin ekonomik koşullarından haberdar olmak, siyasi ortamı ve şirket haklarını bilmek ve pazar araştırması yapma süreçlerini iyi ölçümlemek gerekiyor” dedi. Bugüne kadar 2 bin işletmenin globalleşmesine aracılık ettiklerini belirten Antmen, sundukları hizmetleri anlattı...
#KOSGEBKurumsal yılbaşı hediyelerinde dönüşüm her zamankinden fazla hissediliyor. Şirketler çalışanları için hediye arayışına girdi. Yılın en hareketli günlerini yaşayan promosyon ürün pazarının yıldızı artık ajanda değil. Onun yerini powerbank, kupa, USB, çikolata aldı. Şirketler daha çok teknolojik ürünlere yöneldi.
#YılbaşıPromosyon ve Matbaa Sanayici ve İş Adamları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karatemiz son 4 yılda Avrupa'ya ihracatın yüzde 65 arttığına, sektörün yan sanayi ile birlikte yaklaşık 300 bin kişiyi istihdam ettiğine dikkati çekti.
#PROMASİADPROMASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Karatemiz "Sektörümüzün üretimi artmaya devam ediyor. Biz sektörümüzün çok ciddi ihracat potansiyeli olduğuna inanıyoruz. Birçok sektörde Çin ile rekabet edecek gücümüz var. Gerek ihracatçı birliklerimizin, gerekse Dış Ticaret Müsteşarlığı’nın sektörümüze daha ciddi destek vermesini istiyoruz" dedi.
#PROMASİADPROMOTÜRK Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Gürz, "Araştırmalarımıza ve tahminlerimize göre promosyon ürünleri sektörünün ekonomik hacmi 20 milyar lira civarında. Sektörün ekonomik hacmini 100 milyar liraya, ihracatını da 9-10 kat artırarak 20 milyar liraya çıkarmayı amaçlıyoruz" açıklamasında bulundu.
#PROMOTÜRKDekoratif amaçlı kullanılan cam mutfak ürünlerine talep patlayınca, işini bırakıp Kurtköy’de küçük bir atölyede üretime başlayan Hakan Dönmez ve eşi Fulya Dönmez, bugün 44 ülkenin sofralarını süslüyor. 18 yılda hızlı bir büyüme yakalayan “3D Glassware Company”nin ürettiği ürünlerin yüzde 95’i ihraç edilirken, yüzde 50’si ise Avrupa’daki restoran ve otellere satıyor.
#GazetehaberleriPROMOTÜRK Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Güler: ”Globalleşen dünyada sektörün ihtiyacı olan ihracat ve uluslararası iş birlikleri için 7 bölge ve 3 kıtada dernek temsilcilikleri kurarak, Türkiye’nin 2023 hedefi olan 500 milyar dolarlık ihracatına 5 milyar dolarlık katkıda bulunacağız” açıklamasında bulundu.
#Promosyon Ürünleri İmalatçıları Ve Satıcıları DerneğiPromosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (Promotürk) Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Güler, "Promotürk üzerinden kamu kurumlarının promosyon malzemeleri alımı projemiz devlet tarafından destek görürse, sektörün kayıt dışılığı yüzde 75-80 azalır. Devlet bizi muhatap alsın, bir yılda en az 50 bin istihdam oluşturalım" dedi.
#Ercan GülerAkaryakıtta litreye 5-10 kuruş olarak yansıdığı hesap edilen tüm mal promosyonlarına 31 Ocak’tan itibaren yasak geldi. EPDK’nın bu kararına ise ilk tepki cirosu 1 milyar doları bulan promosyon sektöründen geldi. Promotürk Başkanı Esad Ahmet Özdem, bu kararla birlikte sektörün yüzde 15-20 daralacağını söyledi.
Yerel seçimlerin yaklaşmasıyla birlikte tanıtım kampanyaları da hızlandı. 29 Mart’ta gerçekleşecek seçimlerde adayların yaklaşık 3 milyar dolarlık harcama yapması bekleniyor. Bu harcamaların yarısının bayraklara yapılacağını söyleyen bayrak imalatçısı Ekrem Dernek, "Kriz bizi çok etkilemeyecek. Seçimlerde sektör 1.5 milyar dolarlık iş yapar" dedi.
Eğitimlerini tamamladıktan sonra iş hayatına atılan kimi çalıştıkları şirketlerde üst düzeylere yükselen kimi de kendi şirketlerini kuran kadınlar, bir yandan istihdam yaratıyor, bir yandan da önemli işlere imza atıyor. Her biri alanında önemli deneyimlere sahip olan iş dünyasının Amazonları, toplumsal cinsiyet eşitliği, kadın hakları ve eğitim konularında önemli mesajlar verdi.
#1