Promosyon sektörü umduğunu bulamadı

Güncelleme Tarihi:

Promosyon sektörü umduğunu bulamadı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 27, 1998 00:00

Haberin Devamı

Ekonomik kriz son yıllarda büyük gelişme gösteren promosyon sektörünüde vurdu. Promosyon sektörünün ihtiyacını karşılayan büyük firmalar yeni yıl beklentilerine ulaşamadılar. Promosyon eşyası satan firmaların yönetici ve sahiplerinin değerlendirmeleri şöyle:

RÜSTEM SOYLU (Medesan):

Bu yıl satışlar çok kötü. Ekonomik durgunluğun firmaların promosyon bütçelerini olumsuz yönde etkilemesi nedeniyle, bu yıl daha geçen yılki ciromuza ulaşamadık. Hediyelik eşya piyasasında 1994'den daha zor bir yıl yaşıyoruz.

KEMAL KAŞO (Kemal Kaşo Hediyelik Eşya):

Bu sene özellikle testil ve inşaat firmalarından talep gelmedi. Hediyelik eşya sektöründe ortalama yüzde 30-40 küçülme var.

TAYFUN TAŞKAN (Omnia):

Durgunluk içerisinde olan firmalar öncelikle promosyon bütçelerini kısıyor. Bunun içinde büyük bankalar dahi var. Geçtiğimiz yıl 7-8 bin adet ajanda yaptıran kurumlar bu yıl hiç ajanda yaptırmadı. Ancak VİP olarak adlandırılan, üst düzey yöneticilere yönelik ürünlerde bir sıkıntı yok.

MURAT UZUNSOKAKLI (Hesaş Ticaret):

Bu yıl için beklediğimiz gelişmeyi yakalayamadık. Küçük işletmeler çok çabuk promosyondan vazgeçti. Ancak bilinçli kurumlar poromosyona devam ediyor. VİP müşteriye yönelik ürünlerde bir gerileme görülmüyor.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!