Promosyon sektöründe yüzler gülüyor

Güncelleme Tarihi:

Promosyon sektöründe yüzler gülüyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 16, 2010 11:59

Promosyon sektöründe, bereketli günler yaşanıyor. Yerli promosyon üreticisi firmalara, yurtiçi ve yurtdışı şirketlerden, yoğun promosyon yaptırma talebi geliyor.

Haberin Devamı

Promosyon sektöründe, geçtiğimiz yıl 450 milyon dolar civarında olan işlem hacminin, bu yıl 550 milyon doları geçeceği tahmin ediliyor. Bu rakamın yaklaşık yüzde 40’ının, yurtdışındaki firmalardan geleceği belirtiliyor.

Bu yıl Nisan ayından itibaren, yerli şirketlerin yanı sıra, Avrupa ülkeleri, Rusya ve Ortadoğu ülkelerinden planladıklarının % 30 üzerinde ‘ajanda’ siparişi aldıklarını anlatan Promosyon Ürünleri İmalatçıları ve Satıcıları Derneği (PROMOTÜRK) Üyesi ve Acar Group Yönetim Kurulu Başkanı Zekeriya Acar, “Firma olarak, beklentilerimizin ötesinde, çok verimli bir promosyon sezonu geçiriyoruz.  Özellikle, Fransa, İtalya, İspanya, Rusya, Meksika gibi ülkelerden aldığımız siparişlerde, ciddi bir yoğunluk gözleniyor. Geçtiğimiz yıllarda, promosyon talepleri, Eylül ayı gibi gelmeye başlarken, bu yıl Nisan ayından itibaren gelmeye başladı. Ayrıca, mevcut kapasitemiz kadar, dışarıdaki firmalara da iş vermeye başladık” dedi.

Haberin Devamı

Türk promosyon sektörü olarak, dünyada çok iyi yerdeyiz

Avrupa, Türki Cumhuriyetler ve Ortadoğu’daki birçok ülkenin; kaliteli, müşteri memnuniyeti odaklı ve proje bazlı çalışması nedeniyle Türk promosyon üreticilerini tercih ettiğini belirten Zekeriya Acar, “Türk promosyon sektörü olarak, dünyada çok iyi bir yerdeyiz. Komşularımız başta olmak üzere, birçok ülke, promosyon yaptırmada yönünü Türk firmalarına çevirmiştir” diye konuştu.

Promosyonda, erken davranan avantajlı oluyor

Promosyonda erken davranan şirketlerin daha avantajlı olduğunu kaydeden Zekeriya Acar, şunları söyledi:

“Promosyonda erken davranan; uygun fiyat, kalite ve istediği ürünü yaptırabilme avantajına sahip oluyor. Son güne kalanlar ise, hem istediği ürünü alamıyor, hem de daha yüksek fiyata ürün yaptırabiliyor. Promosyon ve hediye verilirken dikkat edilmesi gereken diğer önemli bir unsur da verilen hediyenin, firmanın imajını yansıtan, markasına katkı sağlayan, şık ve kullanılabilir bir hediye olmasır. 'Bir şey veriyim de gitsin', mantığıyla yapılan bir çalışma, firmaya katma değer yaratmak yerine, müşteri tarafında, 'bana bunu mu göndermiş' diyerek olumsuz bir imaj da bırakabilir. Promosyonun, marka ve imaj yaratmada, çok büyük rolü olduğu için firmalar promosyon ürünü seçerken, kurumsal kimliklerine uygun seçimler yapmalı."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!