Güncelleme Tarihi:
Promosyon sektöründe bu yıl, bir önceki yıla oranla yüzde 25’in üzerinde artış yaşanarak, sektör cirosunun 1 milyar doları geçmesi hedefleniyor. Bu rakamın, yaklaşık yüzde 40’nın yurtdışındaki firmalardan gelmesi öngörülüyor.
Firma olarak bu yıl, Haziran ayından itibaren, yerli ve yabancı şirketlerden beklentilerinin yüzde 25 üzerinde ajanda siparişi aldıklarını anlatan Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Üyesi ve Acar Group Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Acar, “Bu yıl, beklentilerimizin ötesinde, çok verimli bir promosyon sezonu geçiriyoruz. Yerli firmaların yanı sıra, Rusya, Kazakistan, Fransa, Azerbaycan, Almanya gibi ülkelerden aldığımız siparişler ile ciddi bir yoğunluk yaşıyoruz ve aldığımız siparişlerin büyük bir kısmını da teslim etmiş bulunuyoruz. Zira, ek yatırımla artan kapasitemiz kadar, dışarıdaki firmalara da iş veriyoruz” dedi.
Türk promosyon sektörü, bölgenin lider üreticisi rolünü üstleniyor
Komşu ülkeler başta olmak üzere, birçok ülkenin promosyon yaptırmada yönünü Türk firmalarına çevirdiğini kaydeden Mustafa Acar, şunları söyledi:
“Avrupalı firmalar, promosyon ürünlerini, Türkiye’ye yaptırmaya başladı. Avrupa’nın yanı sıra, Rusya, Türki Cumhuriyetler, Ortadoğu ülkeleri de promosyonlarını ülkemizden alıyor. Çünkü, kaliteli, hızlı, müşteri memnuniyeti odaklı ve proje bazlı çalışılması nedeniyle, birçok ülke tarafından, Türk promosyon üreticileri tercih ediliyor. Özetle, ülke olarak, promosyonda bulunduğumuz coğrafyanın lider üreticisi rolünü üstleniyoruz” şeklinde konuştu.
Bu yıl da promosyonda, ajanda, anahtarlık, takvim gibi klasik ürünlerin ön planda olduğunu ifade eden Mustafa Acar, yeni trendlere göre, örneğin ajandalarda, tarihsiz, kenarları oval, lastikli ve arkada cepleri olan tasarımların tercih edildiğini belirtti.
Promosyonda, erken rezervasyon avantajı
Promosyonda erken karar veren şirketlerin avantajlı olduğunu da kaydeden Mustafa Acar, konuşmasını söyle sürdürdü:
“Promosyonda erken davranan şirketler; uygun fiyat, kalite ve istediği ürünü yaptırabilme avantajına sahip oluyor. Son güne kalanlar ise, hem istediği ürünü alamıyor, hem daha yüksek fiyata ürün yaptırabiliyor. Bu arada; promosyonun, marka ve imaj yaratmada çok büyük rolü olduğu için firmalar promosyon ürünü seçerken, kurumsal kimliklerine uygun seçimler yapmalıdır” şeklinde konuştu.