Paylaş
AVRASYA Tüneli, Haliç Köprüsü, üçüncü boğaz köprüsü, Altınkaya Barajı, Hasan Uğurlu Barajı... Japonya’nın finansman kaynağı sağladığı önemli projeler bunlar. Uzakdoğu’nun kişi başı geliri 39 bin dolar ile refah seviyesi en gelişmiş ülkelerinden biri olan Japonya, Türkiye ile ilişkileri son yıllarda hızla gelişen nadir ülkelerden biri. Bu ilişkileri geliştirecek bir adım daha atılıyor. 2019, Japonya’da Türkiye yılı olacak. Aslında gelecek yıl Japonya için oldukça hareketli bir yıl. G20 toplantısının ev sahipliğini yapacak olan ülkede imparator da değişiyor. Bu toplantılar nedeniyle Türkiye, bu ülkede sık sık üst düzeyde temsil edilecek.
Bu nedenle Türkiye yılı da kültürel bağları geliştirecek ilginç etkinliklerle kutlanacak. Bunlardan biri Topkapı Müzesi’nden önemli eserlerin yer alacağı bir sergi olacak. Sergi Tokyo ve Kyoto’da yüz binlerce Japon’un ilgisine sunulacak. Serginin sponsoru ise ülkenin en önemli medya gruplarından Nikkei Grup olacak. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da destek verdiği belirtilen serginin açılışının ise G20 toplantıları sırasında yapılması bekleniyor. Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türk Japon İşkonseyi Başkanı Şerif Tosyalı, Japonya ile stratejik ortak olma hedefi için görüşmelerin sürdürüldüğünü söylüyor.
Japonya’dan yeni döndüğünü anlatan Tosyalı iki konu üzerinde durduklarını belirtiyor: “Türkiye’nin güvenli ülke olduğunu anlattık. Diğer konu ise Afrika’da ortak yatırımlar. Türk şirketleri ise esnek yapılarıyla pazara uygun davranabiliyor. Çok başarılı bir ortaklık olacağını iki taraf da kabul ediyor.”
1 MİLYAR DOLAR HEDEFİ
Tosyalı, Türkiye’nin bu ülke ile yatırımları geliştirmede geç kaldığını da düşünüyor. Türkiye’de Japon firma sayısı 195. Doğrudan yatırım tutarı 2.2 milyar dolar. Japonya’nın Türkiye’ye ihracatı 2.8 milyar dolar, ithalatı ise sadece 400 milyon dolar. Bu durumun değişmesi gerektiğini söyleyen Tosyalı, serbest ticaret anlaşması için görüşmelerin sürdüğünü de söylüyor. “Bu anlaşma olur olmaz ihracatımız hemen 1 milyar dolara çıkacaktır” diyor. Tosyalı olarak şu anda iki ayrı büyük firma ile masada ortaklık görüşmeleri yapmakta olduklarını ekleyen Şerif Tosyalı, “Türkiye için asıl medeniyet Güney Kore ve Japonya’da” diye konuşuyor. Topkapı Sergisi’nin 2003’de de açıldığını hatırlatan Tosyalı, “Bu tür yakınlaşmalar da turizmin artması için önemli. Zaten şimdiden hareket başladı” diyor. Japonya’nın Ankara Büyükelçisi Akio Miyajima Rize’den Hatay’a Türkiye’nin çeşitli illerini geziyor. Türkiye’nin risk haritasını değiştirilmesi gerektiğini düşünüyor. Bu da ilişkilerin gelişmesinde önemli bir şans!
KARL MARX BİR YILLIĞINA POP STAR!
Bu yıl görüşleriyle dünyayı etkileyen Karl Marx’ın 200’üncü doğum yılı. Dünyada ve özellikle Almanya’da bu yıl farklı kutlamalar var. Önceki hafta İstanbul’da da bir konferans vardı. Türkiye Sosyal Ekonomik Siyasal Araştırmalar Vakfı (TÜSES) ve KÜYEREL Düşünce Enstitüsü’nün, Friedrich Ebert Stiftung Türkiye Derneği’nin desteğiyle gerçekleştirdiği uluslararası konferansta, Marx’ın düşüncelerinin dünya ve Türkiye gündeminde bugün nereye oturduğu tartışıldı. “Karl Marx 200 Yaşında” konferansının iki yabancı konuğundan biri olan, FES İsveç Temsilcisi Dr. Christian Krell’in konuşmasından öğrendik ki, Karl Marx bugünlerde ülkesi Almanya’da adeta bir pop star! Hatıra pul ve paralardan, kahve kupaları ve kibrit setlerine kadar uzanan geniş bir tüketim alanının nesnesi haline gelmiş Marx.
MİLENYUM KUŞAĞI DEĞERLERİYLE GELİYOR!
Çalık Denim, Zara’dan Calvin Klein’a dünyanın en önemli markalarına denim kumaş üreten bir üretici. Geçen hafta dünyanın en önemli denim fuarı Kingpins Show’a katıldı. Fuar kapsamında da çok önemli bir etkinliğe imza attı. Etkinliğin adı Ever Evolving Talks. Çalık Denim Genel Müdürü Hamit Yenici, bundan sonra geleneksel hale getirecekleri etkinliğin amacını ‘Çalık Denim’in mottosu, Ever Evolving, yani daima gelişmek” diye açıklıyor. Etkinlikte yapılan konuşmalar ise gerçekten ufuk açıcıydı. Ağırlıklı olarak milenyum kuşağının alışkanlıkları ve eğilimleri konusunda görüşlerin yer aldığı konuşmalarda trendler, geleceğin modası gibi konular gündeme geldi. Giyilebilir teknoloji dünyasında en etkili 100 isim içinde anılan Matthew Drinkwater, Whetston Stratejik Öngörü Şirketi’nin yöneticisi Thimon de Jong igibi isimlerin katıldığı toplantıda bu kuşağın etik değerleri önemseyen, çevre konusunda duyarlı, özgürlüğüne düşkün olduğu hatırlatıldı. Markaların başarılı olabilmesi için milenyum kuşağını iyi analiz etmeleri gerektiği belirtildi. Markalara önerilerden en önemlisi ise şöyleydi: “Duyguları ölçebilmek milenyum kuşağının satın alma kararlarını anlamak için çok önemli. Samimi, kişisel ve etik olun.”
Paylaş