Güncelleme Tarihi:
MÃœSÄ°AD'DAN yapılan açıklamaya göre, MÃœSÄ°AD Basım Yayın Medya Sektör Kurulu, "Promosyon ve Tanıtım Ãœrünleri Sektöründe Dönüşüm ve Yeni Arayışlar" baÅŸlıklı bir program gerçekleÅŸtirdi.Â
Toplantıya MÃœSÄ°AD Basım Yayın ve Medya Sektör Kurulu BaÅŸkanı Ömer Karatemiz, PROMOTÃœRK DerneÄŸi BaÅŸkanı Ercan Güler, Ä°TO Meclisi Ãœyesi Faysal Koçer ve sektörün önde gelen temsilcileri katıldı.Â
"ÇİN Ä°LE REKABET EDEBÄ°LECEK FÄ°RMALARIMIZ VAR"Â
Toplantıda konuÅŸan MÃœSÄ°AD Basım Yayın ve Medya Sektör Kurulu BaÅŸkanı Karatemiz, promosyon ürünlerinin, reklam sektörünün geleceÄŸi için çok önemli bir konumda yer aldığını vurgulayarak, ÅŸunları kaydetti:Â
"Promosyon ürünleri sektörünün birçok açıdan çok dinamik bir yapıya sahip olduÄŸunu düşünüyorum. Reklam mecraları arasında hedef kitleye bu kadar rahat ulaÅŸabilen, tüketicinin hayatının içerisinde kendisine bu kadar geniÅŸ bir yer bulabilen baÅŸka bir reklam ve tanıtım mecrası yok. Özellikle ekonomik daralmanın yaÅŸandığı dönemlerde promosyon ürünleri, diÄŸer reklam mecralarına göre çok daha uygun bütçeler ile hedef kitleye ulaÅŸma imkanı saÄŸlıyor. Bu bakımdan önümüzdeki zor dönemde dahi sektörümüzün küçülmeyeceÄŸini, dergi, gazete, televizyon, açık hava gibi yüksek bütçeli reklam mecralarından önemli bir pay alabileceÄŸini düşünüyorum."Â
Türkiye'nin mevcut ekonomik durumunun sektör için büyük fırsatlar barındırdığını belirten Karatemiz, "Özellikle son birkaç aydan bu yana artan döviz kurları ile birlikte ithalatın daha da zorlaÅŸması, uluslararası alanda önümüze yeni kapıların açılmasına neden oluyor. Bugün birçok ürün dalında Çin ile rekabet edebilecek firmalarımız var. Birçok üretici iÅŸletmemizin de her ne kadar adım atmasa dahi uluslararası alanda rekabet edebilecek gücü ve yüksek ihracat potansiyeli olduÄŸunu düşünüyoruz." ifadelerini kullandı.Â
"2023 YILINA KADAR 1 MÄ°LYAR DOLAR HEDEFÄ°"Â
Ömer Karatemiz, Türkiye'nin 2023 hedeflerine ulaÅŸmasında basım yayım sektörüne büyük iÅŸ düştüğünü kaydederek, ÅŸu deÄŸerlendirmelerde bulundu:Â
"Önümüzde önemli bir fırsat var ve bu dönüşümü yakalamamız gerekiyor. Son birkaç yıldır istediÄŸimiz ölçüde baÅŸarılı olamasak da, 2023 vizyonu kapsamında ülkemizin benimsediÄŸi 500 milyar dolar ihracat hedefi var. Promosyon sektörü olarak biz bu hedefe ne kadar katkı vereceÄŸiz? Potansiyelimizi ve kapasitemizi ne ölçüde geliÅŸtirebilecek, ne ölçüde büyük hedefler taşıyabileceÄŸiz? Firmalarımızı dışarıya ne kadar açabileceÄŸiz? 500 milyar dolar ihracat hedefinin 1 milyar dolarını promosyon ve tanıtım ürünleri sektörü kendisine hedeflemeli ve bu kapsamda nasıl çalışmalar yapılması gerekiyorsa yapılmalıdır."Â
PROMOTÃœRK DerneÄŸi BaÅŸkanı Ercan Güler de sektörün gelecekte daha iyi bir konuma gelmesi için birlik ve beraberlik halinde hareket edilmesi gerektiÄŸini vurguladı.Â
Sektördeki sorunlara deÄŸinen Güler, geçmiÅŸ dönemlerde bakanlığa sunulmak üzere dilekçe hazırlandığını ancak konu ile ilgili sadece 23 imza toplanabildiÄŸini bildirdi.Â
Güler, ihraç ürünlerinde uygulanan "Made in Turkey" logosunun birtakım sorunlara yol açtığını da belirtti.Â
Ä°TO Meclisi Ãœyesi Faysal Koçer ise Ä°TO’nun basım yayın sektörüne yönelik önemli çalışmalara imza attığını kaydetti.Â
Sektör temsilcilerinden, sektöre yönelik çözüm önerileri beklediklerini aktaran Koçer, Ä°TO’nun, üyelerinin müracaatı durumunda her türlü yardımı yapmaya hazır olduÄŸunu aktardı.Â