Oluşturulma Tarihi: Ekim 09, 2009 00:00
BU yıla krizin etkisiyle kötü bir başlangıç yapan promosyon sektörü, 2010’a iddialı bir giriş yapmaya hazırlanıyor.
Promotürk Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Esad Ahmet Özdem, geçen yılki yüzde 40’lık daralmanın yüzde 30’unu bu yıl geri alacaklarını söylerken, talepte 450 milyon dolarlık bir artış beklediklerini açıkladı. İç pazarda yüzde 25’lik bir artış görüldüğünü aktaran Özdem, “Talep ucuz ve kalitesiz Çin ürünlerinden, yerli ürünlere doğru kayıyor, ihracatımızda da önemli bir artış gözleniyor” dedi. Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) ile İstanbul Fuarcılık A.Ş. ITF işbirliğiyle düzenlenen PromoTürk 2009 Fuarı dün başlarken, dernek başkanı Esad Ahmet Özdem sektördeki gelişmelere ilişkin bilgi verdi. Global kriz nedeniyle yüzde 40 oranında küçülme yaşayan promosyon sektöründe 2010’daki amacın bu oranın yüzde 30’unu geri kazanmak olduğunu belirten Promotürk Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Esad Ahmet Özdem, şunları söyledi: “Dünya genelinde birçok firma promosyon ve tanıtımı keserken Türk promosyon sektörü tanıtım ve promosyon çalışmalarını arttırdı. Önümüzdeki yıl hem sektörün iş hacmini hem de ihracatı 2 katına çıkartmak hedefimiz. İç talepte yüzde 25’lik bir artış gözlemliyoruz, talebin 450 milyon doları geçeceğini öngörüyoruz.”