Şirketlerin yaşadıkları çevrenin sorunlarını dert ederek çözüm geliştirme sorumluluğu arttı. Hayırseverlikten sürdürülebilir iş modeline evrilen bir yapı var. Bu öyle birkaç yılda atlanılan bir çıta değil, uzun yılların deneyimleriyle yaşanılan ‘toplam felsefe değişimi’. Gezegeni korumak, dezavantajlı bütün gruplara eşit yaklaşmak, kaynakların eşit dağılımı gibi başlıklar, özellikle ‘anlam arayışı’nı kariyer tercihleriyle harmanlayan Z kuşağını elde tutmak için de elzem hale geldi. Bu nedenle kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) projeleri şirketlerin bağışıklık sistemlerinde eskiden minik bir vitamin etkisi yaparken artık başlı başına bir organ görevi görüyor. Araştırmalar çalışanıyla birlikte dertlenen ve çözüm geliştiren şirketlerde sadakat sorununun azaldığını ortaya koyuyor.
#KSSİçinde bulunduğumuz ve işletmeleri ve sektörleri radikal bir biçimde etkileyen değişim süreci, pazarlamanın geleneksel tanımının ve uygulama alanlarının da yeniden gözden geçirilmesini gerektiriyor… Yeni teknolojiler, özelikle yapay zekâ, büyük veri, 5G ve IoT (nesnelerin interneti), her sektördeki firmaların müşterileri ile etkileşim kurma şeklini önemli ölçüde değiştiriyor. Bu teknolojiler ve hayatımıza giren artan dijital kanallar ile pa-zarlamacılar artık, müşterilerinin yaşamlarına değer katmak için her zamankinden daha fazla fırsata sahipler.
#Ergi ŞenerEbeveynler, çocuklarının online güvenliğini izleme konusunda nasıl bir tutuma sahip? Siber güvenlik uzmanları, Family Online Safety Institute’nün raporunu paylaştı. Buna göre genç ebeveynler, online kontrol konusunda yaşlı ebeveynlere göre kendilerini ‘daha az sorumlu‘ hissediyor. Öte yandan ebeveynler, bu yazılımlar yoluyla en çok yetişkin içeriklerini engelliyor.
#EsetŞimdilerde Z kuşağı olarak adlandırılan genel olarak 1990’lardan sonra doğan nesilden bahsediliyor. Milenyum kuşağı da denilen bu kuşağın kendine has özellikleri eğilimleri ve davranışları var. Bu kuşağın ortak özelliklerinden birisi bu bireylerin internetle, teknolojiyle büyümeleridir. Boyutu küçük ya da büyük fark etmez bu çocuklar ekran çocuklarıdır. Biz bu kuşağın tarz ve eğilimlerini nelerden hoşlandıklarını, nasıl iletişim kurduklarını falan irdelemeyeceğiz.
#Boyun Ağrısı2023 seçimlerinde yaklaşık 7 milyon gencin oy kullanması beklenirken AK Parti, daha çok dijital medyadan beslenen gençlere dikkat çekti. Hazırlanan raporda YouTube gibi mecralarda yayınların ulaştığı kitleye dikkat çekilerek ‘Acun’ örneği verildi.
#GazetehaberleriUluslararası Kızılhaç Komitesi'nin (ICRC) araştırmasına göre, 1981-2000 arasında doğan ve "Milenyum Kuşağı" olarak adlandırılan gençlerin yarısından fazlası, gelecek 10 yılda nükleer saldırı yaşanmasından korkuyor.
#AraştırmaDünyanın her köşesinde bilim insanları yaşlanmaya çare arıyor. Bunun için üç boyutlu yazıcılarda organ üretiminden vücuttaki mikrobiyomu değiştirme yoluyla yaşlanmayı önlemeye kadar çeşitli çözümler üzerinde duruluyor. Peki insan ömrü ne kadar uzatılabilir?
#YaşlılıkGelecek yıl Japonya’da Türkiye yılı. İki ülke arasındaki ilişkilerde de önemli bir atılım yılı olacak. Türkiye yılı kapsamında Topkapı Müzesi’nden önemli eserler Tokyo ve Kyoto’ya gidecek. Türk-Japon İş Konseyi Başkanı Şerif Tosyalı, “Önümüzdeki yıllar Türkiye ve üçüncü ülkeler için ortak yatırımlar gündemde” diyor.
#YazarDünya genelinde 70'in üzerinde ülkede 265 farklı dil ve lehçe ile hizmet veren Teleperformance’ın Müşteri Deneyimi Araştırma Merkezi (CX Lab), 13 ülkeden, 10 bini aşkın kredi kartı kullanıcısıyla gerçekleştirdiği araştırmada tüketicilerin kredi kartı ekosistemine yaklaşımını ve yaşadıkları müşteri deneyimini analiz etti. Kullandığı kredi kartını yakın gelecekte değiştirmeyi planlayanların oranını %15 olarak belirleyen araştırmada, rakip sağlayıcıya geçişlerde müşteri hizmetlerinin etkisi dikkat çekiyor.
#Kredi KartıÖnce ‘Burning Man’, şimdi ‘Coachella’... Birer birer magazin dekoruna, Instagram filtresine dönüşen festivaller, bugünün gerçeğine ayna tutabilir mi? Cappadox gibi merakla beklenen organizasyonların yaratıcısı Pozitif’in Yönetim Kurulu Başkanı Cem Yegül anlattı: “Her şey maalesef ‘Buradayım, mutluyum, güzelim, eğleniyorum’ fotoğrafından ibaret artık.”
#Cappadox FestivaliBest Workplaces for Millennials araştırmasına göre, yaptığı işte anlam bulamayan Y nesli çalışanlarının sadece yüzde 29’u verimli olabiliyor. Araştırma bulguları, bu kuşağın iş değiştirme olasılığının diğer nesillere göre 3 kat daha fazla olduğunu gösteriyor.
#ÜniversiteDENİZBANK Dijital Kuşak Bankacılığı Grubu Genel Müdür Yardımcısı Murat Çelik, bankacılık sektöründe yaşanan teknolojik gelişmeler sektör verimliliğini artırmasının yanı sıra müşteri memnuniyeti ve faydası açısından son derece önemli açılımlar ortaya koyduğunu dile getirerek “Türkiye’de bankalar dijitalleşme anlamında ciddi yatırımlar yapıyor, hatta bu konuda yeterli gayreti gösteremeyen bankalar elimine olma tehlikesiyle karşı karşıya” diye konuştu.
#Denizbank2016 Accenture Teknoloji Vizyonu çalışması ile bu yıla yön verecek beş teknoloji trendi belirlendi. Trendlerin hepsinin temel bileşeni teknoloji olsa da tümünün özünde ‘Önce İnsan’ yaklaşımı yer alıyor. Şirketlerde asıl farkı ve başarıyı getirenler insanlar olacak.
#Teknoloji