Güncelleme Tarihi:
Günümüz ekonomik koşullarında rekabetin ulaşmış olduğu boyutların, bankaların her geçen gün kendilerini daha iyi düzeylere taşıyacak yeni stratejiler geliştirmelerini zorunlu kıldığına dikkat çeker Çelik, şöyle devam etti: “Bu stratejilerin temelinde de teknoloji ve inovasyon yatmakta. Dijitalleşmenin genç nüfus potansiyeliyle paralel biçimde artışı, sektörün bu alandaki gelişimine hız kazandırdı. Bankacılık sektöründe dijitalleşmenin artmasıyla önemli bir açılım kazanan bankacılık uygulamaları: hız, güvenlik, etkinlik ve maliyet avantajı yanı sıra kullanıcı ve müşteri memnuniyeti konularında önemli avantajlar sağlıyor. Bankaların yanı sıra müşteriler de son dönemdeki teknolojik trendleri yakından takip ederek bilgiye anında ulaşıyor. Özellikle bankaların geleceği olan milenyum kuşağı var olan ile yetinmeyip her durumda teknoloji ve dijital alandaki trendleri belirliyor ve içerikleri hızla tüketiyorlar. Bu durumda bankacılık sektöründeki şirketler ve teknoloji şirketleri kendilerini yeni nesle hızlı bir şekilde adapte etme ve teknolojik, dijital gelişmeleri yakından takip edip iş süreçlerine kanalize etmek durumunda kalıyorlar.”
2004’TE BAŞLADI
Çelik, DenizBank olarak gemilerinin dümenini çok önceden dijital alana çeviren ve bunun karşılığını da ulusal ve uluslararası prestijli ödüller ile gören bir banka olduklarını vurgulayarak “Dijitaldeki öncü vizyonumuz sonucu son dönemde sektörde ilkler yaşatarak tabiri caizse dünyanın en saygın finans ve teknoloji kurumlarından alınmadık ödül bırakmadık. Futbol tabiri ile 2014 yılından bu yana her yıl çok önemli bir ödülün sahibi olarak ‘hat trick’ yaptık. Tabii tüm bunlar belirli bir plan ve strateji dahilinde yoğun bir emeğin ürünü. 2004 yılında ‘Yeni Rota 2004’ diyerek teknolojimizi tümüyle yeniledik, web tabanlı bir teknolojimiz oldu” dedi.
İNOVATİF ÜRÜNLER SUNDU
ÇELİK, 2012 senesinde Dijital Kuşak Bankacılığı Departmanı kurduklarını belirterek “Dünyada bir ilke imza atarak ilk kez Facebook’tan şube açtık, Twitter’dan kredi verdik ve SMS ile kredi başvurusu aldık. Mobil ödeme sistemimiz FastPay’i geliştirdik. Bugün dijital cüzdan uygulamamız fastPay ile Internet of Things, beacon sensörler ve akıllı veri sayesinde müşteri özelinde kampanyalar gönderebilir, özel indirimler tanımlayabilir ve hatta üye işyerlerinde beacon teknolojisi ile ödeme yaptırabilir durumdayız. Bunun yanında müşterilerimizin ‘cüzdan’larının yerine geçebilecek Deniz Kabuğu mobil uygulamamız ile müşterilerin kartvizit, fotoğraf ve kartlarını, şifrelerini saklayarak onlara hayatı kolaylaştırmaya devam ediyoruz” dedi.