Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, dünyanın en büyük elektrikli araç üreticilerinden Çinli BYD'nin ardından başka bir firmayla daha yakın zamanda Türkiye'ye yatırım konusunda imza atma ihtimallerinin olduğunu belirterek, "Önümüzdeki dönemde benzer yatırım haberlerini hem bu sektörde hem diğer sektörlerde duyurmak arzusu içinde olduğumuzu ifade edebilirim, sürpriz olmaz." dedi.
#Mehmet Fatih KacırAvrupa’daki yükselen resesyon sesleri arasında açılan Uluslararası Paris Otomobil Fuarı sönük bir havada başladı. Paris’teki şova Fransız markaları ve Avrupa pazarına açılan birkaç iddialı Asyalı marka dışında katılım sınırlı oldu. Fuarın ilk gününde Renault yeni elektrikli SUV konsepti 4EVER Trophy ile gövde gösterisi yaptı. Jeep’in ilk elektriklisi Avenger dikkat çekti. Çinli BYD ve Great Wall ile Vietnamlı Vinfest ise Avrupa’ya Paris’ten ‘merhaba’ dedi.
#FransaFransız otomotiv devi Renault, Türkiye’de tamamı kendisine ait olan yeni bir şirket kurma kararı aldı. Marka, Renault Group Otomotiv AŞ (RGO) adlı yeni şirketle Türkiye’deki yatırımlarını güçlendirecek ‘yeni atılım’ stratejisini hayata geçireceğini açıkladı. Stratejide, sanayi varlığını güçlendirme ve elektrikli araç ekosisteminin gelişimine katkı sağlama gibi başlıklar var.
#RenaultKlasik otomobil üreticileri şeklinde adlandırılabilecek markalar, geleceğin teknolojisi olarak görülen elektrikli araç markaları ile rekabette kalabilmek için vizyonlarını değiştiriyorlar. Bağlantılı araçlar, elektrikli mobilite sistemleri, otonom sistemler… Yeni teknolojiler şirketlerin stratejilerini güncellemelerine sebep oluyor. Otomotiv sektörü yavaş yavaş mobilite sektörüne dönüşüyor.
#GazetehaberleriAutoshow Fuarı için İstanbul’a gelen Nissan Başkan Yardımcısı Gilles Normand, “Türkiye pazarından yeteri kadar mutlu değiliz. Bu durum kısıtlı model varlığımızdan kaynaklanıyor. Türkiye’de büyümek için her türlü fırsatı değerlendireceğiz. Yatırım da bu seçenekler arasında” dedi.
BİR şirket düşünün; yaklaşık 4-5 yıl önce batmak üzereyken bugün dünyanın en büyük şirketlerini alacak duruma geldi. Bu şirket hepinizin tahmin etttiği gibi İtalyan Fiat. 2002-2005 yıllarında iflas noktasına gelen ve bir çok fabrikasını kapatıp binlerce işçi çıkartan Fiat, 2005 yılında General Motors’la ortaklığını bitirip, Amerikan şirketten 1.6 milyar Euro para alınca herşeyi tersine çevirmeyi başardı. Fiat’ı bugünkü durumuna getiren 1.6 milyar Euro’luk GM parasının hikayesi de ilginç...
Geçtiğimiz hafta otomotiv dünyasında çok önemli bir gelişme yaşandı. İtalyan Fiat’ın yeniden dirilişinin en büyük mimarlarından biri olan Luca De Meo süpriz bir şekilde istifa etti. Fiat CEO’su Sergio Marchionne’nin prensi olan ve kısa süre Marcionne’nin yerini alması beklenen 41 yaşındaki De Meo’nun bu ani kararının altında Alman Volkswagen Grubu’nda pazarlamanın başına geçecek olması gösteriliyor. Henüz resmi olarak açıklanmasa da De Meo’nun bundan böyle VW Grubu bünyesindeki tüm markaların pazarlamasını yöneteceği söyleniyor.
28 Kasım 2008 tarihinde Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenlenecek olan "automotivİST 2008 2’inci Uluslararası İstanbul Otomotiv Kongresi" ile geçen yıl olduğu gibi bir kez daha otomotiv sektörünün küresel ölçekte, öncü ve yenilikçi temsilcileri Türk yatırımcı ve yöneticileri ile bir araya gelecek.
Otomotivciler, küresel krizle baş etmenin yolunu yeni modellerde arıyor. Avrupa’nın en büyük otomobil fuarı olan Paris Motor Show’da bu yıl ilk kez 90 yeni model birden sergilenecek. Otomobil firmalarının amacı 4-19 Ekim tarihlerindeki fuarda tanıtacakları modellerle, daralan pazarı yeniden harekete geçirmek.
YUSUF Soylu ve Arif Cengiz otomotiv sektörünün yakından tanıdığı kişiler. Arif Cengiz, 16 yıl görev yaptığı otomotiv sektöründe, servisten satışa bir çok alanda görev alırken, 1993-2000 yılları arasında Volkswagen, Audi ve Porsche’nin Türkiye Distribütörü olan Doğuş Otomotiv’i kurup 7 yıla yakın genel müdürlüğünü yaptı.
Tofaş tarafından Bursa’da üretilen ve İstanbul Auto Show Fuarı’nda dünya tanıtımı yapılan Fiat Linea, Batı Avrupa ülkelerine de satılacak. Türkiye ve Doğu Avrupa başta olmak üzere gelişmekte olan ülkeler için tasarlanan Fiat Linea, Batı Avrupa ülkeleri tarafından da büyük ilgi görüyor. İspanya, Portekiz ve Almanya 2007 yılında piyasaya çıkacak Bursalı Linea için sıraya girdi.
Fiat Grubu’nun CEO’su Sergio Marchionne, Fiat Auto’daki CEO’luk görevini önümüzdeki dönemde bırakacağını, yerine şirket içinden birinin atanacağını açıkladı. Bu açıklamayla birlikte, 1 Kasım’dan itibaren Tofaş’ın CEO’luğundan ayrılan Alfredo Altavilla’nın Fiat Auto CEO’luğuna en yakın aday olduğu gündeme geldi.
Tofaş CEO’su Alfredo Altavilla, "Bugün Grande Punto kullanıcılarının yaş ortalaması 35’in altında. Grande Punto sahibi olan 2 bin Türk kullanıcının yüzde 60’ını daha önce Fiat marka otomobil kullanmamış olanlar oluşturuyor. Grande Punto, bizim ihtiyacımız olan genç ve taze kanı pompalamaya başladı. Grande Punto, Fiat markasının parlak geleceği için büyük bir adım" dedi.